عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 4
نویسنده : admin

یکی از کشورهای بینظیر و منحصربفرد در اروپا کشور جذاب صربستان است که پایتختش شهر همیشه زنده و  پرجاذبه  بلگراد است!سفر و دیدن صربستان انتخابی ویژه و هوشمندانه و عالی برای مسافرت است. چون هم برایتان بسیار ارزان تمام می شود (البته نسبت به دیگر کشورهای مطرح اروپایی) و هم نیازی به اخذ ویزا ندارید و هم اینکه به یک کشور اروپایی سفر می کنید!آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مطلب قصد دارد حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان را با شما در میان بگذراد. شاید این حقایق جذاب باعث شد چمدان سفرتان را ببندید و در اولین فرصت با تور صربستان پاییز 97  به کشور زیبای صربستان سفر کنید! شما سروران همچنین میتوانید به صورت آنلاین بلیط ارزان هواپیما و همچنین تور خود را در سایت مهرپرواز با پایین ترین قیمت و بهترین کیفیت رزرو کنید!
حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان
1.بالا بردن 3 تا انگشت (شست و دو انگشت کناری) یک سنت صربستانی است. پس اگر دوست داشتید به محلی های صربستان بگویید که صربستان را دوست دارید، این سه انگشت را با هم نشان دهید!
 پس اگر خواستید با صربستانی ها عکس بگیرید و آن ها همه این سه انگشت را نشان دادند، تعجب نکنید. خوب این نشانه تعامل در صربستان است.

حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان

2.صنعت ساعت سازی صربستان حتی از مشهور ترین ساعت های سوئیسی هم قدیمی تر است. صربستانی ها صنعت ساعت سازی را 600 سال قبل تر از سوئیس شروع کردند. پس اگر به صربستان سفر کردید، می توانید ساعت های زیبا و بسیار عالی خریداری کنید.
3.هرگز به آقایان صربستانی نگویید که خانم های دیگر جهان زیباتر از خانم های صربستانی هستند ،چون عصبانی می شوند!  
4.همه امپراطورهای رومی در محل کنونی صربستان متولد شده اند!
5.خوردن قهوه جزء زندگی صربستانی هاست. خوردن قهوه در صربستان خیلی سریع نیست. این مراسم از درست کردن یک کافه اعلاء شروع می شود، سپس می نشینند و با ساعت ها گپ میزنند و قهوه می نوشند. علاوه بر این دعوت کردن مهمان به خوردن یک فنجان قهوه ترکی نشانه احترام گذاشتن به مهمان است.

حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان

6.مشهورترین ورزش صربستان فوتبال (ساکر) است. صربستانی ها دیوانه فوتبال هستند و همه دنیا آن ها را بزرگترین طرفداران فوتبال می شناسند. تیم ملی بسکتبال، والیبال و واترپولوی صربستان هم مدال های متعدد جهانی کسب کرده است. علاوه بر این بهترین بازیکن تنیس جهان یعنی نوواک دجوکوویک هم صربستانی است و باعث افتخار کشور صربستان می باشد.
7.در صربستان همه کافی شاپ ها و رستوران ها همیشه مملوء از جمعیت هستند و اولین سوال هر توریستی این است که : اصلا صربستانی ها کار هم می کنند؟!  

حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان

8.صربستان، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کرواسی و مقدونیه کشورهای مختلفی هستند اما همه زبان همدیگر را متوجه می شوند. جالب است که بدانید زبان های صربستان، کرواسی، مونته نگرو و بوسنی 95% مشابه می باشند.
9.تنها کلمه ای که از زبان صربستان در کل دنیا استفاده می شود، کلمه ومپایر به معنای خون آشام است.
10.کلیسای جامع سنت ساوا که در بلگراد واقع شده است، بزرگترین کلیسای ارتودوکسی و دهمین کلیسای بزرگ مسیحی به شمار می آید.

حقایقی جالب و بامزه راجع به صربستان

 



:: برچسب‌ها: صربستان, تور صربستان پاییز 97, حقایقی درباره صربستان, بلیط ارزان هواپیما, آژانس هواپیمایی ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 7
نویسنده : admin

جشنواره بین المللی جاز باکو، پروژه فرهنگی به شمار می رود که پروژه مشترک وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، صندوق فرهنگ آذربایجان و مجله "جهان جاز" تشکیل شده است. این جشنواره با شکوه از سال 2005 میلادی برگزار می شود. بهترین و برجسته ترین ستارگان داخلی و خارجی موسیقی جاز، همه ساله در این جشنواره حضور پیدا می کنند. 
جشنوراه جاز باکو شامل قسمت های مختلفی همچون تحصیل (دوره های مهارت افزایی، سمینارها)، روز جاز کودکان، مسابقه بهترین آواز خوان جاز، نگارخانه های هنر و عکس و کنسرت های آوازخوانان جاز جهان می باشد.جشنواره بین المللی جاز باکو فرصت بسیار مناسبی در جهت تقویت و توسعه مشارکت فرهنگی جهان را فراهم می آورد. علاوه بر این جشنواره جاز در باکو سعی دارد که از تاریخ جاز آذربایجان که از سوی رجال موسیقی به نام و مشهور آذربایجانی مربوط به قرن 20 میلادی به وجود آمده است، به خوبی محافظت و نگهداری نماید و آن را پا بر جا نگاه داشته باشد. 

جشنواره بین المللی جاز باکو

به دنبال این رویداد فرهنگی، موسیقیدانان کنسرت هایی در مرکز بین المللی مقام جمهوری آذربایجان، فیل هارمونیک باکو، فرهنگسرای حیدر علی اف و نیز مرکز جاز باکو اجرا می کنند. در سال 2016 این فستیوال بین المللی، به عضویت "اتحادبه جاز اروپا" در آمده است. 
افراد علاقمند به این فستیوال می توانند تور لحظه آخری باکو را رزرو کنند و همچنین برای اطلاعات بیشتر از فهرست و تاریخ کنسرت ها و همچنین نام شرکت کنندگان در فستیوال بین المللی جاز باکو را در وبسایت رسمی این جشنواره مشاهده نمایند. آدرس وبسایت رسمی جشنواره: www.bakujazzfestival.com
فستیوال بین المللی جاز باکو از تاریخ 20 اکتبر الی 28 اکتبر (28مهر الی 6آبان)، برگزار می شود. 

برای خرید بلیط و یا رزرو تور مورد نظر خود، می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: باکو, آذربایجان, تور لحظه آخری باکو, آژانس مسافرتی, فستیوال بین المللی جاز باکو ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 14
نویسنده : admin

شهر آنتالیا یکی از بهترین و مهمترین مراکز گردشگری کشور ترکیه است که در طول سال، به ویژه در تعطیلات، گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان، از جمله ایرانیان، به صورت هوایی به این شهر مدیترانه ای رهسپار می شوند تا بتوانند از جاذبه های توریستی آنتالیا و همچنین از طبیعت بی نظیر آنتالیا نهایت لذت را ببرند. بنابراین برای سهولت در برنامه ریزی برای سفر، با راه های رسیدن به این شهر، از جمله فرودگاه ضروری به نظر می رسد.
فرودگاه آنتالیا با جابه جایی بیشتر از 20میلیون مسافر در سال 2015 میلادی، جایگاه دومین فرودگاه پر رفت و آمد ترکیه و پانزدهین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا را به دست آورد. فرودگاه آنتالیا دارای 3 ترمینال می باشد، پایانه 1 و 2 و نیز پایانه پروازهای داخلی. از نوامبر سال 2015 ترمینال 1، به منظور انجام بازسازی و تعمیرات، تعطیل بوده است و تا پایان عملیات ساختمانی تنها از ترمینال 2 و ترمینال پروازهای داخلی استفاده می شود. 
فرودگاه آنتالیا در 13 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده است. 
فرودگاه آنتالیا با کد یاتا "AYT" و کد ایکائو "ITAI"، فرودگاهی بین المللی در شهر آنتالیاست که فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرده است. در سال 2011 فرودگاه بین المللی آنتالیا به عنوان بهترین فرودگاه اروپا شناخته شد.

فرودگاه بین المللی آنتالیا 

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آنتالیا



:: برچسب‌ها: آنتالیا, تور آنتالیا پاییز 97, بلیط هواپیما آنتالیا, جاذبه های توریستی آنتالیا, فرودگاه بین المللی آنتالیا ,

تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 7
نویسنده : admin

کالاهایی در استانبول که نظیر آن را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد!
خیلی از کالاهای ترکیه در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و یا حتی نمونه شان را کشورهای دیگر نیز تولید می کنند. اما تعدادی کالاهایی که فقط می توانید آن ها را از خود استانبول تهیه کنید.
در این مقاله آژانس مسافرتی مهرپرواز شما را با این 8 کالای خاص و منحصر به فرد در شهر استانبول آشنا می کند تا اگر با تور استانبول پاییز 97  به این شهر سفر کردید بدانید که این اجناس را باید در کجای استانبول خریداری کنید!

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

سرامیک های نقاشی شده دست ساز به سبک شهر ایزنیک
اگرتا به حال به هرکدام از مسجدهای ترکیه رفته باشید، احتمالا توجهتان به رنگ قرمز و فیروزه ای کاشی های رنگارنگ این مساجد جلب شده است. اگرچه این سرامیک ها رشد خود را در زمان عثمانی کرده اند، اما این سنت در کشور زیبای ترکیه همچنان ادامه دارد و فقط چند جا در ترکیه وجود دارد که واقعا سرامیک های دست ساز را می فروشند. پس به بازار بزرگ استانبول بروید و از دیدن این هنر زیبا لذت ببرید.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

باقلوای بیلگو گلو
باقلوا نوعی شیرینی است که در خیلی از فرهنگ های خاورمیانه مشهور است و خیلی راحت بیرون ترکیه نیز یافت می شود. اما باقلوای مخصوص پسته ای شیرینی فروشی بیلگوگلو را فقط و فقط در ترکیه می توانید پیدا کنید. این باقلواها با پسته و کره درست شده اند و طعم بسیار لذیذی دارند که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.این شیرینی فروشی مشهور در محله کادی کوی استانبول واقع شده است و در بدو ورودتان به مغازه با دیدن ویترین پر از باقلوا شگفت زده می شوید.به شما توصیه می کنیم در طی سفرتان به استانبول باقلواهای این شیرینی فروشی بی نظیر را از دست ندهید. 

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

منسوجات مغازه تولو
ترکیه تنها کشوری نیست که پارچه و منسوجات تولید می کند، اما فقط ترکیه است که مغازه منسوجات فروشی به خوبی مغازه تولو دارد. فروشگاه تولو یک فروشگاه جذاب است که انواع و اقسام کالاهای رنگارنگ مثل کوسن های زیبا و بامزه و همچنین روتختی های رنگارنگ و دیگر کالاهای پارچه ای را می فروشد و قطعا نظیر آن را در هیچ جای دیگر جهان پیدا نخواهید کرد. تولو بهترین فروشگاه برای کسانی است که عاشق دکوراسیون رنگی رنگی خانه هستند. این فروشگاه در منطقه فاتیح استانبول واقع شده است و قطعا از دیدن کالاهای رنگارنگ و زیبای آن لذت خواهید برد.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

قهوه ترکی نوری توپلار
قهوه ترکی در هر کجای جهان یافت می شود اما فقط در نزدیکی بازار بزرگ استانبول است که می توانید قهوه ای به خوش طعمی قهوه نوری توپلار پیدا کیند. این کافه در سال 1890 تاسیس شده است. این کافه دانه های قهوه را در آتش هیزمی بو می دهد . طعم بی نظیر این قهوه ها را تا آخر عمر فراموش نخواهید کرد. پس حتما در طول سفرتان به استانبول به این کافه فوق العاده جذاب در محله  فاتیح سر بزنید.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

وسایل حمام عبدالله
وسایل حمام ترکی نیز در همه جای جهان فراگیر شده است و فروشگاه هایی در اقصی نقاط جهان این محصولات را به فروش می رسانند، اما شما فقط در بازار بزرگ استانبول در فروشگاه عبدالله می توانید محصولات طبیعی مثل لیف های ساخته شده از ترکیب ابریشم، کتان و پنبه پیدا کنید و یا صابون های دست ساز و طبیعی را خریداری کنید.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

حوله های ارگانیک و طبیعی فروشگاه جنیفر
فروشگاه حمام جنیفر در بازار آستارا در محله فاتیح استانبول واقع شده است و یکی دیگر از جاهاییست که در طی سفرتان به استانبول حتما باید به آن سر بزنید. این فروشگاه توسط یک کانادایی در استانبول افتتاح شده است و با خانواده های حوله باف اصیل ترکی کار می کند و شما می توانید از آن حوله های نرم و پشمالوی زیبا و دست ساز را تهیه کنید.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

قالیچه های کلاسیک ترکی فروشگاه اتنیکون و دهوکو
همان طور که می دانید ترکیه یکی از کشورهای مشهور تولید کننده قالیچه است. فروشگاه های اتنیکون و دهوکو (با مدیریت یکسان) هر دو بهترین قالیچه های ترکی را عرضه می کنند. چه قالیچه های سنتی را دوست داشته باشید، چه قالیچه های مدرن را، هر دو فروشگاه بهترین گزینه ها را به شما نشان می دهند. این دو فروشگاه در بازار بزرگ درست رو به روی همدیگر قرار دارند و شما خیلی راحت می توانید از هر دو دیدن کنید. 

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

شیرینی های خوش طعم ترکی فوشگاه هاسی بیکیر
شیرینی های ترکی نیز در همه جای دنیا پیدا می شوند، اما فقط فروشگاه هاسی بیکیر استانبول می توانید شما را به زمان های گذشته ببرد. چراکه این مغازه از سال تاسیسش یعنی سال 1777 تغییرات چندانی نداشته است. پس حتما به آن سر بزنید و شیرینی های آن را با سفر به زمان تست کنید و لذت ببرید.

8 چیزی که فقط  و فقط می توانید در استانبول بخرید!

از شما بابت مطالعه این مقاله ممنونیم،امیدواریم که واستون مفید بوده باشه ،راستی دوستانی که قصد دارنبلیط هواپیما بخرن میتونن به صورت آنلاین و خیلی ساده به وب سایت مهرپرواز مراجعه کنن و بلیط ارزان قیمت هواپیما رو به هر کجای جهان به صورت آنلاین رزرو کنن!در جریان باشید که نرخ بلیط های پروازی مهرپرواز از همه جای دیگه ارزانتر و مطمئن تره!



:: برچسب‌ها: استانبول, تور استانبول پاییز 97, آژانس هواپیمایی, بلیط هواپیما, چیزهایی که فقط در استانبول می توان خرید ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 3
نویسنده : admin

مالزی جواهر جنوب شرقی آسیاست و طبیعت بی نظیر و متنوعی دارد. مالزی زیباتر از آنچه که تصور می کنید است و مملوء از مزرعه های زیبای چای، جنگل های متراکم وجزیره های شگفت انگیز است که دیدن هرکدامشان شگفت زده تان خواهد کرد. ما در این مطلب دلایلی که بهتر است به مالزی سفر کنید را نام می بریم تا بدانید چرا نباید دیدن این کشور را از دست بدهید.
فقط برج های دوقلوی پتروناس نیستند که هرساله این همه توریست را به کشور مالزی جذب می کند. البته این برج ها هم دیدنی و جذاب هستند، اما مالزی تفریحات بسیار جذاب تری هم دارد!
خوبیش این است که خیلی از مردم در مالزی به زبان انگلیسی می توانند صحبت کنند و کار را برای توریست ها راحت کرده اند. 
ما در این مقاله به شما دلایلی را  معرفی می کنیم که بعد از خواندن آن ها دلتان می خواهد سریعا وسایلتان را جمع کنید با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید ، تور مالزی پاییز 97  را رزرو کنید ، عازم سفر به مالزی شوید و مسافرتی هیجان انگیز را در کشور مالزی تجربه کنید!
طعم غذاهای مالزی شگفت انگیز و باور نکردنی است
یکی از بهترین کارهایی که می توانید در مالزی انجام دهید خوردن است!
نقاط خاصی در مالزی وجود دارد که مرکز خوراک است و رستوران های متعدد و با کیفیتی دارد اما شما در هر نقطه از کشور می توانید خوراک خوشمزه و البته بسیار ارزان پیدا کنید.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

به خاطر تاریخ مستعمراتی پیچیده مالزی و تاثیرات فرهنگی کشورهای مختلف بر مالزی، به طرز باور نکردنی و مهیجی انواع و اقسام خوراک ها در این کشور یافت می شود. پس هر غذایی که دلتان بخواهد را با بهترین طعم می توانید در مالزی پیدا کنید.
نودل های چینی، نان های هندی، ساتی اندونزی، کوفته و برنج سرخ شده ، سوپ های تند، سوپ های ترش، غذاهای دریایی عجیب و جذاب، تارت های تخم مرغی پرتقالی، سمبوسه های خوش طعم و پاکوراهای بی نظیرو برنج پخته شده در شیر نارگیلی همه و همه در رستوران های مالزی سرو می شوند و می توانید از طعم بی نظیرشان لذت ببرید. 

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

جزیره های مالزی واقعا جذاب هستند
جزیره های مالزی بهشت روی زمین هستند. پس حیف است که حداقل یک بار در عمرتان این جزیره ها را از نزدیک نبینید.
غواصی، ورزش های آبی، آفتاب گرفتن و یک عالمه تفریحات دیگری که از هیچ کدامشان در این جزیره های زیبا نمی توانید بگذرید.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

جزیره های مالزی آب هایی به رنگ زمرد و شن های سفید ساحلی دارند وشب ها آب از خود نور ساتع می کند که دیدنش بسیار لذت بخش و آرامش بخش است.
این صحنه آنقدر زیباست که باور نمی کنید که در دنیای واقعی این چنین طبیعتی وجود دارد.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

معماری مالزی زیبا و گمراه کننده است
مالزی یک تاریخ فرهنگی بسیار پیچیده دارد و دلیل آن هم تاثیرات دور هم جمع شدن مردم با فرهنگ های مختلف در کشور کوچک مالزی است.
برای مثال پنانگ خانه های مستعمراتی با تزئینات چینی دارد.
در مالاکا، فروشگاه های کوچک و بامزه ای در لبه ساختمان های رودخانه قرار می گیرند. 
این ساختمان ها با برج ها و آسمان خراش های مدرن کوالالامپور بسیار متفاوتند و همین تفاوت ها کشور مالزی را جذاب کرده است.
کوالالامپور طرح و نقشه بسیار قابل توجه و جالبی دارد
سفر به کوالالامپور مالزی خیلی جذاب است. اگر به کوالالامپور سفر کردید، حتما به بالای برج های دو قلوی پتروناس بروید. منظورمان این است که به طبقه 86 این برج ها بروید و از منظره شهر لذت ببرید. شما تا وقتی که به بالای این برج ها نروید و شهر را از بالا تماشا نکنید، بلندی درست این برج ها را درک نخواهید کرد. تا سال 2003 این برج ها بلندترین برج های جهان بودند و الان هنوز هم به عنوان بلندترین برج های دوقلو شناخته می شوند.
حالا از برج های دوقلوی کوالالامپور که بگذریم، این شهر جاذبه های گردشگری بیشتری نیز دارد که برای شما چند روز فوق العاده و فراموش نشدنی را خواهد ساخت.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

شما می توانید خود را در جنگل باستانی رها کنید و لذت ببرید
تامان نگارا یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است و 130 میلیون سال تاریخ در ورای این جنگل اسرار آمیز و زیبا نهفته است.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

شما می توانید در جنگل بارانی گشت و گذار کنید، حیات وحشی که در این جنگل وجود دارد را ببینید یا بزرگ ترین گل جهان یعنی رافلزیا را در بین جنگل پیدا کنید و آن را تماشا کنید.

دلایلی که به شما ثابت می کند بدون شک باید مقصد بعدی سفرتان مالزی باشد!

خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل!
وب سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز ارزان ترین نرخ خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی  و رزرو هتل در سراسر جهان را با قیمتی مناسب و به آسانی و تنها با چند کلیک،برای شما فراهم کرده است.
مهرپرواز معتبر ترین سامانه خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی 24 ساعته در خدمت شماست.
۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم.



:: برچسب‌ها: مالزی, ترو مالزی پاییز 97, سفر به مالزی, آژانس مسافرتی, خرید بلیط هواپیما ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 26
نویسنده : admin

سفرنامه باکو، سرزمین باد و آتش
من پارسال سفری کوتاه به باکو داشتم و واقعا لذت بردم. راستش من اصلا انتظار نداشتم که باکو تا این حد جذاب و دیدنی باشد، اما از دیدن زیبایی های این شهر متحیر شدم. در این مقاله به شما تجربیاتم را می گویم تا اگر می خواهید با تور باکو پاییز 97، به این شهر دیدنی و بسیار جالب سفر کنید، اطلاعات لازم را داشته باشید و بدانید که در باکو چه چیزهایی در انتظار شماست.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

اولین احساس من بعد از ورود به باکو
من خیلی سریع متوجه شدم که فرهنگ مردم باکو ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. خوب دلیلش هم واضح است. کشور آذربایجان کنار اروپا، آسیا و خاورمیانه است. پس طبیعی است که از هر کدام از نواحی اطراف چه از نظر مذهبی و چه از نظر فرهنگی و حتی سبک غذا خوردن تاثیر گرفته است.
باکو ترکیب قدمت و مدرنیته است! حس قدیمی بودنش به خاطر شهر قدیمی باستانی است که با دیوارهای حجیم آجری احاطه شده است و شما را به گذشته های دور می برد. حس مدرنیته شهر هم به خاطر آسمان خراش های متعددش است که زیبایی باکو را دوچندان کرده است. باکو به سرعت در حال رشد است و گویی هر روز بهتر از قبل می شود.
غذاهای باکو هم فوق العاده خوش طعم بودند و به خودی خود از جاذبه های گردشگری باکو به شمار می روند. به شما پیشنهاد می کنم که کباب، چای و نان مخصوص باکو را نوش جان کنید.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

در باکو چه کار کنیم؟
خیلی از مردم دنیا به باکو "دبی کوچک" می گویند و دلیل آن هم جاذبه های گردشگری و تفریحات متنوع و هیجان انگیزش است که در هر گوشه شهر خودنمایی می کنند. باکو به قدری شهر جذابی است که در تمام روز شما را سرگرم نگه می دارد و نکته جالب توجه این است که باکو و تفریحاتش به سرعت در حال رشد هستند.
تفریحاتی مورد علاقه من در باکو
در اطراف شهر قدیمی قدم بزنید: اگر شما فقط وقت یک کار در باکو را داشتید، شک نکنید و به شهر قدیمی بروید و در اطراف آن گشت و گذار کنید. در شهر قدیمی خیابان های سنگفرش زیبا، کوچه های مارپیچ باریک اسرار آمیز، فروشگاه های محلی و همچنین کافه و رستوران های جذابی وجود دارد  که دیدنشان شگفت زده تان می کند.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

به بالای برج های فلیم بروید: برج های فلیم خاص ترین و برجسته ترین ساختمان های شهر هستند. این سه ساختمان یک شکل جذابیت بصری فوق العاده ای دارند و ارزشش را دارد که زمانی از سفرتان را به آن اختصاص دهید و به بالای برج ها بروید و نمای زیبای شهر را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

از موزه مرکزی حیدر علیف دیدن کنید: قطعا یکی از تجربه های بی نظیر من در باکو بازدید از موزه حیدر علیف بود. این موزه زیبا و جذاب توسط معمار مشهورعراقی-بریتانیایی یعنی زاها حدید طراحی شده است و زیباییش مثال زدنی است.
در ساحل دریاچه ی خزر قدم بزنید: دریاچه خزر در کناره شهر باکو قرار دارد. خیابان های طولانی ساحلی باکو برای قدم زدن عالی هستند. این خیابان ها مملوء از کافه، رستوران های جذاب و سالن های کنسرت هستند و اوقاتی خوش را برایتان رقم می زنند.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

به مسابقات فرمول یک سالانه باکو بروید: اگر شما هم مثل من عاشق سرعت و مسابقات اتومبیل رانی هستید، حتما در زمان مسابقات به باکو بروید و یکی از بهترین مسابقات جهانی را تماشا کنید و لذت ببرید.
غذاهای خوشمزه باکو را امتحان کنید: برای اینکه سفر خود را کامل کنید، حتما از غذاهای محلی باکو تست کنید. غذاهای باکو کمی شبیه غذاهای ایرانی و ترکی است. باکو کباب های خوشمزه ای دارد که حتما باید آن ها را امتحان کنید. علاوه بر  این باکویی ها چای را با مربای توت فرنگی می خورند که به شما پیشنهاد می کنم چشیدن طعم بی نظیر آن را از دست ندهید.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

کلمات آخر
من واقعا از سفر کوتاهم به باکو لذت بردم و آرزو می کنم که بتوانم هرچه زودتر دوباره به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنم. راستش آنقدر پیشرفت باکو سریع است که تصورش را هم نمی توانم بکنم که دفعه بعد که باکو بروم، آسمان خراش ها و جاذبه های گردشگری جدید شهر به چه صورتی هستند. سفر به باکو در هر زمانی لذت بخش است و این حس خوب را برای شما عزیزان هم آرزو می کنم.

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

اگر تمایل دارید از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو تور خود را انجام دهید، می توانید با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید، همچنین بلیط ارزان هواپیما را می توانید در وب سایت مهرپرواز و با چندتا کلیک ساده تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: باکو, ترو باکو پاییز 97, آژانس مسافرتی, بلیط ارزان هواپیما, چرا باید از باکو دیدن کنیم ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 11
نویسنده : admin

راهنمای سفر 2 روزه در ایروان
پایتخت ارمنستان یعنی ایروان گزینه های زیادی برای تفریح دارد و از آن جایی که شاید بعضی از شما دوستان زمان کافی برای همه تفریحات ارمنستان نداشته باشید، ما برایتان یک راهنمای 48 ساعته در ایروان آماده کرده ایم تا بتوانید در این دو روز بهترین نقاط شهر را ببینید و خوش بگذرانید.برای گشت گذار در این شهر جذاب میتوانید با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید و تور ارمنستان پاییز 97  را رزرو کنید و سفر به یادماندنی به ارمنستان داشته باشید.
روز اول
صبح: از خوردن یک صبحانه محلی لذت ببرید و به مجموعه کسکید بروید.
صبحانه همیشه باید مفصل باشد و اگر هم در سفر باشید مفصل تر! چراکه وقتی در سفر هستید، زمان زیادی را در شهر قدم می زنید و در نتیجه به انرژی بیشتری نیاز دارید. رستوران های ایروان بهترین صبحانه ها را برای شما فراهم میکنند. در هر نقطه از شهر محل هایی برای سرو صبحانه وجود دارد. اما اگر دنبال یک صبحانه محلی خوش مزه هستید، حتما به رستوران لواش سر بزنید و صبحانه های سنتی ارمنی از جمله نان لواش مخصوص ارمنستان را تست کنید.
بعد از خوردن یک صبحانه خوش طعم و مقوی  10 دقیقه ای پیاده روی کنید تا به مجموعه کسکید برسید. مجسمه های هنری و تراس های زیبای آن جذاب و دیدنی هستند. به بالای پله ها بروید تا یک دید کامل از شهر را ببینید. در راه برگشتتان از مرکز هنری کافسجیان که در میان پله ها قرار دارد دیدن کنید و هنر محلی های معاصر را تماشا کنید و لذت ببرید.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

ظهر: از یک ناهار خوش طعم لذت ببرید.
در خیابان تیران شما می توانید فست فود های ارزان قیمت به سبک ارمنی را پیداکنید. پس به یکی از آن ها بروید و از طعم خوش مزه غذاها لذت ببرید.
بعد از ظهر: از موزه ماتناداران و مجسمه مادر ارمنستان دیدن کنید
از مجموعه کسکید به سمت موزه ماتناداران بروید. این موزه سرشار از تاریخ، ادبیات و هنر است و شما می توانید متونی از سراسر جهان متعلق به دوران پیش از تاریخ تماشا کنید. اگر دوست دارید که بیشتر درباره تاریخ بدایند، می توانید یک راهنما داشته باشید تا همه چیز را در مورد آثار تاریخی این موزه مفصل برایتان توضیح دهد.
وقتی از موزه بیرون آمدید، به پارک پیروزی بروید و مجسمه مادر ارمنستان را از نزدیک ببینید. این مجمسه صلح را از طریق قدرت نشان می دهد. این مجسمه به مثال یک محافظ قدرتمند برای شهر ایروان می باشد. اگر هم دوستدار تاریخ ارتشی هستید، می توانید از موزه ارتش ایروان دیدن کنید.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

غروب: در محله کنتون گشت و گذار کنید.
کنتون یک ناحیه از نواحی دوازده گانه ایروان است و در آن مسجد زیبای آبی، میدان جمهوری و پارک های زیبا و جذاب متعددی وجود دارد. مسجد آبی تنها مسجد شیعه در کل کشور است و در قرن 18 ساخته شده است. پس از فروپاشي اتحاد شوروي و استقلال ارمنستان، مسجد با پشتيباني از دولت ايران بازسازي شد.
بعد از دیدن مسجد آبی به میدان جمهوری بروید و زندگی روزمره محلی ها را تماشا کنید و از دیدن ساختمان های اطراف میدان که ساختشان 50 سال طول کشیده است، لذت ببرید. هر شب ساعت 9 اجرایی جذاب از نمایش موزیکال و رقص آبنما در اطراف میدان به نمایش گذاشته می شود. پس آن را از دست ندهید.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

شب: زندگی شبانه محلی های ارمنی را دریابید.
ایروان تعداد بی شماری بار و کلاب دارد که می توانید اوقاتی عالی را در آن سپری کنید. محلی های ایروان بعد از یک روز سخت کاری به کلاب ها می روند و با دوستانشان خوش می گذرانند. برای گذراندن یک شب عالی با موزیک خوب به بار بارکد بروید و از جو دوستانه آن لذت ببرید و برای رقص به کلاب پاپارازی بروید و از شنیدن آخرین موزیک های رقص ام تی وی لذت ببرید.
روز دوم
صبح: دیدن از الفبای ارمنی
روز دوم خود را کمی زودتر آغاز کنید و به یکی از کافه ها بروید و یک صبحانه خوش طعم را میل کنید.
بعد از آن یک سفر کوتاه 50 دقیقه ای به خارج از شهر داشته باشید و از آثار سنگی الفبای ارمنی دیدن کنید. این 39 حرف الفبای بزرگ سنگی در سال 2005 به مناسبت 1600 ساله شدن الفبای ارمنی در این محل قرار گرفتند. شما بیشتر از یک ساعت برای دیدن این الفبای بامزه نیاز ندارید.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

بعد از ظهر: از موزه ها دیدن کنید.
وقتی به ایروان بازگشتید، از بعد از ظهر خود استفاده کنید و از مهم ترین و با ارزش ترین موزه های ایروان دیدن کنید. اول از همه از موزه جنوساید ارمنی دیدن کنید. این موزه مربوط به کشتار جمعی ارامنه است که در زمان جنگ جهانی اول و بعد از آن رخ داد. با دیدن این موزه کمی احساساتی می شوید و شما را به زمان های واقعه میبرد، زمانی که نزدیک به 1.5 میلیون نفر کشته شدند!
برای اینکه حال و هوایتان عوض شود، به سمت میدان جمهوری بروید و از گالری ملی و موزه تاریخ دیدن کنید تا اطلاعاتی درباره کشور ارمنستان و فرهنگش کسب کنید.  این موزه کلکسیون عظیمی از آیتم های برنز پیش از تاریخ دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست.
در پایان از موزه اربونی که در پایین تپه آرین برد واقع شده است، دیدن کنید. شما می توانید در این قسمت از شهر قدم بزنید و همه جای قلعه و موزه اش را کشف کنید. مردم بر این باورند که این منطقه به وسیله آرگیشتی اول شاه اوراتو در 782 سال قبل از میلاد ساخته شده است. در این موزه عناصر شیشه ای، دستبندهای برنزی و دیگر آثار باستانی به نمایش گذاشته می شوند.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

غروب: ریلکس کنید و از زمانتان در پارک لذت ببرید.
ایروان تعداد زیادی پارک دارد که می توانید از سپری کردن زمانتان در آن ها لذت ببرید. مشهورترین پارک برای محلی ها پارک عشاق است. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک های شهر است و منظره ای به سبک ژاپنی دارد و آبشارها و دریاچه های آن بسیار دیدنی هستند. می توانید در این پارک یک میان وعده کوچک میل کنید یا یک پیکنیک مفرح را در آن تجربه کنید و از آرامش پارک لذت ببرید.

 48 ساعت بینظیر و عالی در ایروان ارمنستان!

شب: سفر خود را با یک نوشیدنی خوش طعم پایان دهید
آخرین شب در ایروان باید کمی به یاد ماندنی باشد. پس به بار ای اسکای بروید و از خوردن نوشیدنی های آن با چشم انداز زیبای شهر لذت ببرید و خاطره سفرتان به ایروان را در ذهنتان برای همیشه ماندگار کنید. 
مهرپرواز مرجع بلیط ارزان هواپیما خارجی و داخلی.



:: برچسب‌ها: ارمنستان, تور ارمنستان پاییز 97, آژانس هواپیمایی, بلیط ارزان هواپیما, راهنمای 48 ساعته در ایروان ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 5
نویسنده : admin

نکات مهم و ضروری قبل از سفر به هندوستان!
هند یک مقصد عجیب و غریب و البته شگفت انگیز برای سفر است، چراکه هند ترکیبی از فرهنگ های مختلف و تنوع و چندگانگی می باشد.
غذای هند باورنکردنی و شگفت انگیز است، سینمای جالب توجهی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و صمیمی هستند.
هند تفریحات بسیار زیادی دارد و بازدید از تاج محل فقط یکی از آن ها می باشد. اگر بخواهید همه جای هند را ببینید، باید ماه ها برای آن وقت بگذارید.میتوانید با مهرپرواز تماس بگیرید و تور هند پاییز 97  را رزرو کنید و به این کشور هیجان انگیز سفر کنید.

مسائلی که قبل از سفر به هند باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید!

نکاتی که باید قبل از سفر به هند حتما از آن ها اطلاع داشته باشید:
هند بزرگ تر از آنچه که تصور می کنید است:
احتمالا اطلاع دارید که هند هفتمین کشور بزرگ جهان است، اما بزرگی واقعی آن وقتی برایتان مشخص خواهد شد که به هند سفر کنید و بخواهید از سیستم حمل و نقل آن مثل مترو استفاده کنید. پس بهتر است خودتان را برای رفت و آمد های طولانی آماده کنید.خوب هند جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر دارد و فضای زیادی برای اسکان این همه جمعیت نیاز دارد.
هند به طور باور نکردنی متنوع است:
هند مسجدهای رنگارنگ، فروشگاه های شلوغ و مراکز تجاری شیک و جذابی دارد. علاوه بر این شما می توانید به کوه های هیمالیا بروید، به سواحل گوا بروید و یا معابد جذاب، قلعه های اسرار آمیز و قصرهای باشکوه هند را کشف کنید.

مسائلی که قبل از سفر به هند باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید!

موتورسیکلت یک وسیله خانوادگی است!
شما ممکن است که در خیابان یک خانواده 5 نفره را ببینید که همه روی یک موتورسیکلت سوار شده اند. پس خیلی تعجب نکنید!
در هند به 23 زبان مختلف صحبت می کنند!
زبان هندی و انگلیسی دو زبان رسمی هند هستند و در مراکز دولتی صحبت می شوند، اما مردمانی وجود دارند که به زبان های مختلف دیگری صحبت می کنند. اکثر مردم به زبان هندی صحبت می کنند، اما به زبان های بنگالی، گجراتی، تلهگو و مراتی هم در مناطق مختلف هند صحبت می کنند.
چای در هند فقط یک نوشیدنی نیست، چای یک سبک زندگی است!
هندی ها چای را با طعم گل میخک، زنجبیل و دیگر طعم های جذاب میل می کنند. چای جذاب ترین نوشیدنی هندی است و هر روز در زندگی هندی ها نقش مهمی را ایفا می کند. اگر به هند سفر کردید، حتما طعم چای آن ها را بچشید.

مسائلی که قبل از سفر به هند باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید!

تعداد روزهایی که در هند فستیوال برگزار می شود از روزهای بدون فستیوال بیشتر است!
یک دلیل خوب برای سفر به هند فستیوال های بی نظیر و جذابش است. وجود مذهب های مختلف در هند باعث برگزاری فستیوال های متعددی در هر زمان سال شده است و شرکت در آن ها روزهایی به یادماندنی را برایتان به ارمغان می آورد.

مسائلی که قبل از سفر به هند باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید!

اگر می خواهید به هند سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که زمان سفرتان را با فستیوال هایی مثل فستیوال رنگ هولی در ماه مارچ یا فستیوال نور در ماه نووامبر و یا دیگر فستیوال های هیجان انگیز هند هماهنگ کنید.

مسائلی که قبل از سفر به هند باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید!

در وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید پایین ترین و کمترین نرخ  قیمت بلیط هواپیما را تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: هند, تور هند پاییز 97, آژانس مسافرتی, قیمت بلیط هواپیما, مسائلی که باید از هند بدانید ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 9
نویسنده : admin

بهترین سفر زندگیتان را در ارمنستان سپری کنید!
ماه عسل بهترین قسمت عروسی است. جشن تموم شده و دو نفر می توانند برای چند روز خلوت کنند و از بودن کنار همدیگر لذت ببرند. اما بهتر است که از قبل برای ماه عسلتان برنامه ریزی کنید و در مورد مقاصد مختلف مطالعه کنید و در نهایت تورتان را رزرو کنید. درست است که پاریس، ونیز و مالدیو مقاصدی رویایی برای ماه عسل هستند، اما مقصدی ارزان قیمت تر مثل ارمنستان نیز وجود دارد که می توانید اوقاتی رویایی را در آن تجربه کنید. ما در این مقاله چند ایده برای داشتن یک ماه عسل منحصر به فرد در  ارمنستان را به شما معرفی می کنیم تا شاید شما هم مثل ما دوست داشته باشید که این سفر ویژه و دوست داشتنی زندگیتان را در ارمنستان تجربه کنید.
برای رزرو تور ارمنستان پاییز 97  با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

غواصی، شنا و قایقرانی در سوان
دریاچه سوان یک انتخاب عالی برای کسانی است که دوست دارند آرامش و هیجان را همزمان در ماه عسل تجربه کنند. شما می توانید به آبی لاجوردی دریاچه خیره شوید،ریلکلس کنید و حمام آفتاب بگیرید یا می توانید قایقرانی کنید و زیبایی دریاچه را از نزدیک لمس کنید. اگر هم زوج ماجراجویی هستید، اسکی روی آب را از دست ندهید.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

پرواز با طولانی ترین تلکابین جهان در تاتو
اولین پرواز دو نفره می تواند نفس گیر و البته رویایی باشد، مخصوصا اگر با طولانی ترین تلکابین جهان حس پرواز را تجربه کنید. شما می توانید از ازتفاع ارمنستان را تماشا کنید و از زیبایی طبیعی آن لذت ببرید. 

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

گشت و گذار در جنگل های دلیجان
شهر دلیجان که در شمال ارمنستان واقع شده است، یکی از نقاط محبوب کشور برای گردشگران است و دلیلش هم جنگل های زیبا و دریاچه های کریستالی و هوای تازه آن است. شما می توانید در یکی از هتل های شهر اقامت کنید و از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهر زیبا لذت ببرید. 

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

بالا رفتن آدرنالین خون با پاراگلایدر و کوهنوردی
ارمنستان برای زوج های ماجراجو تفریحات متعددی دارد. ارمنستان به خاطر مناظر زیبا و شگفت انگیزش برای کوهنوردی و پاراگلایدرینگ عالی است. اگر هم دنبال هیجان بیشتر هستید مهرپرواز به شما تفریحاتی مثل زیپلاین، صخره نوردی و آف رود را پیشنهاد می کنیم تا ماه عسلتان هیجان انگیزتر شود.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

لذت بردن از زندگی شبانه ایروان
اگر دوست دارید بیشتر از جاذبه های گردشگری شهر لذت ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که شب های ایروان را از دست ندهید. شهر باستانی-مدرن ایروان  برای لذت بردن از زندگی شبانه گزینه ای عالی و بی نظیر است و شب هایی رویایی و فراموش نشدنی را برای ماه عسلتان به ارمغان می آورد.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

جواهرات فرهنگی و تاریخی ارمنستان را کشف کنید
ارمنستان در نگاه اول یک مقصد تاریخی فرهنگی است و کلیساها و صومعه سراهای آن بسیار زیبا و دیدنی هستند. کاری که باید انجام دهید این است که این جواهرات تاریخی- فرهنگی کشور زیبای ارمنستان را دریابید و زمانی از سفرتان را به دیدن آن ها اختصاص دهید.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان

غذاهای خوش طعم ارمنستان را امتحان کنید
پیشنهاد ما به شما این است که حتما لذت چشیدن غذاهای ارمنی را تجربه کنید. از آشپز رستوران ها بخواهید که دستور پخت غذاهایشان را به شما بدهند. نگران نباشید، چراکه ارمنی ها خیلی مهمان نواز هستند و رابطه خوبی با توریستان دارند و دستور پخت غذاها را با مهربانی برای شما توضیح خواهند داد. بعد از برگشت به خانه حتما دلتان می خواهد که غذاهای ارمنی را برای خودتان دو نفر درست کنید و از طعم بی نظیر آن دوباره لذت ببرید.
اگر شما هم دوست دارید که ماه عسلتان را با سفر به ارمنستان فراموش نشدنی کنید، با ما تماس بگیرید تا یک ماه عسل رویایی را برایتان برنامه ریزی کنیم.

7 ایده جذاب برای گذراندن یک ماه عسل شیرین و رویایی در ارمنستان



:: برچسب‌ها: ارمنستان, تور ارمنستان, تور ارمنستان پاییز 97, آژانس مسافرتی, ماه عسل در ارمنستان ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 7
نویسنده : admin

آرزو کنید و بالن خودتون رو در فستیوال جادویی تای لایت به هوا بفرستید و یا شمع خود را روی آب شناور کنید
تایلند کشوری است که هر روز برای خودش یک جشن و فستیوالی دارد و مردم در هیجان و ذوق فستیوال های مختلف غرق هستند. مردم تایلند مشتاقند که هر فستیوالی را با شادی مضاعف جشن بگیرند. اگر شما می خواهید در ماه نوامبر (آبان-آذر) به تایلند سفر کنید، به شما تبریک می گوییم! چراکه بزرگترین فستیوال سال در انتظار شماست.اگر شما هم می خواهید امسال در این فستیوال هیجان انگیز تایلند شرکت کنید، با مهرپروازتماس بگیرید تا بهترین پکیج تور تایلند پاییز 97 را به شما پیشنهاد کنیم.
فستیوال لوی کراتونگ یا تای لایت (فستیوال نور تایلند) بعد از فستیوال سال نو بزرگترین فستیوال سال تایلند است. تصورش هم لذت بخش است! در یک شب تاریک، آسمان با  بالن های نورانی پر می شود و آسمان پر از ستاره می شود و علاوه بر این ، فانوس ها را در رودخانه شناور می کنند.هر گوشه از تایلند سرشار از شادی و جشن می شود. این مقاله را تا پایان بخوانید تا همه چیز را درباره فستیوال نور در تایلند بدانید.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید

پیشینه لوی کراتونگ(فستیوال نور تایلند)
فستیوال لوی کراتونگ در واقع یک جشنواره سنتی و باستانی است که در آن مردم تایلند برای سه تا از خدایانشان آرزوهای خوب می کردند. 150 سال پیش هم به خواست شاه رامای چهارم این فستیوال  به عنوان یک سنت بودایی پذیرفته شد.بعد از این تغییر، این فستیوال به عنوان فستیوال نور تایلند در همه جای تایلند جشن گرفته می شد و مردم فانوس های مختلفی را به معابد اهدا می کردند و بعد از آن فانوس ها را روی رودخانه شناور می کردند تا بدشانسی و بدیمنی از آن ها دور شود.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید

نکات مهم درباره فستیوال لوی کراتونگ (فستیوال نور)
-هزاران سبد به همراه شمع در شب هنگام در رودخانه شناور می شوند.
-در چیانگ مای آسمان شب پر از بالن های روشن می شود.
-این فستیوال یک جشن بودایی است که جهت پاکسازی روحی از انرژی های منفی برگزار می شود.
-رقص های سنتی تایلندی در غروب برگزار می شوند.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید

معنی لوی کراتونگ چیست؟
معنی لغوی کلمه "لوی" در زبان تایلندی "شناور کردن" است. از طرفی کلمه "کراتونگ" به معنای "ظرف کوچک" است که از درخت موز ساخته شده است و درون آن یک شمع دارد. فانوس شناور شده سمبل انسانی است که می خواهد از خشم و نفرت فاصله بگیرد. لوی گراتونگ یک فستیوال سالانه است که در ماه نوامبر در تایلند برگزار می شود تا انتهای فصل بارانی را جشن بگیرند. در شب فستیوال کل رودخانه ها با فانوس های شناور شده روشن می شوند.
چه زمانی لوی کراتونگ را جشن می گیرند؟
در تایلند در دوازدهمین ماه تقویم سنتی تایلند، شبی که ماه کامل می شود، این جشن زیبا را برگزار می کنند. بر اساس تقویم میلادی، این روز معمولا با ماه نوامبر همزمان می شود. با این حال تاریخ دقیق فستیوال یک ماه قبل از برگزاری آن اعلام می شود. تاریخ برگزاری فستیوال لوی کراتونگ احتمالا در سال 2018، بیست و سوم ماه نوامبر می باشد، اما هنوز تاریخ دقیق آن تایید نشده است.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید

کجا و چگونه می توانیم در فستیوال لوی کراتونگ تایلند شرکت کنیم؟
فستیوال لوی کراتونگ در هر جایی از کشور تایلند که آبی وجود داشته باشد برگزار می شود، اما مکان های خاصی وجود دارد که جشن مفصل تر و بزرگ تر برگزار می شود. از بین همه شهرهای تایلند، سوخوتای، بانکوک و چیانگ مای بهترین شهرهایی هستند که می توانید در فستیوال تای لایت (فستیوال نور تایلند) شرکت کنید.
سوخوتای زادگاه فستیوال لوی کراتونگ است، پس طبیعی است که مردم این شهر این فستیوال را با اشتیاق بیشتری جشن می گیرند و در آن مراسم های مختلفی مثل تعارف غذا به راهبان انجام می شود و پس از آن اجراهایی مثل رقص، موزیک و هنرهای رزمی نیز برگزار می شود. فستیوال لوی کراتونگ به مدت 5 روز جشن گرفته می شود و کل جشن در پارک تاریخی سوخوتای (شهر قدیمی) برگزار می شود.
توجه: اگر می خواهید که در جشن لوی کراتونگ در سوخوتای شرکت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم هتلتان را چند ماه قبل تر رزرو کنید، چراکه این فستیوال پر طرفدار است و از طرفی تعداد هتل ها کم هستند.
فانوستان را در بانکوک شناور کنید!
بانکوک مکان دیگری برای برگزاری فستیوال لوی کراتونگ است. پارک های کل شهر با حوضچه ها و آبراه ها تزئین می شود تا مردم بتوانند فانوس های روشن خود را به آب بسپارند.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید

فستیوال لوی کراتونگ و یی پنگ را در چیانگ مای جشن بگیرید.
چیانگ مای مکان دیگری است که شما می توانید فستیوال لوی کراتونگ و فستیوال یی پنگ (فستیوال نور چیانگ مای) را همزمان جشن بگیرید. فستیوال نور چیانگ مای فستیوال نور دیگری است که در شمال تایلند جشن گرفته می شود. در این ناحیه آسمان ها پر از بالن و رودخانه ها پر از فانوس می شوند.
نکات مهم جهت شرکت در فستیوال یی پنگ در چیانگ مای
به دلیل هجوم مردم از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال سالانه به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از بالا رفتن قیمت ها، هتل خود را زودتر رزرو کنید.
برای اینکه در فستیوال جای خوبی داشته باشید، ساعت 4 بعد از ظهر به محل برگزاری فستیوال بروید. اگرچه فستیوال در شب شروع می شود، اما از غروب جاها پر می شوند.
اگر می خواستید زود به محل فستیوال بروید، با خودتان کمی غذا و نوشیدنی ببرید، چرا که کمی معطل می شوید.
اگر قصد دارید از مراسم نورانی معبد وان فان تائو دیدن کنید، نیازی نیست که فانوس به همراه داشته باشید، زیرا در محل معبد آوردن فانوس مجاز نیست.
کسانی که مایلند در طول فستیوال یی پنگ از معابد دیدن کنند، بهتر است لباس پوشیده به تن داشته باشند.
نکاتی که باعث می شود با رعایت آن ها در فستیوال نور تایلند بیشتر به شما خوش بگذرد!
بهترین زمان برای رسیدن بین ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر است. زودتر به محل برگزاری بروید تا یک جای خوب برای نشستن پیدا کنید.
زودتر به محل برگزاری بروید تا شمع خود را تهیه کنید.
با خودتان فندک و یک ماژیک داشته باشید تا بتوانید شمعتان را روشن کنید و آرزوهایتان را روی یک برگه بنویسید و همراه با سبدتان به آب بسپارید.
از بیرون فانوس نخرید، چراکه به شما اجازه داده نمی شود آن را با خودتان به داخل مراسم بیاورید.

درباره فستیوال نور تایلند و مفهوم آن بیشتر بدانید



:: برچسب‌ها: تایلند, تور تایلند پاییز 97, آژانس هواپیمایی, فستیوال نور تایلند, بانکوک ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 13
نویسنده : admin

14 ورزش آبی در گوا (قسمت دوم)
خط ساحلی طولانی و بینظیر، سواحل زیبا و جذاب و آسمان آبی و درخشان گوا باعث شده است که این شهر ساحلی و جذاب به بهترین مقصد برای ماجراجویان و دوستداران هیجان تبدیل شود.گوآ به قدری جذاب و هیجان انگیز است و آنقدر جاذبه گردشگری دارد که برای سفر به این شهر به 10 تا 14 روز نیاز است! چه شما دنبال مکانی برای آرامش باشید، چه یک ماجراجوی حرفه ای باشید، گوا بهترین مقصد ساحلی برای سفرتان است.پس اگه اهل هیجان و خوشگذرانی و تفریحات جذاب هستید شک نکنید و ارزانترین تور گوآ را از آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

شما عزیزان در تور گوا پاییز 97  و به ویژه تور گوآ تفریحات بامزه و زیادی رو پیش رو دارید،پس قراره به کشور و شهری سفر کنید که حتی 1 لحظه هم احساس کسلی  نکنید !
مهرپرواز در این مقاله شما را با بهترین و مفرح ترین ورزش های آبی گوا آشنا می کند. پس خودتان را برای سپری کردن یک مسافرت خاص و البته هیجان انگیز در گوا آماده کنید
چون بعد از خواند این دو مقاله درباره گوآ دوست خواهید داشت که به گوآ سفر کنید.
8- بنانا سواری ( قایقرانی با تیوپ موزی شکل)
شما می توانید با دوستانتان یک تفریح جمعی هیجان انگیز را تجربه کنید. این ورزش یکی از آسان ترین ورزش های آبی گوا است و دنیایی هیجان را برایتان به ارمغان می آورد.
کجا امتحانش کنیم؟ کالانگوت، آگوندا، کاندولیم، پالولم، میرامار، باگا، واگاتور، آنجونا
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا مارچ
باید شنا بلد باشیم؟ نه
توصیه ها و نکات ایمنی؟ حتما جلیقه نجات را به تن داشته باشید.

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

9- چتر بازی روی آب
این تفریح آبی مهیج بدین صورت است که یک قایق روی آب به سرعت حرکت می کند و چتر شما را می کشد و شما می توانید خیلی راحت در ارتفاع باشید و از نمای اطرافتان لذت ببرید. چتر بازی روی آب در گوا یکی از ساده ترین و مفرح ترین تفریحات آبی است که می توانید از آن لذت ببرید.
کجا امتحانش کنیم؟ دونا پاولا، ماجوردا، آنجونا، بوگمالو، کالانگوت، کولوا، کاندولیم، واگاتور
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا مارچ
باید شنا بلد باشیم؟ نه
توصیه ها و نکات ایمنی؟ جلیقه نجات به تن داشته باشید.

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

10- فلای بوردینگ
فلای بوردینگ احساس پرواز و فرار از جاذبه را به شما می دهد و با فشار آب شما را در ارتفاع 5 متری آب نگه می دارد. این ورزش آبی بیشترین آدرنالین را در خونتان ترشح می کند و هیجان زیادی را برایتان به ارمغان می آورد.
کجا امتحانش کنیم؟ ساحل باینا
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا می
باید شنا بلد باشیم؟ بله
توصیه ها و نکات ایمنی؟ این ورزش فقط به بزرگسالان و کسانی که در ورزش های آبی تجربه کافی دارند توصیه می شود.

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

11- قایق های تفریحی و کروز
اگرچه این تفریح یک ورزش آبی محسوب نمی شود، اما تفریحی لذت بخش و آرامش بخش است که اوقاتی خوشی در گوا را برایتان رقم می زند. شما می توانید زمانتان را در قایق های تفریحی به حمام آفتاب گرفتن، ماهی گیری بگذرانید.
کجا امتحانش کنیم؟ رودخانه مادووی، دریاچه مایم، ساحل میرامار، ساحل کاندولیم، ساحل پالولم
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا می
باید شنا بلد باشیم؟ نه

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

12- اسکی روی آب
شما با اسکی روی آب در گوا می توانید هیجان را تجربه کنید و از سرعت لذت ببرید. حفظ تعادل در این ورزش آبی بسیار مهم است و باید از نظر فیزیکی آماده باشید تا از این ورزش مفرح نهایت لذت را ببرید.
کجا امتحانش کنیم؟ ساحل باگا، ساحل کاندولیم، ساحل کالانگوت، ساحل آروسیم، ساحل مابور، ساحل اوتوردا
بهترین فصل: ماه های اکتبر تا فوریه
باید شنا بلد باشیم؟ بله
توصیه ها و نکات ایمنی؟ لباس مناسب شنا و جلیقه نجات به تن داشته باشید.

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

13- پدل بورد
با اینکه این ورزش به نظر خیلی ساده می آید، اما جزء ورزش های آبی سخت محسوب می شود. شما باید فقط با یک پدل روی آب شناور شوید. این ورزش آبی در گوا برای کسانی که دنبال چالش هستند و دوست دارند هیجان را به شکل خاص تری تجربه کنند بسیار توصیه می شود.
کجا امتحانش کنیم؟ ساحل کاندولیمف ساحل موبور، ساحل راجباگا
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا می
باید شنا بلد باشیم؟ بله

14 ورزش آبی در گوا که باید آن ها را به لیست آرزوهایتان اضافه کنید!

14- اسنورکلینگ
با اسنورکلینگ در گوا می توانید به دنیای زیر آب بروید و ماهی های زیبا را تماشا کنید و از جذابیت های زیر آب لذت ببرید. اسنورکلینگ یکی از آسان ترین ورزش های آبی گواست که می توانید از آن لذت ببرید.
کجا امتحانش کنیم؟ جزیره بات و جزیره ناوی در نزدیکی بوگمالو، جزیره کراند
بهترین فصل؟ ماه های اکتبر تا مارچ
باید شنا بلد باشیم؟ نهبا وجود این همه ورزش های آبی هیجان انگیز با درجه های مختلف سختی شما می توانید بی نهایت هیجان را در گوا تجربه کنید و از سفرتان لذت ببرید. پس منتظر چه هستید؟ با مهرپرواز تماس بگیرید و خود را برای یک سفر بی نظیر به گوآ آماده کنید.
آژانس مسافرتی مهر پرواز افتخار این را دارد که مرجع ارزانترین نرخ بلیط هواپیما در تهران در خدمت شما سروران باشد.



:: برچسب‌ها: گوا, تور گوا پاییز 97, آژانس هواپیمایی, ورزش های آبی گوا, بلیط هواپیما ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 5
نویسنده : admin

بالی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا می باشد که در اندونزی قرار دارد. بالی در بخش مثلث مرجانی، مثلثی که به داشتن متنوع ترین گونه های دریایی مشهور است و از این رو رشد گردشگری و تعداد توریست آن بسیار زیاد بوده است. جهت جابه جایی این حجم از گردشگران، فرودگاه بین المللی بزرگی در این جزیره وجود دارد که آژانس مسافرتی مهرپرواز برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه برای شما مطلبی فراهم آورده است. 
فرودگاه بین المللی انگوراه رای (نگورا رای) مهمترین و با اهمیت ترین فرودگاه بالی به شمار می رود و در 13 کیلومتری جنوب دنپاسار، پایتخت بالی، بنا شده است. این فرودگاه دومین فرودگاه پرتردد اندونزی محسوب می شود و در سال 2017 به طور تقریبی 22میلیون و 800هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه جا شده اند. شورای بین المللی فرودگاه این مکان از لحاظ خدمات، سومین فرودگاه برجسته دنیا در سال 2016 معرفی کرد. این فرودگاه به نام قهرمان ملی این کشور یعنی "نگورا رای" نام گذاری شده است. 
فرودگاه در شهر توبان و در بین شهرهای کوتا و جیماران قرار گرفته است و همچنین فاصله کمی تا مرکز تفریحی جنوب بالی دارد. فرودگاه بالی در سال 2000 با حدود 44هزار پرواز داخلی و خارجی و جابه جایی حدود 4میلیون مسافر به رکورد جدیدی رسیده بوده است. به دلیل اینکه بالی جزیره آتشفشانی می باشد، گاهی در اثر فوران آتشفشان و وجود دود غلیظ در آسمان جزیره این فرودگاه به صورت موقتی تعطیل می شود و پروازی در آن صورت نمی گیرد.

فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی 

 اطلاعات جامع فرودگاه انگوراه رای

نام فرودگاه: Ngurah Rai International Airport
کد یاتا: DPS
کد ایکائو: WADD
ارتفاع از سطح دریا: 4 متر
نوع فرودگاه: همگانی

فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی

ترمینال های فرودگاه نگورا رای بالی

ترمینال پروازهای داخلی در داخل ساختمان قدیمی تر قرار دارد و ترمینال بین المللی همان ساختمان به شکل ال (L) می باشد. فروگاه نگورا رای دارای 17 گیت است که 3 گیت آن در ترمینال داخلی و 14 گیت آن در ترمینال بین المللی قرار دارند. 
ترمینال بین المللی به سبک معماری بالی ساخته شده است و سالن های ورودی و خروجی جداگانه ای دارد. ترمینال داخلی آن شب ها بسته می شود ولیکن ترمینال بین المللی آن به صورت 24 ساعته فعالیت دارد. از سال 2014 یک ترمینال داخلی جدید به فرودگاه اضافه شده است که ظرفیت آن 4 برابر ترمینال قدیمی است و با امکانات جدید می تواند به 9.4 میلیون مسافر در سال خدمت رسانی کند.

 فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی

امکانات فرودگاه انگوراه رای بالی

در این فرودگاه امکانات بسیاری برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است تا با استفاده از آنها تجربه بسیار عالی از سفر خود به بالی داشته باشند. امکانات فرودگاه به گونه ایست که برای همه افراد چیزی را دارد تا بتواند هر نوع مسافری را راضی نگه دارد. از برترین و بهترین امکانات رفاهی این فرودگاه می توان به اینترنت رایگان در همه جای فرودگاه، آژانس مسافرتی، حمام، بسته بندی چمدان، رستوران های متنوع با انواع غذاها، اطلاعات و تبدیل ارز اشاره کرد. 
همچنین برای خرید سوغاتی و محصولات مختلف فروشگاه هایی هم در این فرودگاه وجود دارد.

فرودگاه بین المللی انگوراه رای بالی



:: برچسب‌ها: بالی, تور بالی, تور بالی پاییز 97, فرودگاه بین المللی بالی, آژانس هواپیمایی ,

تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 8
نویسنده : admin

اسکای دایوینگ در تایلند یک تجربه فراموش نشدنی
تا حالا شده که آرزو کنید که ای کاش می توانستم پرواز کنم؟ آیا شما هم عاشق هیجانید؟ آیا با فکر کردن به کارهای ماجراجویانه و هیجانی قلبتان پر از شور و اشتیاق می شود؟ اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است، پس خود را برای یک سفر هیجان انگیز به تایلند و یک پرش جانانه از هواپیما آماده کنید!کشور هیجان انگیز تایلند امکان تجربه پرواز را برای شما مهیا کرده است و می توانید در این کشور زیبا و توریستی بیشترین هیجان ممکن را در زندگی تجربه کیند. اسکای دایوینگ در  کشور تایلند به شما احساس آزادی و پرواز به مثال یک پرنده را می دهد. پس معطل چه هستید؟ این مقاله را تا پایان بخوانید و سپس با مهرپرواز تماس بگیرید و ارزانترین تور تایلند را برای خودتون رزرو کنید و یادتون باشه که فقط قراره یک بار زندگی کنیم!خرید آنلاین بلیط هواپیما و بلیط چارتر در سایت مهرپرواز!

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

دوست دارید که با انواع اسکایدایوینگ تایلند آشنا بشید؟
ما در این مقاله شما را با دو نوع اصلی اسکایدایوینگ آشنا می کنیم و در پایان می توانید مکان های برگزاری این تفریح هیجان انگیز را مشاهده کنید. تفریح در تایلند تنها تفریحات آبی نیست، تفریحات هوایی هیجان انگیزی نیز در تایلند وجود دارد. 
1.اسکایدایوینگ دو پشته در تایلند
اگر اولین بارتان است که می خواهید پرش از هواپیما را تجربه کنید، این نوع از اسکایدایوینگ برای شما بهتر است. در این مدل از اسکایدایوینگ، شما به وسیله یک مهار به مربی متصل هستید. این پرواز بسیار مهیج است و خوبیش این است که هم آسان است و هم به مهارت و آموزش خیلی زیادی نیاز ندارد. 
اگر هم شما بخواهید اسکایدایوینگ را به طور حرفه ای در تایلند یاد بگیرید، این مدل از پرش از هواپیما، اولین مدلی است که به شما آموزش خواهند داد.

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

2.اسکایدایوینگ یک نفره
همان طور که از نامش پیداست، شما در این مدل از اسکایدایوینگ، سقوط آزاد بدون اتصال به شخص دیگری تجربه خواهید کرد و همین مسئله پروازتان را چالش برانگیز تر و البته مهیج تر می کند. این اسکایدایوینگ به شما تجربه کاملی از پرواز را می دهد و شما دقیقا احساس پرنده را درک خواهید کرد.

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

مکان های برگزاری اسکایدایوینگ در تایلند
این مراکز بهترین مکان های تایلند برای تجربه پرواز هستند:
1.اقامتگاه بردز پارادایس اکستریم (Bird’s Paradise Extreme Resort)
این اقامتگاه یکی از بهترین مکان های برگزار کننده اسکای دایوینگ در تایلند می باشد و در استان ساکون ناخون تایلند واقع شده است. در این اقامتگاه شما می توانید انواع و اقسام تفریحات مهیج و هیجان انگیز را تجربه کنید. در این اقامتگاه آموزش های لازم برای اسکای دایوینگ به شما داده می شود. علاوه بر این شما می توانید از تفریحاتی مثل کوهنوردی و صخره نوردی نیز لذت ببرید. این اقامتگاه امکانات رفاهی مثل خدمات ماساژ و دیگر تفریحات فرهنگی مخصوص تایلند را برای مهمانانش مهیا کرده است.

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

2.مرکز تای اسکای (Thai Sky)
اگر شما قصد سفر به پاتایا  با تور ارزان پاتایا را دارید و دوست دارید که تفریحات فراموش نشدنی و هیجان انگیزی را تجربه کنید، مرکز تای اسکای جایی است که دنبالش هستید. انواع مختلف اسکای دایوینگ در این مرکز برگزار می شود که می توانید از بین آن ها بهترین گزینه مناسب حال خودتان را انتخاب کنید. این مرکز آموزش های لازم را به شما می دهد و لازم نیست نگران آن باشید. همچنین می توانید پکیج های مختلف اسکای دایوینگ را آنلاین رزرو کنید و از خدمات ترانسفر آن به هتلتان استفاده کنید.

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

3.مرکز فری فال تایلند (Freefall Thailand)
این مرکز در خط ساحلی استان رایونگ واقع شده است و برای رسیدن به آن باید از بانکوک و پاتایا رانندگی کوتاه مدتی را داشته باشید. در این مرکز می توانید تجربه پرش از بیشترین ارتفاع یعنی ارتفاع 4 کیلومتری از سطح دریا را کسب کنید. شما می توانید درحالی که حس پرواز در کران آسمان ها را تجربه می کنید، چشم انداز وسیعی از سواحل دریا را تماشا کنید و لذت ببرید. تجربه ای که می توانید در این مرکز کسب کنید، برای همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد بود.

اسکای دایوینگ (پرش از هواپیما) در تایلند یک تجربه هیجان انگیز

اگر شما هم رویای پرواز را در سر می پرورانید...
با مهرپرواز تماس بگیرید و یک تور هیجان انگیز و لذت بخش را به تایلند رزرو کنید و فراموش نشدنی ترین سفرتان را تجربه کنید.
دوستان عزیز و همراهان همیشگی مهرپرواز لازم به ذکر است که به اطلاعتان برسانیم در وب سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز  میتوانید خیلی سریع و آسان خرید آنلاین بلیط هواپیما را با بهترین قیمت برای تمامی ایرلاین ها انجام بدید و پایین ترین نرخ بلیط آنلاین پرواز را به هر کجای جهان تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: تایلند, ارزان ترین تور تایلند, خرید آنلاین بلیط هواپیما, آژانس مسافرتی, تفریح در تایلند ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

فرودگاه بین المللی ارجان بزرگ‌ترین فرودگاه قبرس شمالی می باشد که هر هفته به طور متوسط 100 پرواز به مقصد آن انجام می ‌شود. هم اکنون، چهار شرکت هوایی ترکیش ایر، پگاسوس، اطلس جت و ترکیش ایر قبرس، دارای برنامه پروازی ثابت و چارتر از فرودگاه قبرس به نقاط مختلف جهان و برعکس هستند.

مشخصات
نوع فرودگاه : همگانی (مسافری)
کد یاتا : ECN
کد ایکائو : LCEN
ارتفاع از سطح دریا : 123 متر
باند: یک باند سنگفرش شده به طول 2.755 متر
فاصله هوایی تا تهران : 2 ساعت و 45 دقیقه

فرودگاه بین‌المللی ارجان

ترمینال ها
ترمینال تازه تاسیس فرودگاه ارجان در سال 2004 میلادی و با نام "دروازه قبرس شمالی" به بهره‌برداری رسید و در واقع نیز اصلی ‌ترین محل تردد هزاران گردشگر و مسافر خارجی به قبرس شمالی است. نکته قابل توجه در مورد ترمینال جدید این است که با وجود ساختمان اصلی و واحد، کلیه ورود و خروج‌ ها از طریق سالن ‌های متفاوت انجام می ‌شود.

فرودگاه بین‌المللی ارجان

امکانات
فرودگاه بین المللی ارجان از نظر برخورداری از امکانات مختلف، فرودگاه مدرنی به شمار می رود. در این رابطه، در آخرین بازسازی انجام گرفته علاوه بر باند قبلی، باند سنگ‌ فرش شده جدیدی به طول 1.800 متر به مجموعه اضافه شده است. همچنین برج کنترل فرودگاه نیز مجهز به سیستم‌ های پیشرفته کامپیوتری برای کنترل ترافیک هوایی است. از جمله سایر تسهیلات رفاهی این فرودگاه می ‌توان به کافه‌ ها و رستوران‌ های 24 ساعته، فروشگاه‌ و مغازه ها و نیز امکانات ویژه برای مسافران معلول اشاره کرد. امروزه و در حال حاضر، این ترمینال دارای سالن VIP و اتاق کنفرانس نیست. همین طور فرودگاه بین ‌المللی ارجان دارای پارکینگی روباز با گنجایش 800 خودرو می باشد.

فرودگاه بین‌المللی ارجان

راه‌های دسترسی و موقعیت جغرافیایی
فرودگاه بین المللی ارجان در منطقه ‌ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou)، واقع در شهر "نیکوزیای" قبرس شمالی قرار دارد. در این فرودگاه نیز مانند سایر فرودگاه‌ های جهان امکانات متعددی برای تردد مسافران تعبیه شده است.


:: برچسب‌ها: فرودگاه بین المللی ارجان, قبرس شمالی, تور قبرس شمالی, راهنمای سفر به قبرس شمالی, بلیط هواپیما قبرس شمالی ,

تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 10
نویسنده : admin

پیشنهادات و نکات مفید برای گذراندن یک آخر هفته عالی در ارمنستان
مهرپرواز در این مقاله قصد دارد شما را با کارهایی که آخر هفته ها می توانید در ایروان پایتخت کشور ارمنستان انجام دهید آشنا کند تا در طول سفرتان به ارمنستان بیشتر به شما خوش بگذرد.قابل توجه دوستانی که میخواهند ارزان به ارمنستان سفر کنند ،حتما در غالب تور و با تور ارزان ارمنستان به این کشور زیبا سفر کنید!
آخر هفته در ایروان:
اول از همه اگر می خواهید خودتان را در فرهنگ محلی ارمنی ها غرق کنید، باید روزتان را با یک قهوه خوش طعم ارمنی شروع کنید، چراکه محلی های ارمنی روز خود را با طعم بی نظیر قهوه شروع می کنند. حتی اگر قهوه نوشیدنی مورد علاقه تان نیست، به شما پیشنهاد می کنیم در ارمنستان این نوشیدنی را امتحان کنید، چرا که ارمنی ها با روش خاصی آن را درست می کنند و طعم آن بی نظیر است.

پیشنهادات و نکات مفید برای گذراندن یک آخر هفته عالی در ارمنستان

خوب حالا بعد از خوردن این قهوه خوش مزه، آماده اید که گشت و گذاری در شهر ایروان داشته باشید. بهتر است کار را با موزه تاریخ که کنار تالار شهر ایروان است، شروع کنید. این موزه مجموعه ای غنی از آثار باستان شناسی، قوم شناسی ، هنرهای زیبا و ... دارد. این موزه شما را به قرن ها پیش می برد تا تاریخ این شهر باستانی را کشف کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخ ایروان 29 سال قدیمی تر از تاریخ روم است! به هر حال بعد از بازدیدتان از این موزه زیبا، اگر مایل بودید که بیشتر درباره مردم ارمنستان و شاهکارهایشان آشنا شوید، سری به موزه ماتناداران هم بزنید.دیگر مکان های فرهنگی تاریخی ایروان موزه اربونی، موزه تاریخی ارمنستان و گالری ملی ارمنستان هستند که در صورت تمایل می توانید از آن ها دیدن کنید.

پیشنهادات و نکات مفید برای گذراندن یک آخر هفته عالی در ارمنستان

اگر گرسنه شدید، بهتر است یک ناهار محلی را در ایروان امتحان کنید. پیشنهاد ما به شما خوردن اسپاس (نوعی سوپ ماست ارمنی) است. این سوپ معمولا در هر رستوران یا کافه ای در ایروان سرو می شود. این سوپ بسته به آب و هوای شهر، سرد یا گرم سرو می شود. به هر حال لذت چشیدن این سوپ خوش طعم ارمنی را به هیچ عنوان از دست ندهید.
اگر دوست داشتید به کلاب های شبانه ایروان بروید، شنبه شب ها بهترین زمان برای آن است، چراکه خیلی از کلاب های ایروان، شنبه ها برنامه های خاصی مثل موسیقی زنده را برگزار می کنند و همه کلاب ها پر از توریست و حتی محلی های ایروان می شود. پس از زمان خود لذت ببرید و در پایان روز خود را با یک شام خوش طعم ارمنی پایان دهید.  

پیشنهادات و نکات مفید برای گذراندن یک آخر هفته عالی در ارمنستان

یکشنبه های ارمنستان بیشتر زمانی برای استراحت و ریلکس کردن است. بعد از گذراندن شنبه ای پر شور و هیجان، احتمالا شما هم دوست دارید کمی ریلکس کنید، در شهر قدم بزنید و سوغاتی بخرید. پس زمان خوبی است که به فروشگاه های صنایع دستی ارمنستان سر بزنید.
اگر شما هم عاشق هنرهای مدرن هستید و می خواهید که سوغاتی های خیلی خاصی از ارمنستان تهیه کنید، می توانید به باغ مجسمه سازی کافسجیان بروید و از موزه هنرهای مدرن کافسجیان دیدن کنید. این موزه کلکسیون جالب توجهی از هنر مدرن دارد. فروشگاه موزه در طبقه اول آن واقع شده است و عروسک های دست ساز، جواهرات خاص، سمبل های ملی ارمنستان، تزئینات چوبی و دکوری های خانگی زیبایی را به فروش می رساند. 
پس از آن می توانید سری به بازار محلی ورنیساج بزنید و از فروشگاه های آن دیدن کنید و در صورت تمایل نقاشی های سفالی، وسایل چوبی و سنگی تزئینی، سنگ های قیمتی وجواهرات زیبای نقره را از آن تهیه کنید.
و در آخر برای پایان دادن این روز، غروب خود را در میدان جمهوری بگذرانید و از دیدن نمایش موزیکال آبنماهای آن لذت ببرید. بعد از ساعت 9 شب آبنماهای رنگارنگ اجرای خود را شروع می کنند و نمایشی با موزیک های مدرن و کلاسیک اجرا می کنند.

پیشنهادات و نکات مفید برای گذراندن یک آخر هفته عالی در ارمنستان

واقعا ارمنستان یک کشور بسیار جذاب و مهمان نواز است. شما با سفر به ارمنستان، گرمی و مهمان نوازی ارمنی ها را به طور کامل حس خواهید کرد و به همین دلیل دوست دارید دوباره و دوباره به این کشور زیبا سفر کنید.
شما تا به حال تجربه گذراندن روزهای آخر هفته را در ایروان داشته اید؟ چه کارهایی انجام دادید و به کجاها رفتید؟ خوشحال می شویم که نظرات شما را در زیر این مقاله بخوانیم.
لذت خرید تور ارزان و همچنین راحتی خرید آنلاین بلیط هواپیما را در وب سایت مهرپرواز تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: ارمنستان, تور ارمنستان, تور ارزان ارمنستان, آژانس هواپیمایی, خرید آنلاین بلیط هواپیما ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 9
نویسنده : admin

کارناوال ونیز را در سال 2019 از دست ندهید!

کارناوال ونیز هر ساله در شهر زیبای ونیز در ایتالیا برگزار می شود. در این فستیوال دو هفته ای رژه های زیبا و کنسرت های بی نظیری برگزار می شود، در حالی که همه مردم شهر ونیز ماسک به صورت می زنند و کل شهر در این فستیوال شرکت می کنند و طوری جشن می گیرند و پایکوبی می کنند که گویی فردایی وجود ندارد!
اگر شما هم دوست دارید که در این فستیوال منحصر به فرد شرکت کنید، این مقاله را که آژانس هواپیماییمهرپرواز برایتان فراهم آورده، تا پایان بخوانید تا همه چیز را درباره کارناوال ونیز بدانید.اگر هم قصد داشتید که در این مراسم اعجاب انگیز و فستیوال فراموش نشدنی حضور داشته باشید، حتما تور ارزان ونیز را با مهرپرواز رزرو کنید!

کارناوال اعجاب انگیز ونیز در سال 2019 را از دست ندهید!

درباره کارناوال ونیز
کارناوال ونیز میراثی است که به قرن 13 باز می گردد. اگرچه در سال 1798 بعد از فتح این شهر توسط اتریش، کارناوال ونیز و ماسک گذاری ممنوع شد، در سال 1979 دوباره این جشن پا گرفت و توریست های مختلفی را از سراسر جهان به خود جذب کرد و روحی تازه به این جشن داده شد، چراکه خیلی ها این سنت را فراموش کرده بودند.
امروزه فستیوال ونیز به مدت دو هفته برگزار می شود و برنامه های رایگان مختلفی برای عموم برگزار می شود.

کارناوال اعجاب انگیز ونیز در سال 2019 را از دست ندهید!

تاریخ برگزاری کارناوال ونیز در سال 2019
کارناوال ونیز در سال 2019 از شنبه 16 فوریه (27 بهمن ماه) آغاز می شود و تا پنج شنبه 5 مارچ ادامه می یابد.
نکات مهم و برجسته در کارناوال ونیز
1.فروشگاه های زیبای ماسک و برگزاری مسابقات ماسک برتر
همان طور که می دانید کارناوال ونیز یک فستیوال فانتزیست که مردم ماسک به صورت می زنند و پایکوبی می کنند. به همین دلیل هر روزه در میان فستیوال، مسابقات ماسک برتر نیز برگزار می شود و بهترین ماسک روز انتخاب می شود. همه رقابت کنندگان در طول خیابان ها و روی استیج ها رژه می روند و از بین آنها زیباترین ماسک روز انتخاب می شود.
2.اسکی روی یخ
ممکن است اسکی روی یخ در ونیز برایتان عجیب باشد، چراکه همان طور که می دانید در ونیز برف نمی بارد، اما امکان این ورزش مهیج از ساعت 11 صبح تا 9 شب در طول روزهای کارناوال ونیز مهیا شده است.
3.جشن های بالماسکه
مهمانی های بالماسکه مختلفی در همه جای شهر برگزار می شود و هر کدام با دیگری متفاوت است. بعضی از این جشن ها تم مخصوص به خود را دارند و برخی از آنها بدون تم برگزار می شوند.
4.کنسرت کلاسیک
اگر شما عاشق موزیک های کلاسیک هستید، می توانید در کنسرت های کلاسیک کارناوال ونیز شرکت کنید. شما در این کنسرت ها می توانید به موسیقی موزیسین های با مهارت، مشهور و مطرح دنیا گوش فرا دهید. 
5.زندگی شبانه کارناوال ونیز
شما می توانید در کلاب های مختلف زندگی شبانه ونیز را تجربه کنید و لذت ببرید.همچنین شما می توانید با یک تور راهنما هماهنگ شوید. این تورها معمولا از ساعت 5:30 بعد از ظهر آغاز می شوند و اول از همه به موزه رزونیکو می روند. به هرحال اگر به این چنین برنامه ها علاقه داشتید، باید تور خود را از قبل رزرو کنید و یک لباس مناسب با یک ماسک زیبا بپوشید. راستی چون برنامه های شبانه برای افراد 18 سال به بالا مجاز است، حتما کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید.
6.اجراهای خیابانی
در طول کارناوال ونیز رژه و دیگر برنامه های مفرح در خیابان ها برگزار می شود. بهترین جای شهر ونیز برای شرکت در مراسم خیابانی، میدان سن مارکو است. پس برنامه های آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید.
7.مهمانی های شخصی
اگر شما با یک گروه دوستانه می خواهید به ونیز بروید و می خواهید زمانی عالی را با همدیگر سپری کنید و یا می خواهید یک مراسم عروسی غیر متعارف برگزار کنید، این ایده برای شما عالی خواهد بود.  شما می توانید یک مهمانی منحصر به فرد با تم کارناوال ونیز برگزار کنید.

کارناوال اعجاب انگیز ونیز در سال 2019 را از دست ندهید!

در کارناوال چی بپوشیم؟
یک نکته خوب دیگر درباره کارناوال ونیز این است که شما هرچه دوست داشته باشید می توانید بپوشید. مهم نیست که لباستان خیلی ساده یا خیلی عجیب و غریب باشد. اگر دوست داشته باشید می توانید ماسک های زیبا به صورت بزنید. همچنین شما می توانید از فروشگاه های اطراف شهر لباس های زیبا و ماسک های مخصوص مراسم را خریداری کنید.

کارناوال اعجاب انگیز ونیز در سال 2019 را از دست ندهید!

آیا کارناوال ونیز هزینه ورودی دارد؟
برای شرکت در کارناوال ونیز نباید هزینه ای پرداخت کنید. اما بعضی از رویدادها و مراسم های خاص ممکن است که هزینه ورودی بخواهند،اما این انتخاب شماست که در آن ها شرکت کنید یا خیر. به هر صورت تعداد بی شماری رویداد نیز وجود دارد که شما می توانید به رایگان در آن ها شرکت کنید و خوش بگذرانید.اگر شما هم دوست دارید که در کارناوال 2019 ونیز شرکت کنید با مهرپرواز تماس بگیرید و تور ارزان قیمت اروپا را رزرو کنید.

کارناوال اعجاب انگیز ونیز در سال 2019 را از دست ندهید!



:: برچسب‌ها: تور ارزان ونیز, ونیز, آژانس هواپیمایی, کارناوال ونیز, تور ارزان قیمت اروپا ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

این مقاله راهنمای شما برای سفر به دبی در ایام مه آلود خواهد بود!
پدیده مه در دبی دو بار در سال اتفاق می افتد و آژانس هواپیمایی مهرپرواز در این مقاله شما را با همه چیز درباره مه سالانه دبی آشنا می کند، اینکه این مه چگونه به وجود می آید و چطور می توان با آن کنار آمد!
چه چیز باعث تشکیل مه در دبی می شود؟
همان طور که می دانید هوای دبی خیلی گرم است و به ندرت پدیده مه رخ می دهد. در واقع در طول شب و هنگامی که زمین خنک می شود، گرما از زمین به هوا فرستاده می شود و زمانی که هوا به حالت اشباع در می آید و دیگر نمی تواند  رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد، مه تشکیل می شود. اگر هم آلودگی هوا بیشتر هم باشد، مه تشکیل شده ماندگار تر می شود. بر اثر پدیده مه، آسمان خراش های جذاب دبی زیباتر از قبل می شوند و شهر رویایی تر از قبل می شود و جاذبه های گردشگری دبی از بلندی ها به شدت تماشایی می شوند.

shutterstock_3476816151212

مه چه تاثیری بر روی شهر دبی می گذارد؟
این مه زیبا گاهی اوقات دردسر ساز هم می شود. پرواز و فرود هواپیماها به مشکل می خورد و در خیابان ها و جاده ها تصادفات بیشتری بر اثر دید کم رانندگان رخ می دهد. پس اگر شما هم شانس دیدن دبی در روزهای مه آلود را داشتید، علاوه بر لذت بردن، نکات ایمنی را نیز رعایت کنید.
چطور با مه دبی کنار بیاییم؟
وقتی مه به قدری سنگین می شود که افراد کمتر از 100 متر جلوتر خود را می توانند ببینند، به آن ها توصیه می شود که در جاده ها بیشتر دقت کنند و در صورت امکان رفت و آمد خود را کاهش دهند. اگر هم دید کمتر از 50 متر شد، توصیه می شود که مردم بیشتر از مترو استفاده کنند.
اگر شما هم در این زمان ها در دبی بودید، سعی کنید که از جاده های کم تردد تر استفاده کنید و از دیدن مناظر زیبای مه لذت ببرید.
یک لیست از تفریحات مهیجی که می توانید در فضای بسته از آن ها لذت ببرید نیز تهیه کنید. 

تماشای دبی و آسمان خراش هایش را در روزهای مه آلود و رویایی از دست ندهید!

از این روزهای بی نظیر استفاده کنید و از  احساس شناور بودن روی ابرها لذت ببرید
شما می توانید در روزهای مه آلود دبی در هتل گوورا و یا هتل جی دبلیو ماریوت مارکوییس دبی (2 تا ازبلندترین هتل های دنیا) اقامت کنید و اقامتی رویایی را برای خود رقم بزنید و بهترین ایام را برای خودتان رقم بزنید.  همچنین می توانید به بالای برج خلیفه بروید و عکس های خارق العاده ای را از بالای مه ها بگیرید. 
اگر شما هم با تور ارزان قیمت دبی به این شهر زیبا سفر کردید و شانس اقامت در روزهای مه آلود دبی را داشتید، عکس های زیبا بگیرید و خاطره سفرتان را تا همیشه ماندگار کنید.

تماشای دبی و آسمان خراش هایش را در روزهای مه آلود و رویایی از دست ندهید!



:: برچسب‌ها: آژانس هواپیمایی, جاذبه های گردشگری دبی, دبی, تور ارزان قیمت دبی, آسمان خراش های دبی ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 5
نویسنده : admin

شب های سفید سنت پترزبورگ 2019،جایی که آفتاب هیچ وقت غروب نمی کند و خوشگذرانی هیچ وقت تمامی ندارد!
تا حالا شده که تصور کنید اگر خورشید همیشگی بود و هیچ وقت غروب نمی کرد، دنیا چه شکلی می شد؟ 
احساس روزهای بدون شب را می توانید در فستیوال هیجان انگیز و مفرح سنت پترزبورگ تجربه کنید و روزهایی فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان بسازید. 
هر کسی یک بار در زندگیش باید شور و هیجان شب های سفید روسیه را تجربه کند. شب های سفید سنت پترزبورگ فستیوالی است که تا پایان عمر هیچ گاه فراموشش نخواهید کرد.
آژانس هواپیمایی مهرپرواز در این مقاله شما را با شب های سفید و نکاتی که باعث می شود این روزها را به بهترین و هیجان انگیزترین شکل ممکن بگذرانید آشنا می کند.برای رزرو تور ارزان روسیه و همچنین رزرو بلیط ارزان هواپیما به وب سایت مهرپرواز سر بزنید،در این وب سایت نرخ بلیط هواپیما با نازلترین قیمت ارائه میشود!

دانستنیهای جذاب درباره شب های سفید سن پترزبورگ روسیه

معنای شب های سفید چیست؟
بر اثر پدیده ای طبیعی در نواحی نزدیک به قطب شمال و قطب جنوب در حول و حوش فصل تابستان خورشید تقریبا به مدت دو ماه غروب نمی کند. در طول این دو ماه فستیوالی مهیج و مفرح در روسیه و شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می شود که به آن شب های سفید می گویند.
در واقع در کشورهایی مثل فنلاند،ایسلند،روسیه،گرینلند،کانادا،نروژ و آلاسکا این پدیده رخ می دهد و همه کشورها شب های سفید را به عنوان یک پدیده طبیعی جشن می گیرند. اما فقط در سنت پترزبورگ است که این پدیده طبیعی تبدیل به یک فستیوال بزرگ جهانی شده است که هر ساله در تمام شب های آن جشن گرفته می شود. علاوه بر این سنت پترزبورگ یکی از بهترین شهر های روسیه است که باید حتما از آن دیدن کنید.
در شب های سفید سنت پتزبورگ فستیوالی بزرگ و هیجان انگیز برگزار می شود و برنامه های متعددی از قبیل فستیوال موزیک، فیلم، اجراهای زنده، نمایش های باله و اپرا، نمایش های فرهنگی و همچنین آتش بازی بی نظیر و خیره کننده برگزار می شود. در یک کلام، فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ با شما کاری می کند که تا آخر عمرتان با یادآوری آن لبخند بر روی صورتتان نقش ببندد.
این فستیوال هیجان انگیز در شهر زیبای سنت پترزبورگ در تاریخ 26 می تا 23 جولای (خرداد تا مرداد) برگزار می شود و شب هایی رویایی و باور نکردنی را برای توریستان از سراسر جهان می سازد.

دانستنیهای جذاب درباره شب های سفید سن پترزبورگ روسیه

برنامه های هیجان انگیز شب های سفید
در فستیوال شب های سفید، جشن در کل روزها و شب های این دو ماه بدون وقفه برگزار می شود. در کنار همه تفریحات و برنامه هایی که در بعضی از روزها  برگزار می شود، بعضی از رویدادها به دلیل جذابیت بالا و استقبال زیاد توریستان همه روزها بدون وقفه برگزار می شوند و شما به هیچ عنوان نباید آن ها را از دست بدهید.
1برنامه ستاره های شب های سفید که در سالن کنسرت و تئاتر مشهور مارین اسکای برگزار می شود. این برنامه با یک باله کلاسیک آغاز می شود و بعد از آن یک اجرای اپرای جذاب نمایش داده می شود و برنامه های آن یک دنیا شادی را برایتان به ارمغان می آورد.
2حتما از موزه ها دیدن کنید. بعضی از موزه ها تمام ساعات شب باز هستند و بعضی از آن ها تا نیمه شب باز هستند. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از موزه تاریخ سیاسی، قصر شرمتو، موزه تاریخ مذهبی، موزه عروسک ها و موزه لنینگراد دیدن کنید.
3حتما در رویداد اسکارلت سیلز شرکت کنید
این جشن خودش به تنهایی به اندازه یک فستیوال جذاب است. جشن اسکارلت سیلز یکی از مهم ترین رویدادهای فستیوال شب های سفید است. در این رویداد، شما می توانید آتش بازی های بی نظیر و جذاب را تماشا کنید یا از نمایش های موزیکال آب لذت ببرید. علاوه بر این ها در این جشن کنسرت های موسیقی عالی نیز برگزار می شود. بدون شک اسکارلت سیلز یکی از مشهورترین رویدادهایی است که در طول شب های سفید برگزار می شود و آن را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید.

دانستنیهای جذاب درباره شب های سفید سن پترزبورگ روسیه

محل های اقامت وهتل های مختلف در سنت پترزبورگ برای شب های سفید
در سنت پترزبورگ هتل های مختلفی از لاکچری گرفته تا هتل های ارزان قیمت تر در نزدیکی محل فستیوال شب های سفید وجود دارد که شما می توانید با توجه به موقعیت خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.
هتل های لاکچری: هتل گرند یوروپ، هتل فورسیزنز لاین پالاس سنت پترزبورگ، هتل آستوریا، هتل کمپینسکی مویکا 22 و  ...
هتل های قیمت متوسط: هتل دومینا، هتل آمبسدور،  هتل بوتیک هاوس الکساندر و ...
هتل های ارزان قیمت: پرم یرا، هتل رد استارز، هتل هپی پوشکین، هتل بست وسترن پلاس سنتر، هتل ماتیسو دومیک، هتل ورا، هتل گراما و ....
مهمان خانه ها: بداندبایک، مسافرخانه سینما، مسافرخانه روف، مسافرخانه گرافیتی ال و ... 

دانستنیهای جذاب درباره شب های سفید سن پترزبورگ روسیه

نکات مهم برای شرکت در فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ
مطمئن شوید که سفر خود به روسیه را برای این روزها از قبل برنامه ریزی کنید.
داشتن پاسپورت معتبر، اسناد رزرو هتل و اسناد بیمه مسافرتی برای گرفتن ویزای روسیه لازم هستند.
از آنجایی که سنت پترزبورگ به شلوغی مسکو نیست، شما می توانید یک ماشین و یا دوچرخه اجاره کنید و در شهر گشت و گذار کنید. همچنین شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید.
سعی کنید که هتلی رزرو کنید که نزدیک محل برگزاری فستیوال باشد تا راحت تربتوانید در مراسم فستیوال شرکت کنید و لذت ببرید.
حواستان باشد که بلیط رویدادهای اصلی را از قبل تهیه کنید، چرا که معمولا بلیط ها چند ماه زودتر از شروع فستیوال تمام می شوند.
از همه مهمتر تمام تلاشتان را بکنید که از تمام لحظات این فستیوال فراموش نشدنی لذت ببرید.

دانستنیهای جذاب درباره شب های سفید سن پترزبورگ روسیه

 



:: برچسب‌ها: آژانس هواپیمایی, نرخ بلیط هواپیما, تور ارزان روسیه, روسیه, سنت پترزبورگ ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 3
نویسنده : admin

پوکت به دلیل جاذبه های فوق العاده زیبای طبیعی و سواحل زیبا در سال های اخیر به شدت مورد استقبال گردشگران از سراسر دنیا قرار گرفته است و به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. همچنین به دلیل امکان اخذ ویزای راحت و هزینه به نسبت ارزان سفر به تایلند و پوکت، این منطقه گرمسیری را به یکی از چند انتخاب اول گردشگران، به ویژه گردشگران ایرانی برای سفر و تفریح انتخاب کرده است. جزیره پوکت یکی از جزایر معروف و دیدنی کشور تایلند است که بسیاری از گردشگران در سفر به تایلند مستقیما تور پوکت را رزرو می کنند، یا با تهیه بلیط هواپیمای پوکت، به این جزیره زیبا سفر می کنند.

فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت در شمال جزیره پوکت و 32 کیلومتری از مرکز شهر پوکت قرار گرفته است. پوکت یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و می توان گفت به اندازه بانکوک شناخته شده و مشهور است. فرودگاه بین المللی پوکت سومین فرودگاه پررفت و آمد در تایلند از نظر تعداد مسافر است. در سال گذشته مجموعا بیش از 15 میلیون مسافر ورودی و خروجی از این فرودگاه استفاده کرده اند. کد یاتا فرودگاه بین المللی پوکت HKT می باشد.
فرودگاه پوکت دو ترمینال دارد، ترمینال 1 برای پروازهای خارجی استفاده می شود و ترمینال 2 به پروازهای داخلی تایلند اختصاص دارد. در سال 2014 ترمینال جدیدی به اسم ترمینال X ویژه پروازهای چارتر افتتاح شد. این ترمینال جدید ظرفیت جابجایی 5 میلیون مسافر را در سال دارد. مسافران تور مسافرتی پوکت برای رفت و آمد هوایی خود می بایست از این فرودگاه استفاده نمایند.

فرودگاه بین المللی پوکت

 راه های دسترسی فرودگاه پوکت



:: برچسب‌ها: پوکت, تور پوکت, تور مسافرتی پوکت, بلیط هواپیمای پوکت, فرودگاه بین المللی پوکت ,

تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 19
نویسنده : admin

در دبی خوش بگذرانید، از مناظر زیبا لذت ببرید و یادتان نرود که تعدادی عکس یادگاری هم بگیرید! آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مقاله شما را با بهترین جاذبه های گردشگری دبی که می توانید در آن ها سلفی بگیرید و در خاطراتتان ثبت کنید، آشنا می کند و همچنین بهترین عکس های گرفته شده در دبی را به شما نشان می دهیم. پس تور ارزان دبی را رزرو کنید و با ما همراه باشید تا به شما ایده هایی عالی برای عکس گرفتن در دبی را معرفی کنیم.

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

سافاری در صحرا
شما می توانید به صحراهای دبی بروید و جهان طبیعی امارات را از نزدیک لمس کنید و لذت ببرید. شما می توانید یک تور سافاری در صحرا رزرو کنید، شتر سواری کنید، از سافاری لذت ببرید و در نهایت غذاهای محلی دبی را امتحان کنید و از نمایش زیبای رقص مخصوص دبی لذت ببرید و عکس های زیبا و خاص بگیرید.

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

فروشگاه های محلی دبی
شما می توانید به قسمت دیرا و بور دبی بروید و جهان قدیمی دبی را تجربه کنید. این قسمت ها پر از فروشگاه های سنتی هستند که می توانید از آن ها ادویه، سوغاتی، طلا و ... خریداری کنید و با فروشنده ها و محل های قدیمی شهر عکس بگیرید و تجربه سفرتان به دبی را به وسیله عکس ها ماندگار کنید.

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

نهر دبی
نهر دبی مرکز تاریخی شهر است و دو منطقه اصلی شهر دبی را به هم پیوند می دهد. شما می توانید از خوردن یک شام خوشمزه روی قایق های کروز لذت ببرید و عکس های یادگاری بگیرید.
منطقه دیزاین دبی
به منطقه دیزاین دبی مشهور به D3 بروید و یک روز متفاوت را در آن سپری کنید و از دیدن سازه های خلاقانه و رویدادهای مهم هنری و فشن لذت ببرید و عکس های مهیج بگیرید.
برج خلیفه
با آسانسور به بالای بزرگترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه دبی بروید و از دیدن منظره زیبای شهر با آسمان خراش های متعدد آن لذت ببرید و عکس های منحصر به فردی را از سفرتان به دبی ثبت کنید. بهترین زمان برای رفتن به بالای برج خلیفه و دیدن زیبایی های شهر شب هنگام است.

فواره دبی
هر شب از ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعت 11 شب نمایش رقصان و موزیکال فواره ها آغاز می شود، پس بعد از صرف شام به این محل بروید و از دیدن بزرگترین فواره رقصان جهان لذت ببرید و عکس های زیبا خلق کنید.
اپرای دبی
بهترین لباس هایتان را به تن کنید، به اپرای دبی بروید و از دیدن یک اجرای زنده لذت ببرید. راستی عکس یادگاری فراموش نشود.
آکواریوم دبی
وقتی برای خرید به دبی مال می روید، یادتان باشد که از آکواریوم معروف آن دیدن کنید. این آکواریوم 10 میلیون لیتری خانه 140 گونه متفاوت از آبزیان و همچنین 300 کوسه است. پس فرصتی عالی برای ثبت خاطره زیبای حضورتان در دبی می باشد.
زمین اسکی روی یخ دبی
زمین اسکی روی یخ دبی هم در دبی مال واقع شده است. پس اسکیت اجاره کنید و از پاتیناژ مهیج لذت ببرید، یا یک فنجان هات چاکلت بگیرید و از دیدن بازی بقیه لذت ببرید و عکس بگیرید.

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

کانال آب دبی
زمانی از سفرتان را به قدم زدن در اطراف کانال آب مصنوعی دبی اختصاص دهید و از آرامش آن لذت ببرید. یادتان باشد که حتما در کنار آبشارهای مکانیکی آن توقف کنید و عکس های یادگاری بگیرید.
خیابان آلسرکال
خیابان آلسرکال دبی یک مرکز هنری است که در منطقه صنعتی القوز واقع شده است. شما می توانید از 20 گالری هنری و متفاوت این خیابان دیدن کنید و یا در رویدادهای هنری متفاوت شرکت کنید و عکس های هنری بگیرید. 
برج العرب
گشتی در اطراف ساحل کایت بزنید، یک بستنی بخورید، شنا کنید و بعد در ساحل بایستید و عکسی به یادماندنی با یکی از خاص ترین هتل های جهان یعنی برج العرب بگیرید.

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

مدینه جمیرا
مدینه جمیرا یک مرکز تفریحی است که می توانید در آن از فروشگاه های بسیار لوکس خرید کنید، در یک رستوران زیبا شام بخورید، در یک مرکز ماساژ ریلکس کنید و از گذراندن وقت در این استراحتگاه لوکس و زیبا لذت ببرید و عکس های زیبا بگیرید.
اسکی دبی
از این تفریح زمستانی در شهر صحرایی دبی لذت ببرید، اسکی کنید و با پنگوئن های پارک بازی کنید و عکس بگیرید.
باغ میراکل دبی
به باغ میراکل بروید و از دیدن گل ها و طبیعت زیبای آن لذت ببرید. گشتی در باغ بزنید، با گل ها عکس بگیرید و از دیدن پروانه های رنگارنگ آن لذت ببرید.
پیست اتومبیل رانی اتودروم دبی
شما می توانید مهارت های رانندگی خود را در پیست اتومبیل رانی اتودروم دبی امتحان کنید و با دوستانتان مسابقه دهید و لذت ببرید و در پیست مسابقه عکس های یادگاری بگیرید.
تفرجگاه ساحل دبی مارینا
در یکی از بزرگترین تفرجگاه های ساحلی دنیا گشتی بزنید و یک قهوه عربی خوش طعم را امتحان کنید. همچنین می توانید از صرف یک شام خوشمزه در آسمان لذت ببرید و علاوه بر این از آن ارتفاع عکس های بسیار خاص و زیبا بگیرید. 

بهترین مناطق دبی برای گرفتن عکس سلفی!

در منطقه ساحلی جمیرا قدم بزنید
منطقه ساحلی جمیرا انتخابی عالی برای گذراندن یک روز عالی و بی استرس زیر نور آفتاب است. علاوه بر این می توانید از رستوران های متعدد و سینماهای آن لذت ببرید و سپس با شترهای بامزه این محل عکس بگیرید.
گرفتن مهمانی در قایق بادبانی
یک قایق بادبانی اجاره کنید و مثل یک میلیاردر خوش بگذرانید و لذت ببرید و از دیدن چشم انداز زیبای دبی مارینا و پالم جمیرا لذت ببرید و عکس های زیبا با این چشم انداز شگفت انگیز بگیرید.
هلکوپتر سواری
سوار هلکوپتر شوید و از آسمان منظره زیبای دبی را تماشا کنید و یک بار در زندگیتان هیجان پرواز بر فراز دبی را تجربه کنید و لذت ببرید. راستی عکس هم فراموش نشود!



:: برچسب‌ها: دبی, تور دبی, تور ارزان دبی, آژانس مسافرتی, جاذبه های گردشگری دبی ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 28
نویسنده : admin

آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مقاله به شما نشان میدهد که افسانه ها هم می توانند واقعی باشند. باور نمی کنید؟ تور گردشگری صربستان را رزرو کنید و به این کشور زیبا سفر کنید تا با چشمان خودتان ببینید!
 ما مناظر افسانه ای صربستان را پیدا کرده ایم و برای شما در این مقاله گرد آورده ایم. 

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

1.پارک تاپسیدر
اگر با تور صربستان ارزان قیمت به کشور صربستان سفر کردید، حتما از یکی از اصلی ترین مکان های آرامش بخش بلگراد یعنی پارک تاپسیدر دیدن کنید، در آن ریلکس کنید و از هوای تازه لذت ببرید.
قدیمی ترین پارک بلگراد در کنار تپه زیبای تاپسیدر واقع شده است و از کنار آن رودخانه تاپسیدر می گذرد.  در این مکان زیبا کاخ حکومتی صربستان واقع شده است. امروزه این کاخ بخشی از موزه تاریخ صربستان است و شما می توانید از دیدن آن لذت ببرید.این پارک به دلیل طبیعت زیبا و افسانه ایش، ارزش تاریخیش و رستوران های سنتی و جذابش، مکانی عالی برای پیک نیک و خوش گذرانی است.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

2.پارک ملی درداپ
این پارک بزرگ حدود 63000 هکتار پوشش گیاهی و جانوری دارد. دره های شگفت انگیز و زیبا و هزاران غار پنهان شده در کنار رودخانه، این پارک را اسرار آمیز کرده است.
زیبایی و ارزشمندی پارک ملی درداپ را نمی شود با گفتار تمام و کمال معرفی کرد، اما حتما در طول سفرتان بهصربستان از این جاذبه گردشگری زیبای اروپا دیدن کنید و از طبیعت، حیوانات و میراث فرهنگی ارزشمند آن لذت ببرید.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

3.آبشار پرسکال
در طول سفرتان به صربستان حتما سری هم به منطقه رساوا بزنید  و بعد از دیدن  روستاهای طبیعی و زیبا، غارها و طبیعت شگفت انگیز آن از جواهر مخفی رساوا یعنی آبشار پرسکال نیز دیدن کنید و از آرامش و شگفتی طبیعی آن لذت ببرید. می توانید ساعت ها بنشینید و از دیدن این منظره زیبا و خیره کننده غرق آرامش شوید.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

4.دره اوواک
منظره سرسبز دره اوواک به همراه آب های زلال دریاچه آن بسیار دیدنی است و آرامش را به قلبتان تزریق می کند. پس اگر تجربه حضور در این دره زیبا را داشتید، مشکلاتتان را فراموش کنید و به صدای طبیعت گوش فرا دهید و از دیدن این میراث طبیعی لذت ببرید. انحنای زیبای این رودخانه نیز این دره را خاص تر کرده است . جالب است که بدانید گاهی زاویه این انحناها به 270 درجه هم می رسد. تا جایی که این انحناها غیر واقعی و افسانه ای به نظر می رسند.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

5.دره اووکار کابلار
این دره زیبا بین کوه های اووکار و کابلار تشکیل شده است و به خاطر سرسبزی بی حد و حصرش منظره ای زیبا و جذاب را تشکیل داده است. علاوه بر این ،چشمه های معدنی و درمانی بسیاری در دامنه آن ها پراکنده شده است و اهمیت دره را دوچندان کرده است. این منظره زیبا روح را تسخیر می کند و به آرامش می رساند.
پس به هیچ عنوان دیدن این چشم انداز زیبا را از دست ندهید. علاوه بر این ها می توانید از صومعه های  قرون وسطایی که در دامنه کوه ها پنهان شده اند، دیدن کنید و از دیدن زیبایی های اسرار آمیز آن ها شگفت زده شوید.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

6.چشمه های کروپاج هات اسپرینگ
در شرق صربستان در دامنه کوه بلجانیکا منظره ای سرسبز وجود دارد که  به قدری زیباست که در نگاه اول افسانه ای جلوه می کند. چشمه های کمتر شناخته شده آن سرشار از زیبایی و آرامش هستند و شما می توانید با حضور در این منطقه از صربستان، ساعاتی به دور از استرس های روزانه را سپری کنید و با صدای طبیعت به آرامش برسید.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

7.رودخانه درینا
هر ساله توریستان زیادی جذب این منطقه زیبای صربستان می شوند و از آب زلال و فضای سرسبز آن لذت می برند. علاوه بر این، وجود تک کلبه ای در وسط آب های خروشان رودخانه درینا، بر شهرت این رودخانه افزوده است. این رودخانه اهمیتی تاریخی نیز دارد، چراکه این رودخانه به سمت بوسنی و هرزگوین منحرف شده است و در طول آن شهرها شکل گرفتند. 

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

8.صومعه ماناسیجا
درون برج های با شکوه قلعه قرون وسطایی در میان تپه های زیبا و سرسبز  رساوا، صومعه ای با طراحی زیبا وجود دارد که در آن نقاشی های بی نظیر قرون وسطایی خودنمایی می کنند. این صومعه قدمتی 600 ساله دارد و در طول تاریخ بارها تخریب شده است. بازسازی نهایی در سال 1956 انجام شده است و هنوز همان شکل را حفظ کرده است. 

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

9.دره لازار
دره لازار عمیق ترین و تاثیر گذار ترین دره شرق صربستان است. زیبایی و عظمت این دره تا حدی است که هر بازدیدکننده ای را متحیر می کند. این دره در زمان حمله عثمانی ها، پناهگاه صربی ها نیز بوده است و داستان هایی تاریخی پشت آن نهفته است.

10  مکان مرموز و شگفت انگيز  در صربستان که گویی از افسانه ها بیرون آمده اند!

10.شهر سوبوتیکا
این شهر تاریخی و فرهنگی که در وجودینا واقع شده است،  یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین شهرهایصربستان است. این شهر زیبا و اسطوره ای زمانی در قرن 16 پایتخت امپراطوری نیز بوده است. در شهر زیبای سوبوتیکا یک کلیسای پروتستانی، تعدادی کلیسای کاتولیک و ارتودوکس و مساجد نوسازی شده وجود دارد که بر ارزش تاریخی شهر افزوده اند. علاوه بر این ها در نزدیکی این شهر، دریاچه ای زیبا به نام دریاچه پالیس نیز وجود دارد که هر توریستی را شیفته خود می کند.

 

جهت رزرو بلیط ارزان صربستان می توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: صربستان, تور گردشگری صربستان, رزرو بلیط ارزان, آژانس هواپیمایی, جاذبه های گردشگری صربستان ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 2
نویسنده : admin

امیدواریم که با خواندن این متن احساس خوبی به کشور وسیع، زیبا و چند فرهنگی کانادا پیدا کنید!
1-کانادا خیلی بزرگه!
کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و مساحتی حدود 10 میلیون کیلومتر مربع دارد. یعنی طول خط ساحلیش 40 برابر مسافت بین انگلیس تا کاناداست! یعنی 4 سال طول می کشد که در طول کل خط ساحلیش قدم بزنید و جالب است که بدانید پارک ملی وود بوفالو خودش به تنهایی از کل کشور هلند بزرگتر است.
2-شهرهای کانادا بهترین کیفیت را دارند
در رتبه بندی جهانی سال 2017 سه شهر کانادایی در لیست ده شهر برتر جهان برای زندگی جای گرفتند. ونکوورجایگاه سوم، تورنتو چهارم و کالگری رتبه پنجم را کسب کرد. در این سنجش پنج معیار سنجیده می شد که عبارت بودند از: مراقبت های بهداشتی، تحصیلات، محیط زیست، زیرساخت ها و ثبات.  جالب است که بدانید پایتخت  کشور کانادا شهر اوتاواست نه تورنتو!

با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

3-کانادا کشوری چند فرهنگی است
خیلی از مردم جهان دوست دارند که به کانادا مهاجرت کنند و کانادا هم کشوری مهاجرپذیر است، 20% شهروندان کنونی کانادا در کشور دیگری متولد شده اند و پیش بینی شده است که این نرخ تا سال 2031 به 50% هم برسد. به دلیل وجود مهاجران زیاد از کشورهای مختلف دنیا، کانادا کشوری چند فرهنگی است و به همین دلیل شما راحت تر می توانید در آن زندگی کنید.
4-کانادا دو زبان رسمی دارد
در کانادا مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. اگر به نظرتان زندگی در کشوری با دو زبان رسمی سخت است، به سنگاپور 4 زبانه و هند 16 زبانه فکر کنید! درواقع شما اگر به استان کبک در قسمت شرقی کانادا نروید، نیازی به یادگیری زبان فرانسه پیدا نمی کنید. استان کبک به سختی تلاش می کند که زبان فرانسه را در کشورش حفظ کند و سازمانی به نام OQLF (پلیس زبان) نظارتی مستقیم بر ماندگاری زبان فرانسه در این استان دارد.

نکاتی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید!

5-سرزمین کانادا بسیار زیباست
در کانادا فاصله بین شهرها حتی بهتر از شهرها هستند. پس شما می توانید زمانی آرامش بخش را در سرزمین زیبای کانادا بگذرانید و از سواحل اقیانوس آرام، چمنزارهای زیبا و کوهستان های آن لذت ببرید. همچنین می توانید به آلبرتا بدلندز بروید و احساس بودن در فیلم های قدیمی وسترن را داشته باشید!
6-دریاچه، دریاچه و باز هم دریاچه!
کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد و 20% دریاچه های کل سیاره زمین متعلق به کاناداست. در واقع حدود 2 میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد و به همین دلیل یک عالمه ورزش های آبی مهیج در دریاچه های کانادا وجود دارد که بدون نگرانی از کوسه ها می توانید از هیجان آن ها لذت ببرید! 

با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

7-کانادا خیلی خیلی سرد است!
وقتی می گوییم سرد، منظورمان واقعا این است که خون در رگ هایتان یخ می زند! نواحی غرب کشور در زمستان دمایی حدود -30 تا -40 درجه را نیز تجربه می کنند. پس خودتان را برای سرمای آن آماده کنید.
8-مردم کانادا عاشق هاکی روی یخ هستند
خوب با این همه دریاچه یخ زده در کانادا، چه کار دیگری به جز هاکی روی یخ می توان انجام داد؟ آنقدر این ورزش برای کانادایی ها مهم است که دیدار نهایی هاکی کانادا در مقابل آمریکا در المپیک ونکوور سال 2010 بیشترین تماشاچی تلویزیون را در کل تاریخ کانادا داشت.

با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

9-در کانادا مسابقه ای برای طراحی پرچم برگزار شد
در سال 1965 کانادا متوجه شد که هنوز یک پرچم رسمی ندارند. همه کشورهای دیگر طراحی های ساده را انتخاب کرده بودند، پس کانادا باید کمی خلاقیت به خرج می داد. 3541 طرح پرچم در مقایسه داوری شد و در نهایت طرح سرهنگ جورج اف جی استنلی برنده شد. پرچمی که امروزه ما می بینیم و همه کانادایی ها و توریستان عاشق آن هستند.
10-سطح تحصیلات در کانادا در بالاترین حد است
مدرسه های کانادا عالی هستند و کانادایی ها بیشترین تلاششان را برای تحصیل کودکشان می کنند. در رتبه بندی سال 2017 سطح تحصیلات بزرگسالان (25 تا 64 سال) کانادا رتبه اول را با 56.27% کسب کرد. اگر در مسابقه ای علمی و مربوط به اطلاعات عمومی رو به روی یک کانادایی قرار گرفتید، بهتر است که مسابقه را ترک کنید!
11-مراقبت های بهداشتی در کانادا عالیست
دولت برای هر فردی در کانادا بیمه سلامتی را پرداخت می کند و بعد این مراقبت ها به بخش های خصوصی واگذار می شود. اگر شما در کانادا نیاز به درمان پیدا کنید، می توانید از خدمات رایگان استفاده کیند.

امیدواریم که با خواندن این متن احساس خوبی به کشور وسیع، زیبا و چند فرهنگی کانادا پیدا کنید!

12- کانادایی ها زبان انگلیسی را با لهجه خاصی صحبت می کنند
لهجه کانادایی ها کمی متفاوت است و شما در ابتدای مهاجرتتان ممکن است مجبور شوید از کانادایی ها بخواهید که جمله شان را چندین بار تکرار کنند تا متوجه شوید.
13- متاسفم!
جالب است که بدانید کلمه "متاسفم" مهم ترین کلمه کانادایی هاست. شما هر روز چندین بار این کلمه را از مردم در گوشه کنار هر خیابان خواهید شنید. پس شما هم این کلمه را به خاطر داشته باشید و از آن در موقعیت های مختلف برای عذرخواهی استفاده کنید. مردم به رسم ادب از این کلمه استفاده می کنند.
14- در همه جای کانادا می توانید فروشگاه های مشهور تیمیز را پیدا کنید
فروشگاه های زنجیره ای تیمیز قهوه و دونات می فروشند و در همه جای کانادا شعبه دارند. شما می توانید یکی از این فروشگاه ها را در هر گوشه کنار شهر از مراکز خرید گرفته تا ایستگاه های قطار و سینماها و حتی پارک ها پیدا کنید. در واقع از هر 10 فنجان قهوه خریداری شده در کانادا، 8 قهوه از فروشگاه های تیمیز خریداری شده است.
15- دوستان پشمالوی کانادایی
گوزن شمالی و سگ آبی دو حیوانی هستند که در کانادا بسیار دیده می شود. به همین دلیل در جاده ها تابلوهای زیادی درباره هشدار وجود این حیوانات را خواهید دید. سگ های آبی به سگ ها حمله می کنند، دست ها را گاز می گیرند و در کل مشکل ایجاد می کنند، پس حواستان به این حیوانات خطرناک باشد.

با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

16- حواستان به خرس ها باشد!
این خرس های زیبا خیلی بزرگ و خطرناک هستند. اگر یک خرس بخواهد شما را بکشد، خیلی راحت این کار را انجام می دهد. سه مدل خرس در کانادا وجود دارد که باید از آن ها بترسید: خرس های سیاه، خرس های گریزلی و خرس های قطبی. در کانادا حدود 500000 خرس سیاه وجود دارد که اساسا بالای درخت ها می روند و نزدیک آدم ها نمی شوند، مگر اینکه خیلی گرسنه باشند. حدود 20000 خرس گریزلی نیز در کانادا وجود دارد که احتمال بیشتری می رود که به انسان ها حمله کنند. از طرفی 17000 خرس قطبی در کانادا وجود دارد که در واقع 70% تعداد کلشان در جهان است. این خرس ها تا حدی خطرناک هستند که شهروندان چرچیل درب های ماشینشان را همیشه باز می گذارند تا در صورت نیاز سریعا فرار کنند.

17- در کانادا برای حیوانات پل ساخته می شود!
یک راه حلی که از تصادفات حیوانات در جاده ها جلوگیری می کند، ساختن پل برای آنهاست و جالب است که بدانید این پل ها واقعا کاربردی هستند. این پل های سرسبز راهی جذاب برای حیوانات هستند و به همین دلیل حیوانات از روی آن ها عبور می کنند و محاسبه شده است که بین سال های 1996 تا 2012 حیوانات حدود 150000 بار از  پل واقع در پارک ملی بانف استفاده کرده اند.
خیلی نگران خرس ها نباشید، این ها فقط بیرون رفتنتان را کمی هیجان انگیزتر می کنند! 
آژانس هواپیمایی مهرپرواز به عزیزانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند کمک میکند،همچنین دوستان گرامی میتوانند بلیط ارزان هواپیما را در وب سایت ساده و مرتب مهرپرواز به شکلی راحت و آسان خرید کنند.



:: برچسب‌ها: کانادا, ویزای کانادا, آژانس هواپیما, بلیط ارزان هواپیما, تور کانادا ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 0
نویسنده : admin

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی
عروس شهرهای آفریقای جنوبی یعنی کیپ تاون شهری زیبا، جذاب و اغوا کننده است. درست وقتی که پایتان به این شهر زیبای آفریقایی می رسد، متوجه می شوید که چرا این شهر زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی در کل جهان است.آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مطلب قصد دارد به جاذبه های شهر کیپ تاونبپردازد، تور ارزان آفریقای جنوبی را میتوانید از آژانس هواپیمایی مهر پرواز رزرو کنید.

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در کشور جذاب آفریقای جنوبی

شهری محبوب برای سفر
کیپ تاون در ایالت غربی آفریقای جنوبی یکی از مشهورترین مقاصد مسافرتی برای مردم کل دنیاست. کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبیست و تاریخ و فرهنگی غنی دارد. علاوه بر این ها زیبایی طبیعی شهر، چند فرهنگی بودنش و کیفیت مدرن زندگی در آن باعث شده است که مردم سراسر جهان به بازدید از این شهر علاقه مند باشند و بارها و بارها به آن سفر کنند.

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در کشور جذاب آفریقای جنوبی

زمان مناسب برای سفر به کیپ تاون
مثل شهرهای دیگر آفریقای جنوبی، کیپ تاون هم در هر زمانی از سال جذابیت های خاص خودش را دارد. اما برعکس جاهای دیگر کشور، کیپ تاون آب و هوای مدیترانه ای دارد و به همین دلیل زمستان های خنک و بارانی و تابستان های گرم و خشکی دارد. کیپ تاون روزهایی طولانی دارد. در ماه های سرد سال، یعنی از آپریل تا آگست 8 ساعت از شبانه روز روشن است. در ماه های گرم تر سال روزها تا 11 ساعت نیز ادامه پیدا می کنند. اما در این شهر آفتابی همیشه باید عینک و کلاه آفتابی به همراه داشته باشید. میانگین دما در کیپ تاون در تابستان 24 درجه سانتیگراد است و در زمستان ها این دما به 18.5 درجه سانتیگراد می رسد و هوایی مطبوع را برایتان به ارمغان می آورد. البته این را هم بدانید که در بعضی از روزهای تابستانی ممکن است دما از 30 درجه هم تجاوز کند و ممکن است روزهایی با دمای کمتر از 10 درجه را نیز در زمستان تجربه کند.

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در کشور جذاب آفریقای جنوبی

تفریحات هیجان انگیز در کیپ تاون
خیلی سخت است که تفریحی در جهان باشد که در کیپ تاون موجود نباشد. شهر زنده و پرشور است و پر است از رستوران، کافی شاپ و بار. کلاب های شبانه زیادی وجود دارد که با موزیک ها زنده قلب شما را به دست می آورند. در این شهر موزه، گالری، تئاتر و آثار باستانی متعدد و زیبایی وجود دارد که ارزشش را دارد که یک بار در عمرتان از آنها دیدن کنید. علاوه بر همه این ها، زیبایی طبیعی این شهر آفریقایی مسحور کننده است. شما می توانید از کوه های منحصر به فرد و سواحل شگفت انگیز آن دیدن کنید و لذت ببرید. شما می توانید در این شهر از تفریحات مهیجی مثل اسکی پدال، موج سواری، کوهنوردی و ... لذت ببرید و یا ریلکس کنید و در کشتی های کروز دراز بکشید و از کنسرت های زنده لذت ببرید. همچنین می توانید به یک پیکنیک ساحلی بروید و یا وال های زیبای کیپ توان را تماشا کنید، غذاهای محلی را امتحان کنید و نوش جان کنید. 

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در کشور جذاب آفریقای جنوبی

رفت و آمد در کیپ تاون
شما می توانید در کیپ تاون ماشین اجاره کنید یا از تورهای راهنمای گردشگری در شهر استفاده کنید یا برای رفت و آمد از تاکسی و یا مترو استفاده کنید. به تازگی کیپ تون اولین فاز اتوبوس های پر سرعتش را تکمیل کرده است که بسیار مدرن و ایمن عمل می کنند.
امیدواریم که از سفرتان به کیپ تاون شهر زیبای آفریقای جنوبی لذت ببرید و برای تفریحات هیجان انگیز و متعدد آن وقت کم نیاورید. 
خرید آنلاین بلیط هواپیما و بلیط چارتر در سایت مهرپرواز با چند کلیک ساده و نازلترین قیمت.

حقایقی مهم در مورد شهر کیپ تاون در کشور جذاب آفریقای جنوبی



:: برچسب‌ها: آفریقای جنوبی, کیپ تاون, تور آفریقای جنوبی, تور ارزان آفریقای جنوبی, آژانس هواپیمایی ,
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 5
نویسنده : admin

فرودگاه بدروم، با نام رسمی فرودگاه میلاس-بدروم، در سال 1997 میلادی احداث شده و از سال 1998 با تکمیل پروژه احداث پایانه بین المللی وارد عرصه فرودگاه ‌های بین‌المللی ترکیه شده است. طبق آخرین آمار اعلام شده در سال 2010 این فرودگاه در فصل تابستان حدود 1.5 میلیون مسافر و در مجموع 2.5 میلیون مسافر در سال دارد. البته در سال 2014 این آمار تا سقف 19 میلیون مسافر روندی رو به رشد داشته است.
این فرودگاه در مجموع دارای دو پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی است. پایانه بزرگ فرودگاه بدورم در سال 2000 میلادی برای پروازهای بین‌ المللی به بهره ‌برداری رسیده و در سال 2012 با شروع به کار سالن جدید پروازهای بین المللی به پایانه پروازهای داخلی تغییر کاربری داده است. این دو پایانه در کنار هم قرار داشته و در کل، گنجایش 2.5 میلیون مسافر در سال را دارند. البته در فصل تابستان و اوج سفرها از اروپا و آسیا آمار پروازهای روزانه در این فرودگاه افزایش پیدا می کند. برای ترمینال جدید (ترمینال بین المللی) نیز تا سقف 5 میلیون مسافر در سال پیش ‌بینی شده و از سال 2012 اداره آن به شرکتی خصوصی تحت نظارت دولت واگذار شده است. کد یاتافرودگاه بین المللی میلاس بدروم BJV و کد ایکائو این فرودگاه LTFE می باشد. 

از جمله امکانات فرودگاه می ‌توان به اختصاص فضای خاص افراد سیگاری، راهروی ارتباطی میان دو ترمینال، خدمات بانکی و ارزی، مرکز درمانی، فضای پارکینگ برای مسافران کلیه پروازهای داخلی و خارجی، رستوران و فروشگاه اشاره کرد.

فرودگاه میلاس بدروم

راه‌های دسترسی موقعیت و جغرافیایی 
فرودگاه بین‌ المللی میلاس بدروم بین دو شهر بدروم (36 کیلومتر) و میلاس (18 کیلومتر) قرار گرفته است. با توجه به موقعیت فرودگاه در خارج از محدوده شهری امکانات مختلفی برای سهولت رفت‌ و‌ آمد گردشگران در فرودگاه تعبیه شده است.


:: برچسب‌ها: فرودگاه میلاس بدروم, فرودگاه بین المللی میلاس بدروم, بدروم, تور بدروم, راهنمای سفر به بدروم ,

تاریخ : شنبه 31 شهريور 1397
بازدید : 19
نویسنده : admin

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: سفر ایرانی ها به خارج از کشور در چهار ماه اول امسال 8.6% کاهش داشته است. 
به گزارش ایسنا، "علی اصغر مونسان" بدون آنکه به جزئیات آمار گردشگران خروجی از ایران اشاره کند گفت: "بر اساس آمار مربوط به چهار ماه ابتدایی سال جاری، از ابتدای فروردین تا تیر ماه، تعداد گردشگران و مسافران ایرانی به خارج از کشور 8.6 درصد کاهش داشته است که این امر صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشور ایجاد کرده است."
کمتر شدن سفر در این ماه ها همزمان با افزایش نرخ عوارض خروج از کشور، اجرای سیاست هایی درباره ارز مسافرتی، کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای رایج همچون دلار و یورو، افزایش نرخ بلیط هواپیما و گرانی سفرهای خارجی تحت تاثیر این عوامل بوده است. 

سفر ایرانی ها به خارج از کشور 8.6% کمتر شد!

گزارش کاهش سفر خارجی ایرانی ‌ها از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی داده شد که در زمان پرداخت ارز مسافرتی به نرخ دولتی، به دفعات بانک مرکزی، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی با آمارهایی حدودی نسبت به افزایش این سفرها تحت تاثیر سیاست‌ های ارزی،  انتقاد کرده بودند.  
"مونسان" در این گفت و گو که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده درباره طرح حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران ورودی، توضیح داد: "براساس صحبت‎‌ های انجام شده با نیروی انتظامی مشکلی در این زمینه وجود ندارد و عزیزان وزارت خارجه نیز با این پیشنهاد همراه هستند؛ تمام مشخصات گردشگر ورودی در سیستم ها ثبت می ‌شود بنابراین با عملی کردن این پیشنهاد مشکل امنیتی ایجاد نخواهد شد."



:: برچسب‌ها: اخبار گردشگری, کاهش سفر ایرانی ها به خارج ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

بدروم که به زبان یونانی، هالیکارناسوس نیز بیان می شود، شهری بندری با طبیعت بسیار زیبا در استان موغله ترکیه و در سواحل دریای اژه قرار دارد. شهر بدروم، در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است. با وجود اینکه توریست ها و گردشگران بسیار زیادی سالانه به این شهر زیبا سفر می کنند و از سواحل زیبا، فروشگاه های شهر و نیز رستوران های خاص و شیک بدروم استفاده می نمایند، ولیکن بدروم هیچ وقت تکراری نمی شود و تازگی و جذابیت خود را به خوبی حفظ می کند. این شهر آرام و جذاب، حتی در روزهای بسیار شلوغ تابستانی هم، مکان آرام و دنجی برای استراحت شما دارد. 
این شهر ساحلی بیشتر از شهرهای دیگر ترکیه جذابیت و زیبایی دارد. با قصرهای پر زرق و برق گرفته تا تفریح گاه های ساحلی زیبا، کافه های جذاب، خانه های سفید گچ بری در کوچه پس کوچه های بدروم، همگی بدروم را به شهری پر رمز و راز و بسیار دیدنی تبدیل می کند. آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما مطلبی درباره راهنمای سفر به بدروم فراهم کرده است تا بتوانید به کمک آن، سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

راهنمای سفر به بدروم

اطلاعات ضروری درباره بدروم
اختلاف ساعت با تهران: 1:30-
زبان رسمی: ترکی
واحد پول: لیره ترکیه
نوع برق شهری: 230 ولت
کد کشور ترکیه: 90+
کد شهر بدروم: 252
شماره های اضطراری: 112
جهت رانندگی: راست
فرودگاه های بدروم: فرودگاه میلاس بدروم

آب و هوای بدروم
گرمترین ماه سال، ماه جولای می باشد که متوسط دمای هوا در این ماه به 29 درجه سانتیگراد می رسد و سردترین ماه سال با متوسط دمای 12 درجه سانتیگراد، ماه ژانویه می باشد. طولانی ترین روزهای سال را ماه آگوست دارد که متوسط ساعات روز به 12 ساعت می رسد. همچنین مرطوب ترین ماه سال، ماه دسامبر می باشد که متوسط میزان بارش باران در این ماه به 108 میلی متر می رسد.

آب و هوای بدروم

بهترین زمان برای سفر به بدروم
بدروم دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد که تابستان های طولانی و گرم، زمستان های کوتاه و ملایم و بهار و پائیزهای معتدل و مطلوب دارد. فصل تابستان، فصل پر گردشگر در بدروم است که به تبع فصل گرانی هم می باشد. 

هزینه های سفر به بدروم
سفر ارزان به بدروم: بیشتر از 150 لیره ترکیه
سفر متوسط به بدروم: 150 الی 350 لیره ترکیه
سفر لوکس به بدروم: بیشتر از 350 لیره ترکیه
این قیمت ها متوسط هزینه های روزانه در سفر به بدروم ترکیه می باشد.

جاذبه های گردشگری بدروم
قلعه بدروم: قلعه بدروم به دست جنگجویان و شوالیه های هوسپیتالر بنا شده است. این قلعه زیبا در قرن 15 میلادی ساخته شده است و پیشکشی به سنت پیتر بوده است. موزه آثار باستانی زیر آب بدروم، در این قلعه قرار دارد. 
آرامگاه هالیکارناسوس: یکی از بهترین عجایب هفتگانه دنیای تاریخ و باستان، آرامگاه هالیکارناسوس بوده است که یکی از بزرگترین دستاوردهای پادشاه ماسول می باشد. 
موزه دریایی بدروم: این موزه کوچک که در عین حال، بسیار خوب ساخته شده است، دارای 2 طبقه می باشد. این موزه به بررسی فن آوری های دریایی و ساخت قایق از دیرباز تا امروز می پردازد.
کارخانه کشتی سازی عثمانی: این کارخانه در شهر بدروم، کارخانه ای بازسازی شده می باشد که زمان عثمانی ها باقی مانده است. کارخانه کشتی سازی در قرن 18 و 19 جهت در امان ماندن از دست دزدان دریایی، برج مراقبت نیز داشته است. 
دروازه میندوس: دروازه میندوس، تنها آثار به جای مانده از دیواری 7 کیلومتری در قرن 4 قبل از میلاد مسیح می باشد که به دست پادشاه ماسول ساخته شد. روبه روی این دیوار، خندقی وجود دارد که تعداد بسیار زیادی از سربازان اسکندر در سال 334 قبل از میلاد مسیح، در آن غرق شدند.
تئاتر تاریخی بدروم: در بلواری در شهر بدروم، تئاتر تاریخی 5000 نفره ای واقع شده است که مدت ها بعد، در قرن سوم بعد از میلاد مسیح، تعداد صندلی های آن برای نمایش های گلادیاتورها به 13000 افزایش پیدا کرد.

جاذبه های گردشگری بدروم

غذاهای محلی بدروم
آشپزی در بدروم ترکیه بسیار متنوع می باشد و این تنوع و تعداد زیاد غذاها، نشانه ای از فرهنگ و تاریخ غنی در این کشور است. سلیقه غذایی مردم ترکیه بسیار نزدیک به ما ایرانی هاست. هم از نظر مواد غذایی حلال و نیز هم از نظر پخت و پز. گردشگران خارجی تور بدروم، همیشه تحت تأثیر غذاهای متنوع و آشپزی غنی ترکیه قرار می گیرند. تعدادی از غذاها و نوشیدنی های محلی و محبوب بدروم را برای شما نام می بریم:
آیران: آیران در ترکیه همان دوغ است که با ماست و آب و نمک تهیه می شود و سبزیجاتی معطر و خوش طعم به آن اضافه می کنند و آن را خنک میل می کنند. مردم ترکیه عاشق آیران هستند و با هر غذایی و یا حتی بدون غذا آن را می نوشند.
چای و قهوه: چای و قهوه در ترکیه، عضو جدا نشدنی از مردم می باشد. در ترکیه به هرکجا که پای بگذارید، با چای و قهوه از شما پذیرایی می کنند. چای بهترین و محبوب ترین نوشیدنی در ترکیه و البته نوشیدنی ملی کشور می باشد.
دلمه: این غذا، علاوه بر ترکیه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز طبخ می شود، در ایران هم دلمه طرفداران بسیاری دارد. هرچیزی که با برنج و سبزیجات و گوشت پر شود را دلمه می نامند. 
کباب ترکی: نام کباب ترکی به گوشتان حتماً آشناست. کباب ترکی یا دونر کباب، لایه های گوشت است که کباب و سرخ می شود و با ادویه جات و مخلفات سرو می شود. 
لحم عجون: این غذا شباهت بسیاری به پیتزا دارد. لایه ای از خمیر را می پزند و روی آن را با گوشت چرخ کرده و پیاز و جعفری، نمک و فلفل سیاه، فلفل قرمز و سیر می پوشانند و در فر می گذارند.

غذاهای محلی بدروم

رستوران های بدروم
بدروم یک شهر توریستی و پر گردشگر می باشد، از این رو رستوران های بسیاری دارد. به دلیل اینکه بدروم، یک شهر ساحلی می باشد، یقیناً غذاهای دریایی عالی هم باید در رستوران هایش سرو شود. البته قابل ذکر است که رستوران هایی هم دارد که غذاهای بین المللی در آنها سرو شود. بنابر این در بدروم اصلاً نگران خورد و خوراک نباشید. چند نمونه از بهترین و محبوب ترین رستوران های بدروم را برایتان نام می بریم تا اگر به این شهر زیبا سفر کردید بدانید که برای میل کردن غذا بهتر است به کدام رستوران مراجعه نمایید.
-رستوران اورفوز بدروم
-رستوران نازیک آنا بدروم
-رستوران لا پاسیون بدروم
-رستوران لو من کولتور بدروم
-رستوران دونر تپه چیک بدروم
-رستوران موستو بدروم
-رستوران اژدهای سرخ بدروم

رستوران های بدروم

خرید در بدروم
شهر بدروم آنقدر تفریح های مهیج و نیز جاذبه های گردشگری عالی دارد که کمتر کسی وقتی برای خرید در این شهر پیدا می کند. بدروم به شهر تفریحی در ترکیه معروف است و کسی برای خرید به این شهر نمی آید، ولیکن با این حال، افرادی هم هستند که فقط به قصد خرید پا به این شهر می گذارند، چرا که مراکز خرید در بدروم به قدری متنوع و خاص هستند که تا به این شهر و به این مراکز خرید نروید، خاص بودن آنها را نمی توانید درک نمایید. برخی از این مرکز خریدها، جزو بهترین و برترین مراکز خرید شهر بدروم و سرتاسر کشور ترکیه به شمار می روند. چند نمونه از مراکز خرید بدروم را برایتان مثال می زنیم.
-مرکز خرید پالمارینا بدروم
-مرکز خرید میدتون بدروم
-مرکز خرید اوسیس بدروم
-بازارچه های بدروم
-مرکز خرید اونیو
-سه شنبه بازار بدروم

خرید در بدروم

هتل های بدروم
در شهر بدروم هتل های متفاوتی وجود دارد، که می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا بتوانید راحت ترین و بهترین اقامتگاه را داشته باشید. ما برای شما چند نمونه از بهترین هتل های بدروم را نام می بریم تا با آنها آشنا شوید.
-هتل واو بدروم ریزورت (WOW Bodrum Resort)
-هتل یلکن اسپا اند ولنس کلاب بدروم (Yelken Spa & Wellness Hotel)
-هتل پالوما یاسمین مایندوس کلاب بدروم (Paloma Yasmin Resort Hotel)
-هتل کمپینسکی بارباروس بای بدروم (Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum)
-هتل ایشیل کلاب بدروم (Isil Club Bodrum Hotel)
-هتل دوریا بدروم (Doria Hotel Bodrum)
-هتل ارسان ریزورت بدروم (Ersan Resort & Spa)

هتل های بدروم



:: برچسب‌ها: ترکیه, بدروم, راهنمای سفر, راهنمی سفر به ترکیه, راهنمای سفر به بدروم ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 0
نویسنده : admin

کوش آداسی یکی از شهرهای بندری و ساحلی در استان آیدین واقع در کشور ترکیه می باشد که در چند سال اخیر بسیار توجه توریست ها و گردشگران کشورهای دیگر و به خصوص ایران را به خود جلب کرده است. این شهر جاذبه های بسیاری برای گردشگران دارد که می تواند مقصدی بسیار عالی برای سفرهای تفریحی باشد. 
کوش آداسی یکی از بهترین و محبوب ترین شهرهای ساحلی مدیترانه ای ترکیه می باشد، از این رو بیشتر جذابیت و فعالیت ها در این شهر به دریا و آفتاب ختم می شود که می توانید تعطیلات بسیار خوبی در این شهر داشته باشید، تعطیلات سرگرم کننده ای که برایتان خاطره ساز خواهد بود. گردشگران تور کوش آداسی، این شهر را به دلیل خریدهای ارزان و نیز تفریحات متعدد آن، به خوبی می شناسند. به خوبی توسعه هتل ها در اطراف شهر و سواحل آن پیشرفت قابل توجهی داشته اند. 
این شهر دارای تاریخ بسیار پرباری است که می توان آثار برجای مانده از دوران های مختلف قدیم را در بعضی مناطق آن به وضوح دید. این آثار تاریخی به جای مانده و سواحل و طبیعت و همچنین تفریحاتی که در این شهر می توان انجام داد را که کنار هم بگذاریم، می توانیم پی ببریم که شهر کوش آداسی، شهری فوق العاده برای تمام سلیقه ها خواهد بود. آژانس مسافرتی مهرپرواز، برایتان راهنمای سفر به کوش آداسی را آماده کرده است تا بتوانید با استفاده از این مطلی، سفری بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی را برای خود فراهم کنید.

راهنمای سفر به کوش آداسی

اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی
اختلاف ساعت با تهران: 1:30-
زبان رسمی: ترکی
واحد پول: لیره ترکیه
نوع برق شهری: 220 ولت
پیش شماره ترکیه: 90+
پیش شماره کوش آداسی: 256
شماره اضطراری: 112

آب و هوای کوش آداسی
کوش آداسی به دلیل قرار داشتن در سواحل مدیترانه، دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. آب و هوای مدیترانه ای دارای زمستان های معتدل و تابستان های بسیار گرم می باشد. در تابستان ها میانگین دمای هوا اغلب تا بالای 30 درجه سانتی گراد هم می رود. در فصل تابستان، معمولاً بارش باران رخ نمی دهد، ولیکن در طول زمستان می توان انتظار بارش های مکرر را داشته باشیم.

راهنمای سفر به کوش آداسی

هزینه های اقامتگاه
خوابگاه یا هاستل: مبلغی حدود 40 الی 65 لیره ترکیه را که بپدازید، می توانید در خوابگاه، اتاق 2 نفره را یک شب داشته باشید. 
هتل: متوسط مبلغ انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به صورت ذیل است:
1ستاره: 98 الی 118 لیره ترکیه
2ستاره: 154 الی 275 لیره ترکیه
3ستاره: 113 الی 317 لیره ترکیه
4ستاره: 152 الی 530 لیره ترکیه
5ستاره: 345 الی 848 لیره ترکیه

هزینه های مواد غذایی
مبلغ صبحانه مقرون به صرفه و ارزان: 10 لیره ترکیه
مبلغ نهار مقرون به صرفه و ارزان: 15 لیره ترکیه
مبلغ شام دو نفره مقرون به صرفه و ارزان: 50 لیره ترکیه
چنانچه تمایل دارید خودتان آشپزی نمایید، می توانید مواد و لوازم مورد نیاز یک هفته خود را با مبلغ 99 الی 130 لیره ترکیه، تهیه نمایید و خودتان دست به کار شوید. 

هزینه های حمل و نقل
بلیط یک طرفه و یک سفر اتوبوس، 2 لیره ترکیه
تعرفه عادی تاکسی 4 لیره ترکیه
تعرفه هر کیلومتر جا به جایی برای تاکسی، 3.50لیره ترکیه 
تعرفه عادی برای 1 ساعت انتظار تاکسی 27.50لیره ترکیه
در ساعت هایی مشخص و معین از تاکسی استفاده نکنید، به نفع شما خواهد بود. تاکسی مترها بین ساعت 12ظهر الی 6 عصر، قیمت ها را دو برابر حساب می کند.

هزینه های حمل و نقل

خرید خود را از جمعه بازار انجام دهید
جمعه بازار کوش آداسی، مکانی بسیار مناسب برای خرید میوه ها و سبزیجات تازه و مواد غذایی دیگر با قیمتی بسیار کم می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قیمت ها در صبح ها بیشتر است، ولیکن هرچه به انتهای روز نزدیک می شویم، قیمت ها افت می کنند.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جزیره کبوتر کوش آداسی (Guvercin Ada):
جزیره کبوتر از بندر کوش آداسی تقریباً 350متر فاصله دارد. در این جزیره می توانید آثار به جای مانده دژ نظامی در قرن سیزدهم و دوران بیزانس را که بسیار زیبا و خاص هست را مشاهده نمایید. البته این قلعه بعده ها به آشیانه دزدان دریایی تبدیل شد.
بندرگاه کوش آداسی:
اکثر توریست ها و گردشگرانی که به تور کوش آداسی آمده اند را می توانید در این بندرگاه مشاهده نمایید. در سال 1618 میلادی، کاروانسرایی در این منطقه بنا شد که امروزه نیز در بندرگاه کوش آداسی قابل مشاهده می باشد. کاروانسرا در دهه 60 میلادی بازسازی شد و امروزه به عنوان هتل کاروانسرا مورد استفاده قرار گرفته است.
ساحل بانوان کوش آداسی (Kadinlar Denizi):
لیدیز یا ساحل بانوان، یکی از معروف ترین و محبوب ترین سواحل شنی این منطقه به شمار می رود و در دو کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است. خبر خوب اینکه در این ساحل تفریحات آبی بسیار مهیج و خوبی در این منطقه وجود دارد. در طول فصل تابستان می توان تعداد بسیاری از مردم بومی و محلی و نیز توریست ها و گردشگران را مشاهده نمایید. 
پرینه کوش آداسی (Priene):
پرینه نام شهر و منطقه مسکونی در ترکیه بوده است که مربوط به دوران یونان باستان بوده است و امروزه آثاری تاریخی و خرابه ای باستانی از آن، در کوش آداسی به جای مانده است. این خرابه ها علاوه بر ارزش تاریخی و باستانی که دارد، دارای منظره و چشم اندازی بی نظیر و کوهستانی بسیار زیبایی می باشد. بین سال های 300 الی 450 قبل از میلاد مسیح، دوران شکوفایی و درخشش و رونق این شهر و بندر تاریخی بوده است.
میلتوس کوش آداسی (Miletus):
همانند شهر پرینه کوش آداسی، میلتوس کوش آداسی هم یکی از شهرهای باستانی و تاریخی و از بنادر بزرگ تاریخی دوران هلنیستی بوده است. بندر میلتوس تا قرن چهاردهم و دوران سلجوقیان شکوفا بوده و رونق بسیاری داشته است. این امر بدین معناست که ما می توانیم ترکیب دوره های گوناگون و متفاوتی را در این منطقه ببینیم. 
دیدیما کوش آداسی (Didyma):
دیدیما در کوش آداسی واقع شده است که می توان گفت پناهگاه افسانه ای دیدمیما بوده است، همچنین این مکان، دومین معبد بزرگ جهان بوده است که از طرفی مرکز مذهبی هلنیست نیز بوده است. قسمت اعظم و قابل توجهی از معبد آپولو سالم مانده است، به طوری که هنوز می توان 122 ستون محکم و قوی آن را مشاهده نمود.
شبه جزیره دیلک کوش آداسی:
این پارک ملی که در 26 کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی واقع شده است، دارای دسترسی بسیار راحت و خوبی می باشد. شبه جزیره دیلک، سرتاسر پوشیده شده از مناظر کوهستانی و سرسبز و همچنین منظره ها و چشم اندازهای ناهموار ساحلی می باشد. در این شبه جزیره، تعداد بسیاری ساحل برای کسانی که تمایل به حمام آفتاب دارند و یا دوست دارند تنی به آب بزنند، وجود دارد.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

غذاهای محلی کوش آداسی
کوش آداسی، یکی از شهرها و بهترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه می باشد. شهرهای ترکیه اغلب، دارای غذاهای محلی و بسیار خاص، و همچنین رژیم غذایی مشترکی هستند. غذاهایی که در ترکیه وجود دارند چه از نظر حلال بودن و چه از نظر طعم، بسیار نزدیک به ذائقه ایرانی هاست، از این رو در شهرهای ترکیه با مشکل خورد و خوراک روبه رو نخواهید شد. چند نمونه از بهترین و برترین غذاهای ترکی عبارتند از:
-کباب ترکی: کباب ترکی برای ما ایرانی ها بسیار آشاست. گوشت لاه لایه را کبابی و سرخ می کنند و بعد آن را با ادویه و مخلفات سرو می کنند.
-لحمجون یا پیتزای ترکی: خمیری شبیه به خمیر پیتزا را در تنور می پزند و روی آن را با گوشت، سیر، پیاز و جعفری، فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک، می پوشانند و آن را در فر می گذارند.
-یاپراک سارما: یاپراک سارما به معنی برگ پیچیده شده می باشد که همان دلمه برگ ما ایرانی هاست، که شاید تنها در مخلفات درون آن کمی تغییرات وجود داشته باشد. 
-برنج ترکی و مرغ: برنج ترکی اغلب با مرغ ،ادویه و سس سرو می شود. این نوع برنج با آب مرغ، سس، ادویه ها و روغن، معمولا عطر و بویی وسوسه انگیز و بسیار خاص دارد.
-کارنیاریک: کارنیاریک را ما هم در ایران داریم و به آن بادمجان شکم پر می گوییم. مواد اصلی برای تهیه این غذای لذیذ شامل بادمجان، گوشت چرخ کرده، ادویه جات، پیاز و جعفری می باشد.
-سوپ عدس: این غذا، یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوپ ها در ترکیه می باشد. سوپ عدس را از عدس قرمز تهیه می کنند. 

غذاهای محلی کوش آداسی

رستوران های کوش آداسی
کوش آداسی، یکی از بهترین شهرهای توریستی و مقاصد گردشگری ترکیه می باشد، از این رو رستوران های بسیاری دارد. همان گونه که غذاهای کوش آداسی بسیار متنوع هستند، رستوران هایش نیز بسیار متنوع و مختلف در نوع منو و فضای رستوران می باشند. چند مورد از رستوران های محبوب و معروف کوش آداسی عبارتند از :
-رستوران اوستا کاظم کوش آداسی
-رستوران هالیدی این کوش آداسی
-رستوران کبابی حسن کولکوقلو کوش آداسی
-رستوران بلک اند وایت کوش آداسی
-رستوران قصر کوش آداسی
-رستوران های نزدیک به بازار ماهی کوش آداسی
-رستوران آولو کوش آداسی

رستوران های کوش آداسی

خرید در کوش آداسی
افرادی که به کوش آداسی، این شهر زیبا و تاریخی و ساحلی فوق العاده سفر کرده اند، می دانند که کوش آداسی با داشتن بازارها، بازارچه های روزانه، فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد و بسیار، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید می باشد. تنوع در مراکز خرید و بازارها، باعث می شود که خرید برای هر سلیقه و بودجه ای مناسب باشد و همه افراد بتوانند خرید خوبی داشته باشند. در این بازارها و فروشگاه ها و مراکز خرید هرآنچه که فکر کنید همانند پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، فرش، سرامیک و صنایع دستی، به فروش می رسد. این مراکز خرید و بازارها تمام طول هفته تا دیروقت باز هستند و مشغول خدمت کردن به مشترین می باشند. بازار ماهی کوش آداسی یکی از بهترین این بازارها می باشد چرا که وقتی به آنجا می روید، می توانید از غذاهای تازه دریایی در رستوران های کوچک و بین راهی آن نهایت لذت را ببرید. چند نمونه از جاهایی که می توانید در آنها بچرخید و خرید کنید را برایتان نام می بریم:
-بازارجه های محلی کوش آداسی
-بازار بزرگ کوش آداسی
-مرکز خرید اسکالا نوا کوش آداسی
-مغازه های کوش آداسی

خرید در کوش آداسی

 



:: برچسب‌ها: کوش آداسی, ترکیه, راهنمای سفر, راهنمای سفر به کوش آداسی, راهنمای سفر به ترکیه ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 18
نویسنده : admin

ازمیر در ترکیه شهری دیدنی و بسیار جذاب برای گذراندن سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی است. آثار باستانی، سواحل با ماسه های بسیار زیبا، شهرهای تاریخی، آب های معدنی، کافه ها و رختان نخل، همه و همه از ازمیر، شهری بسیار زیبا ساخته است که توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما راهنمای سفر به ازمیر را فراهم کرده که درواقع مطلبی  است که بتوانید در سفر به تور ازمیر از آن بهترین استفاده را داشته باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی ازمیر
ازمیر بعد از استانبول و آنکارا، سومین شهر مهم ترکیه به شمار می رود، و جمعیت آن حدوداً 4.000 نفر می باشد. این شهر بسیار زیبا در ساحل دریای اژه قرار دارد و از جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب مب آید. ازمیر دارای مناطق بسیاری است، اما منطقه کناک، بهتر از باقی مناطق تاریخ شهر را به تصویر کشیده است. بعد از استانبول، ازمیر دومین بندر بزرگ ترکیه است.

راهنمای سفر به ازمیر

خلاصه ای از تاریخ ازمیر
شهر باستانی و تاریخی ازمیر دارای تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب می باشد. بر اساس حفاری هایی که باستان شناسان انجام داده اند، تاریخ زندگی در این شهر به 6500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. بعد از جنگ جهانی اول و شکست امپراطوری عثمانی، با توجه به اینکه اکثر جمعیت این محدوده را یونانی ها تشکیل می دادند،  یونان نه تنها اداره ازمیر بلکه اداره کل ناحیه اژه را بر عهده داشت. آتاتورک در تاریخ 9 سپتامبر 1922 ازمیر را به کشور ترکیه برگرداند، از آن موقع هرسال این روز را به عنوان روز آزادی شهر جشن می گیرند. 

اطلاعات ضروری ازمیر
زبان : ترکی
واحد پول : لیر ترکیه
برق : 230 ولت
فرودگاه : فرودگاه بین المللی عدنان مندرس که در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد. 
شماره های اضطراری : 112

آب و هوای ازمیر
ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه ایست و این به معنی تابستان های خشک، طولانی و گرم و زمستان های ملایم و بارانی است. میانگین بارش سالانه 686 میلی متر می باشد که 72% آن در ماه های آبان تا اسفند اتفاق می افتد. بیشترین دمای هوا در زمستان بین 10الی 16 درجه است. در تابستان گاهی دمای هوا به بالای 40 درجه می رسد اما معمولاً مابین 30 الی 36 درجه است.

راهنمای سفر به ازمیر

در ازمیر کجا اقامت کنیم؟
در شهر ازمیر، به علت توریستی بودن منطقه، هتل های مختلف و گوناگونی وجود دارد که می توانند هر سلیقه ای را راضی نگه دارند. جدا از هتل ها اقامتگاه ها و خانه هایی برای اجاره وجود دارند تا افرادی که به هتل علاقه ای ندارند بتوانند از آنها استفاده نمایند. 
افرادی که به اقامت در هتل های 5 ستاره و لوکس و خاص علاقمند هستند، می توانند در هتل های زیر اقامت داشته باشند. این هتل ها دارای خدمات ویژه و خاص و بسیار لوکس هستند و ارائه خدمات به خوبی انجام می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که هتل های 5 ستاره، دارای سطح قیمت بالایی هستند. 
-سوئیس هتل گرند ازمیر
-هتل کی ازمیر
-هتل هیلتون ازمیر
-هتل موون پیک ازمیر
-هتل ویندهام گرند ازمیر
-هتل بوتیک مت ازمیر

ولیکن چنانچه دوست ندارید برای اقامتتان در این شهر هزینه بسیار زیادی را متقبل نشوید، می توانید یکی از هتل های 2،3 و یا 4 ستاره زیر را انتخاب نمایید. این هتل ها از بهترین هتل ها در رده خود می باشند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. 
-هتل پارک ازمیر
-هتل ارتی ایرپورت ازمیر
-هتل بایلان ازمیر
-هتل گوزل ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر
با وجود اینکه ازمیر تابستان های بسیار گرمی دارد ولیکن بیشتر توریست ها و گردشگران تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. موقع غروب آفتاب، هوا مقداری خنک تر می شود و نسیم دلپذیری شهر را فرا می گیرد. 

رستوران های ازمیر
غذاهای خوش طعم و لذیذ ترکی هر شکم گردی را عاشق سفر به ترکیه می کند، کافی است یک بار سری به رستوران های این شهر بزنید تا برای همیشه عطر بی نظیر غذاهای خوش بو و خوش طعم این شهر زیر زبانتان بماند. نمونه هایی از معروف ترین غذاهای سنتی و اصیل ترکی عبارتند از : کوفته، مانتی، بورک

از بهترین رستوران های شهر ازمیر که می توانید غذاهای لذیذ محلی ترکیه و نیز غذاهای بین المللی را در آنها نوش جان کنید، می توان به رستوران های زیر اشاره کرد. در سفر خود باید از این رستوران ها استفاده نمایید، چرا که تجربه کردن غذاهای محلی هر شهر، می تواند یکی از جاذبه های گردشگری آن شهر باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که تجربه ای خوش طعم و لذیذ و همچنین بی نظیر را در سفر به ازمیر برای خود ایجاد کنید.
-رستوران دنیز ازمیر
-رستوران ریسپ اوستا ازمیر
-رستوران گوزلمچین ازمیر
-رستوران کمرسیکس ازمیر
-رستوران تاواچی ازمیر
-رستوران تاپکو ازمیر
-رستوران آلانکا ازمیر

 

جاذبه های گردشگری ازمیر
از آنجایی که ازمیر شهری تاریخی و ساحلی است، پر از جاذبه های گردشگری و توریستی می باشد. چند نمونه از مکان های گردشگری ازمیر که دیدنشان خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان می سازد را در اینجا نام می بریم تا بتوانید در سفر خود از آنها استفاده نمایید.

میدان کوناک ازمیر
آسانسور ازمیر
خیابان آلسانکاک ازمیر
بازار کمرالتی ازمیر
حیسار ازمیر
قلعه کادیفکاله ازمیر

 

راهنمای سفر به ازمیر


سواحل تفریحی ازمیر
ازمیر دارای سواحل بسیار زیبا در کنار دریای اژه می باشد، سواحلی که خیلی از مرکز شهر دور نیستند و برای رسیدن به بیشتر آنها می توان از حمل و نقل عمومی استفاده کرد. تعدادی از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ازمیر عبارتند از : فوکا، دیلیکی، یورلا، سفیری، حیسار و ...

فستیوال های ازمیر
جشنواره سالانه بین المللی ازمیر : از سال 1987 هر سال در اواخر تیر برگزار می شود و در طول آن نمایش ها و اجراهای موسیقی بسیاری برگزار می شود. 
جشنواره جاز اروپایی ازمیر : فستیوالی فرهنگی که در نیمه دوم اسفند هر سال برگزار می شود. در این فستیوال عاشقان سبک موسیقی جاز دورهم جمع می شوند.
جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ازمیر : این رویداد از سال 1999 برگزار می شود و در آن فیلم های کوتاه به نمایش در می آید.



:: برچسب‌ها: ازمیر, راهنمای سفر, راهنمای سفر به ازمیر ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از زیباترین سواحل تایلند است که به شکلی خاص پوشیده از شن های سفید و درختان نخل است و جذاب ترین مکان برای دوستداران ورزشهای آبی مانند غواصی و شنا است. شهری پر جنب و جوش که با تنوعی بی نظیر از هتل ها، جاذبه ها و طعم ها پذیرای گردشگران است. پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است. در پوکت میتوانید یک سفر قایقرانی هیجان انگیز به سواحل و جزیره های پوکت را تجربه کنید. راهنمای سفر به پوکت می تواند کمک کند تا با مطالعه این مطلب، سفری بسیار عالی و فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

پوکت کجاست؟
از لحاظ موقعیت جغرافیایی جزیره پوکت در جنوب شرقی قاره آسیا و جنوب غربی کشور تایلند است. به زبان مالزیایی پوکت به معنی کوه یا تپه است و بیش از نیمی از پوکت را جنگل پوشانده است و به همین علت آن را پوکت نامیده اند. مساحت پوکت ۵۴۳ کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ طبق آمار ۳۸۶,۶۰۵ نفر بوده است.

چگونه به پوکت برویم؟
با توجه به فاصله بسیار زیادی که پوکت با ایران دارد، راحت ترین راه برای سفر کردن به آن، استفاده از مسیر هوایی است.
یک فرودگاه در شمال جزیره پوکت قرار گرفته است و هر روز پروازهای زیادی از همه‌جای دنیا به آن انجام می‌شود. از ایران پرواز مستقیم به پوکت وجود ندارد و برای رسیدن به پوکت شما باید به فرودگاه بانکوک رفته، سپس از فرودگاه بانکوک با خطوط هوایی ایراسیا (Air Asia)، تای ایرویز (Thai AirWays)، اورینت تای(Orient Thai) و نوک ایر (nok Air) که هر روز از بانکوک برای پوکت پرواز دارند و مدت زمان آن نیز حدود 70 دقیقه است به مقصد خود پوکت برسید.

سیستم راه آهن تایلند یکی از بهترین خطوط راه آهن در جهان میباشد و از طرفی هم یکی از راههای ارزان و ایمن و راحت و سازگار با طبیعت است و اگر دوستدار این هستید که تا رسیدن به پوکت تجربه های جدیدی داشته باشید پیشنهاد ما این است که از بانکوک به پوکت را با قطار سفر کنید .
با قطار میتوانید از بانکوک به شهرهای چیانگ مای (Chiang Mai) و پوکت (Phuket)و جزیره ساموئی (Koh Samui)و کرابی (Krabi) و حتی به مالزی و سنگاپور و لائوس و کامبوج سفر کنید.
برای رسیدن به پوکت از ایستگاه مرکزی راه آهن بانکوک (Railway Station) بلیط قطار به شهر سورات تانی (Surat thani  ) را خریداری کنید و زمانی که به این شهر رسیدید،با اتوبوس به شهر پوکت بروید. برای طی کردن این مسیر با قطار نیاز به زمان بیشتر دارید اما اگر لذت بخش بودن مسیر و آشنایی با مکانهای متفاوت برای شما در الویت است، مسیری فوق العاده برای سفر شما خواهد بود!

اطلاعات ضروری پوکت
اختلاف ساعت با تهران : 3:30+
زبان رسمی : تایلندی
واحد رسمی پول : بت / بات تایلند
ساعت کاری بانک ها : 08:30 الی 15:30 (دوشنبه تا جمعه)
پیش شماره تایلند : 66+
پیش شماره پوکت : 076
شماره پلیس : 191
شماره آتشنشانی : 199
شماره پلیس گردشگری : 1155
جهت رانندگی : چپ
فرودگاه : فرودگاه بین المللی پوکت Phuket International Airport

وضعیت آب و هوایی پوکت
با وجود دور نبودن از شمال خط استوا ، پوکت در تمام طول سال ، دارای آب و هوایی گرم و استوایی است و درجه حرارت ثابتی دارد . فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر طول می کشد ، اما همیشه طی ماه های بارانی ، رگبار بعد از ظهر به جای بارش مستمر در بسیاری روزها ، امری بسیار عادی به شمار می آید . 
بهترین زمان برای رزرو هتل
فصول پرگردشگر یا به زمان عامیانه High Season ، از ماه نوامبر تا آوریل است که به طبع قیمت ها افزایش چشمگیری دارند ، ولی همه چیز از کریسمس تا تعطیلات نوروز گران تر هم کی شود . از ماه مه تا اکتبر را می توان فصول کم توریست دانست ، طبیعی است که در این مدت قیمت ها سیر نزولی خواهند داشت ، از این جهت می توان حتی در هتل ها و تفرجگاه های مجلل ، با قیمت های منطقی تری اتاق رزرو کرد .

در پوکت کجا اقامت کنیم؟
برای اقامت در پوکت گزینه های فراوانی دارید و با توجه به میزان هزینه و معیارهایی که برای یک اقامت لذت بخش دارید میتوانید هتل، هتل آپارتمان، خانه و یا هاستل را برای اقامت خود انتخاب کنید. فرقی نمیکند در هتل باشید و یا در هتل آپارتمان، چون مهمان نوازی و چهره های شاد مردم این شهر در هر مکانی پذیرای حضور شما است!
میتوانید با هتل های پوکت آشنا شوید و به صورت آنلاین اقامت خود را رزرو کنید. ما در اینجا حدودی از قیمت های هتل ها را مینویسیم: 

هتل های ۱ ستاره: بین ۲۰۰ تا 1600 بات تایلند 
هتل های ۲ ستاره: بین ۳۰۰ تا 2800 بات تایلند 
هتل های ۳ ستاره: بین ۳۰۰ تا 3100 بات تایلند 
هتل های ۴ ستاره: بین ۶۵۰ تا 9000 بات تایلند
هتل های ۵ ستاره: بین ۲۲۰۰ تا 25000 بات تایلند 

مهمان خانه و هتل آپارتمان: هزینه ‌ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. 
حدود ۶۰۰ هتل آپارتمان، مهمان خانه و هاستل در جزیره پوکت به چشم می خورد.

هزینه ها از شبی ۱۰۰ تا 2000 بات تایلند

به کجای پوکت برویم؟
برای آشنایی با جاذبه های گردشگری پوکت چند مکان جذاب و معروف را معرفی میکنیم:

•موزه تریک آی پوکت (Phuket Trickeye Museum)
این مکان بر خلاف موزه های دیگر خبری از اشیا عتیقه نیست! در واقع تصاویر سه بعدی جذاب و رویایی را در این موزه میبینید. طرحهایی خلاقانه و جذاب که با دیدن و عکاسی در آن هیجان و لذت را تجربه میکنید. موزه تریک آی در منطقه مونگ پوکت قرار گرفته و حدودا از مرکز شهر، فاصله ای یک ساعته دارد.

هزینه ورود: 
•بزرگسالان: 500 بات تایلند 
•کودکان: 300 بات تایلند 

ورود کودکان زیر 4 سال رایگان است.
ساعات کار 10:00 - 19:00

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

•جزیره جیمز باند پوکت (James Bond Island)
جزیره جیمز باند پوکت که نام اصلی آن  Ko Tapu می باشد، یکی از مجموعه جزایر اطراف پوکت است که در فاصله حدودا 15 کیلومتری پوکت در منطقه ی معروف خلیج فانگ نا واقع شده است. علت نامگذاری جزیره Ko Tapu به جزیره جیمز باند این است که یکی از مجموعه فیلم های 007 با شخصیت معروف آن به نام جیمز باند، در این جزیره ساخته شده است. در وسط جزیره جیمز باند پوکت غاری بسیار زیبا وجود دارد که می توان با سوار شدن بر قایق وارد آن شد.
ویژگی خاص این جزیره، وجود برآمدگی هایی از جنس آهک بر روی صخره های عمودی است که در آب زمرد رنگ جزیره رشد کرده اند. یکی از این صخره ها با نام (کوه تاپو) به طرزی شگفت آور و غیرقابل باور در بین آب زمرد رنگ جزیره ایستاده است. برای رفتن به جزیره جیمزباند پوکت هزینه ای معادل 1200 الی 3700 بات باید پرداخت کنید، این هزینه بسته به نوع قایق و کشتی و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود.

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

•جزیره فی فی (phi phi island)
در سراسر جزیره فی فی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان وجود دارد و از روزانه از پوکت قایق به سمت این جزیره سفر میکند. فی فی در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده است، دارای 6 جزیره است و 2 جزیره ی اصلی آن، فی فی کوچک(Phi Phi Lei) و فی فی بزرگ (Phi Phi Don) هستند. برای رفتن به جزیره فی فی پوکت هزینه ای معادل 1000 الی 3000 بات باید پرداخت کنید، این هزینه بسته به نوع قایق و کشتی و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود.

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

•ساحل لائم سینگ
در جزایر غربی پوکت می‌توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعا قطعه‌ای از بهشت است که در زمین جا مانده است. ساحل «آواز شیر»، خلیجی است کوچک و منحنی شکل بین سواحل کامالا و سورین با پرتگاه‌های سخت در صخره‌های پوشیده از درخت که جزو زیباترین جاذبه‌های پوکت به شمار می‌آید.
ساحل لائم سینگ (Laem Singh) یکی از سواحل دیدنی پوکت است که در جزایر غربی قرار دارد. این ساحل زیبا پوشیده از درختان نخل تنومند است که به زیبای هر چه بیشتر این ساحل افزوده است.
انواع گونه های ماهی و مرجان در این ساحل شگفت انگیز قابل مشاهده است و تفریحات آبی هیجان انگیز مانند جت اسکی و شنا و یا حتی غواصی را می توانید در این ساحل تجربه کنید. این ساحل کوچک که در کل 300 متر می باشد توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. 

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

•باغ‌ وحش پوکت (Phuket Zoo)
باغ وحش پوکت و چند حیات وحش دیگر در شهر پوکت، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است.
تمساح، ببر، فیل، میمون، پروانه، پرنده، مار و ... از جمله حیواناتی هستند که در اینجا زندگی می‌کنند. در ساعات مشخصی از روز، نمایش های ویژه ای از فیل‌ها، میمون‌ها و تمساح ها برگزار می گردد که این ساعات عبارتند از :

 نمایش میمون‌ها: 10:00، 12:00، 14:30 و 16:45
نمایش تمساح ها: 9:45، 12:45، 15:15 و 17:30
نمایش فیل‌ها: 10:30، 13:30و 16:00

چند باغ و حیات وحش دیگر نیز در سطح شهر پوکت وجود دارند که عبارتند از : باغ پرندگان (Phuket Bird Park)، باغ گلهای ارکیده (Phuket Orchid Garden) ، باغ ببر ها (Tiger Kingdom) ، باغ گیاهان (Phuket Botanic Garden)

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

پارک فانتاسی شو پوکت (Phuket Fantasea Show)
پارک فانتاسی محل بسیار مناسبی برای تمام اعضای خانواده می باشد. در این مجموعه که در زمینی به مساحت 140 هکتار ساخته شده است، جاذبه های مختلف، نمایش فرهنگی، کافه و رستوران، زمین بازی و فروشگاه های متعددی در این مجموعه قرار دارند تا زمان انتظارتان برای شروع نمایش فرهنگی را بتوانید به خوشی و گشت و گذار بگذرانید.
نمایش فانتاسی شو پوکت که بسیار جذاب و زیبا اجرا می شود، درباره اهمیت و ارزش بسیار بالای فیل در پوکت می باشد. این نمایش ساعت 9 شب شروع می شود، بنابراین چنانچه برای صرف شام و نمایش در تور ثبت نام کرده اید، بهتر است قبل از ساعت 18:30 در این مجموعه حضور داشته باشید. این نکته را هم حتما در نظر داشته باشید که استفاده از هرگونه دوربین و یا موبایل در سالن نمایش ممنوع می باشد و درب ورودی نمایش از شما گرفته می شود و بعد از نمایش به شما تحویل داده می شود. بسته به نوع تور انتخابی شما و علاقمندی هایتان برای شرکت در جشن فانتاسی شو پوکت باید هزینه 1800 الی 3600 بت یا بات تایلند را پرداخت نمایید.

پارک فانتاسی شو پوکت (Phuket Fantasea Show)

تور زیپ لاین هانومان (Flying Hanuman)
چنانچه علاقمند به هیجان و فعالیت های هوایی و زیپ لاین هستید، تورهای زیپ لاین هانومان انتخاب بسیار مناسبی برای شما می باشد. در این تورها فرصت فوق العاده ای برایتان فراهم می شود تا هیجانی بی نظیر و تماشای بیشتر طبیعت پوکت را داشته باشید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. نیازی به مدرک خاص و یا تجربه ای در این زمینه ندارید، حتی اگر برای اولین بارتان باشد که زیپ لاین را تجربه می کنید، هیچ جای نگرانی نیست، چرا که راهنمای انگلیسی زبان در هر مرحله از ایمنی شما اطمینان حاصل می نماید. 
نکته ای که بهتر است به خاطر داشته باشید این است که، چنانچه دوربین گوپرو (Go Pro) دارید، حتماً همراه خود ببرید تا بتوانید از تمامی لحظات هیجان انگیز خود فیلمی ماندگار داشته باشید. زیپلاین هانومان هزینه ای 2700 الی 3500 بت یا باتی را برای شما خواهد داشت.

تور زیپ لاین هانومان (Flying Hanuman)

•بودای بزرگ پوکت
مجسمه ی بودای بزرگ به ارتفاع 45 متر بر روی تپه‌ای بین خلیج چالونگ و ساحل کاتا در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ی پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon)  و کاتا (Kata) قرار دارند. 

جذابیت های شهر پوکت بسیار زیاد و متناسب با بسیاری از سلیقه های گردشگران است. ما در اینجا به توضیح چند مورد از آنها پرداختیم. میتوانید جذابیت های گردشگری پوکت را مطالعه کنید.

 

راهنمای سفر به پوکت - مهر پرواز

وسیله ی حمل و نقل در پوکت
برای بازدید در جزیره ی پوکت به وسایل نقلیه نیاز دارید، البته سیستم حمل و نقل عمومی در پوکت به شکل منظم و منسجمی وجود ندارد و برای رفت و آمد میتوانید از وسایطیی نظیر: تاکسی، توک توک(وسیله نقلیه سه چرخ)، اتوبوس سانگسیو، موتور، قایق استفاده کنید.همچنین میتوانید ماشین یا موتورسیکلت اجاره کنید.

مختصری از هزینه های حمل و نقل در پوکت به شرح زیر است:
تاکسی: از ۲۰۰ بات تایلند به بالا
توک توک: حدود ۴۰ تا ۱۰۰ بات تایلند
اتوبوس سانگسیو: حدود ۱۰ تا ۴۰ بات تایلند
اجاره ماشین: حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ بات تایلند
اجاره موتور: روزی حدود ۱۵۰ بات تایلند
قایق: بین ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ بات تایلند

خورد و خوراک در پوکت

انواع غذاهای بین‌المللی و همچنین غذاهای تایلندی در رستوران های پوکت سرو می شود. تقریبا میتوانید از میزان تراکم جمعیت مشتریان رستوران کیفیت غذاهای آن رستوران حدس بزنید! غذاهای اصلی معمولا با ماهی تازه و میوه های دریایی تهیه می شوند. و نودل هم جزئی جدایی ناپذیر در غذاهای این منطقه است.

برخی از غذاهای محلی محبوب پوکت عبارتند از:

ظرف نودل سرخ‌کرده یا پخته: معمولا با گوشت مرغ تهیه می‌شود، اما در یکی از انواع محبوبش، گوشت خوک هم می‌ریزند و اگر تمایل به داشتن گوشت خوک در غذا نداشتید پیش از سرو این مورد را بیان کنید. 
خانُم‌جین: نوعی نودل است که معمولا با سس کاری بسیار تند و سبزیجات تازه تهیه می‌شود و برای وعده ی صبحانه پخته می شود.
نام‌فریک‌کونگ‌سیاپ: مخلوطی از میگوی دودی و تند است که با سبزیجات تازه‌ی گوناگون سرو می‌شود.

Tom Yam - مهر پرواز

توصیه میکنیم اگر به پوکت سفر کردید غذاهای زیر را امتحان کنید:

تام یام گونگ (Tom Yam Goong)
به‌صورت کلی توم یام گونگ مخلوطی از میگوی تند و سوپ شور است که یکی از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی به‌حساب می‌آید.

نودل می هوکین(Mee Hokkien)
این غذای ساده شامل نودل‌های برشته ‌شده و میگوهای سرخ شده است. نودل‌های کلفت و زردرنگ سرخ شده، تکه‌های میگو، گوشت قرمز، تخم ‌مرغ، هشت ‌پا و جوانه لوبیا نیز همگی می‌توانند به‌عنوان عناصر ترکیبی مناسبی برای این غذا به‌حساب بیایند که مزه‌ای بسیار عالی دارد. این به همراه فلفل و نمک و آب ‌لیمو سرو می‌شود.

کاری ماسامان(Massaman Curry)
طعم این غذا به طور غافلگیر کننده ای خوب است و شیرینی شیره نارگیل و اندکی ترشی آب ‌لیمو و عطر و طعم برگ های ریحان، غلظت ایجاد شده به واسطه گوجه و بادام ‌زمینی در این غذا بسیار ویژه هستند. این مواد به ‌خوبی با هم سازگار هستند و غذایی بسیار لذیذ را در یک کاسه برای شما فراهم می سازند. کاری ماسامان، نسخه های متفاوتی دارد که بر اساس مواد اولیه به کار رفته، با یکدیگر فرق دارند. این مواد می‌توانند شامل گوشت گاو، ماهی و … باشند. مطابق معمول، این غذا نیز با نودل و برنج بخارپز، سازگار است.

دیم سام (Dim Sum)
بهترین دیم سام ها را می‌توان آنهایی دانست که حداقل ۷ بار تا خورده اند و ظاهر خارجی آن‌ها نیز نرم و پرزدار به نظر می رسد. داخل دیم سام نیز می‌تواند با مواد بسیار متنوعی پر شود که شامل مواردی مانند گوشت قرمز، میگو، لوبیا سبز و … است. دیم سام بسیار لذیذ است و خوردن آن بسیار راحت است و درعین‌حال نیز طعمی عالی و قوی دارد.
به طور متوسط میتوان گفت برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۶۰ بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۷۰۰ بات پرداخت کنید. قیمت منوهای مک دونالد در شهر پوکت تقریبا ارزان تر است و  مبلغ ۲۰۰ بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری  یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به اصلاح به آنها غذای خیابانی(street food) می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر ۱۳ بات می پردازید.

نام چند رستوران مشهور به شرح زیر است:

رستوران کرنر(The Corner Restaurant)
رستوران استیک و گریل سام (Sam’s Steaks and Grill)
رستوران هف وی این پوکت (Halfway Inn)
رستوران رایا پوکت
رستوران های ایرانی پوکت
رستوران لاگائنتا پوکت
رستوران پادیران پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت
بهترین فصل سفر به پوکت، فصل پاییز و زمستان می باشد. بطور کلی آب و هوای پوکت در فصل پاییز و زمستان بسیار مطبوع است و بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر به پوکت انتخاب می کنند و  تور پوکتدر این فصل ها طرفداران بیشتری دارد.

جشنواره آب بازی پوکت - مهر پرواز

 میانگین دمای پوکت در طول سال به 30 درجه می رسد و یک فصل مختص آب و هوای موسمی و طوفانی دارد. اکثر توریست ها از ماه نوامبر تا آوریل در هوای دلپذیر و آفتابی ترین روزها به پوکت سفر می کنند. آوریل، گرم ترین ماه سال است و دمای هوا معمولا بیشتر از 35 درجه می باشد. محلی های پوکت در اواسط ماه آوریل فستیوال Songkran را برگزار می کنند و در خیابان ها به آب بازی می پردازند و خنک می شوند.

ماه های نوامبر تا آوریل خشک ترین ماه های سال هستند و بارندگی اندک است. کسانی که به سواحل شنی پوکت علاقه دارند عاشق این فصل خواهند بود. در این زمان جاذبه های ساحلی و مناطق زیبا و آفتابی فراوانی منتظر کسانی هستند که برای استراحت، حمام آفتاب و ورزش های آبی به پوکت می روند. به علاوه گاهی نسیم های دلپذیری از سوی دریا می وزد که تحمل آب و هوای شرجی را آسانتر می نماید. 

از ماه می تا اکتبر شرایط هوایی پوکت متفاوت تر است. این ایام از سال معمولا به عنوان "فصل بارانی" یا "فصل سبز" شناخته می شود. زیرا طوفان های سهمگین گرمسیری و موسم بارانی بسیاری را شاهد هستیم. بااین حال میزان بازندگی در این ایام تقریبا قابل پیش بینی است. معمولا بعد ازظهرها و گاهی شبها باران می بارد و از رطوبت هوا نیز کاسته می شود. پوکت حتی در طول پربارانترین و شرجی ترین هوا نیز تابش خورشید و هوای صاف و آفتابی فراوانی دارد.

در فصولی که پوکت خلوت می شود، اقامتگاه ها نیز ارزانتر هستند و امکاناتی که ارائه می دهند مناسب است. در طول این مدت نیز جاذبه ها و سواحل آسوده تر و خلوت تر هستند و فعالیت های تفریحی بسیاری برای سرگرمی خواهید داشت.
اواسط اکتبر تا اواخر فوریه بیشترین گردشگر وارد تایلند می شوند. در این بازه زمانی ظرفیت اکثر هتل ها تکمیل است و علت این مساله شرایط مطلوب آب و هوایی و همزمانی با مراسم سال نوی میلادی است. ماه های جولای و آگوست هم در رده بعدی قرار دارند. در این ماه ها هم تایلند مقصد تعداد زیادی از گردشگران است.



:: برچسب‌ها: تایلند, پوکت, راهنمای سفر, راهنمای سفر به پوکت, راهنمای سفر به تایلند ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 3
نویسنده : admin

استانبول یک مقصد رویایی در ترکیه است. استانبول در لبه ی اروپا در جایی که شرق به غرب میرسد، قرار دارد. معماری، غذا، مردم و همه چیز در استانبول گویای یک داستان است. شهر در هیاهو است، هرگز متوقف نمی شود، اما زمانی که شما نیاز به یک استراحت فارغ از همه‌ی این زندگی پر حرارت دارید، همیشه یک باغ زیبا، یک چایخانه‌ی کوچک یا یک مسجد وجود دارد که در آنجا می توانید آسوده بنشنید و در آرامش نفسی تازه کنید.
برای اولین سفر به استانبول توصیه میکنیم حداقل 5 روز در نظر بگیرید تا بتوانید اندکی حس و حال باستانی و مدرن را با هم تجربه کنید. و اگر بخواهید شهرهای بزرگ و حومه را کشف کنید، حداقل 10 روز تعطیلات در نظر بگیرید.
استانبول شهری بزرگ است که در سال 2013، 14 میلیون نفر در آن زندگی می کردند. این شهر مانند سایر شهرهای اروپایی یکی از سرمایه های اروپا محسوب میشود اما در مقایسه با کشورهای دیگر مقصدی ارزان برای گردشگران است. شما با یک برنامه ریزی خوب میتوانید زیباترین مکانها و بهترین طعمهای دنیا را با هزینه ای متناسب با جیبتان تجربه کنید! در این مطلب که راهنمای سفر به استانبول می باشد، نکاتی بیان شده است که کمک میکند بتوانید سفر خوبی داشته باشید.

 

راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چگونه به استانبول برویم؟
شما می توانید با استفاده از اتوبوس، قطار، قایق یا هواپیما به استانبول سفر کنید، بهترین گزینه بستگی به این دارد که شما از کدام نقطه ی دنیا قصد سفر به استانبول را دارید.

اگر قصد سفر هوایی به این کشور دارید، باید بدانید این کشور دارای سه فرودگاه بین المللی آتاتورک(ataturk airport)، صبیحه گوکچن (Sabiha Airport) و اسن بوغا (Esenboga Airport) است.

فرودگاه اول و دوم در استانبول و فرودگاه سوم در آنکارا است.

اما علاوه بر این سه فرودگاه، ۱۶ فرودگاه نیز در دیگر شهرهای ان قرار دارد.

فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی شهر حدود ۱۴ مایل با مرکز شهر فاصله دارد، در حالی که صبیحه گوکچن در سمت آسیایی است و ۲۵ مایل با مرکز شهر فاصله دارد.

فرودگاه صبیحه گوکچن به طور قابل توجهی ارزان تر از فرودگاه اتاتورک است.

اما فرودگاه اتاتورک به مترو و ترامواها نزدیک است. اما سمت آسیایی فقط می توانید سوار اتوبوس شوید و یا با صرف مقداری پول بیشتر، تاکسی بگیرید.

همچنین اگر شما در جستجوی تجربه های منحصر به فرد هستید می توانید با قطار به استانبول سفر کنید و در حال حاضر می توانید با خط ریلی EURAIL PASS به اروپا بروید و با ترن در اطراف ترکیه سفر کنید.

راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

کجای استانبول اقامت کنیم؟
استانبول پر از هتل، خوابگاه، خانه ی مهمان و آپارتمان است. بستگی به شما دارد که قصد اقامت گران یا ارزان را دارید. هتل های استانبول متعدد هستند و لازم است که از فردی حرفه ای در پیدا کردن محل اقامت کمک بگیرید.

  • هتلهایی که ما در اطراف سلطان احمد(Sultanahmet) توصیه می کنیم:
    Green Life Apart Hotel
    Hotel Seraglio
    Ada Hotel Istanbul
  • هتل هایی که ما در بیوگلو (Beyoglu)توصیه می کنیم:
    Galata Melling
     Next House Pera Hotel
    Georges Hotel Galata
  • برخی از بهترین هتلها در منطقه تکسیم(Taksim):
    Dreamers B&B
    Rooms Inn Taxim
    Nuru Ziya Suites

حدود قیمت رزرو هتل ها به شکل زیر است:
هتل های دو ستاره ۲۱۰٫۰۰۰ تا ۳۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل های سه ستاره ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل های چهار ستاره ۴۰۰٫۰۰۰ تا ۵۵۰٫۰۰۰ تومان
هتل های پنج ستاره ۴۵۰٫۰۰۰ تا ۷۰۰٫۰۰۰ تومان

 

سایت های مفید متعددی مانند First Choice وجود دارد که میتوانید محل اقامت مناسب خود را بصورت آنلاین رزرو کنید. همچنین می توانید تور استانبول که شامل هزینه ی اقامت و پرواز و ... را رزرو کنید و با خیالی آسوده و هزینه ی مناسب سفر کنید.

دراستانبول چه کنیم؟
استانبول جاذبه های گردشگری زیادی از جمله ویرانه های باستانی، کاخ ها، مسجد و مغازه های بازار بزرگ دارد که برای دیدن همه ی این جاذبه ها انرژی و وقت زیادی لازم دارید. برای اولین سفر خود به استانبول فهرستی از جاذبه هایی که نباید از دست بدهید را برای شما مینویسیم:
•Blue Mosque
•Hagia Sophia
•Topkapı Palace
•Basilica Cistern
•Grand Bazaar
•Spice Bazaar
•Suleymaniye Mosque
•Galata Tower
•Dolmabahçe Palace
•Taksim Square and İstiklal Ave
•Bosphorus Boat Tour
•Ortaköy neighborhood
•Sunset at Uskudar

راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چگونه استانبول را ببینیم؟
به محض ورود به شهر، کارت استانبول (Istanbul Card) را در یکی از ماشینهای اتوماتیک خریداری کنید. این کارت در تمامی حمل و نقل عمومی حتی در قایق پذیرفته میشود و ارزان تر از بلیط است(jeton)، همچنین هر بار میتوانید هر مبلغی که خواستید این کارت را شارژ کنید. اگر شما نیاز به استفاده از تاکسی دارید، مطمئن شوید که کیلومتر شمار تاکسی روشن است. 
بسیاری از مکان ها و جاذبه های توریستی در استانبول را می توان از طریق حمل و نقل عمومی، به ویژه تراموا، مترو، قایق ها و فیکسچرها بازدید کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که تا میتوانید راه بروید! استانبول یک شهر شگفت انگیز با معماری عالی و مکان های پنهان است و پیاده طی کردن مسیرها فرصتی به شما میدهد تا لذت واقعی را از دیدن مردم محلی و معماری شهر تجربه کنید.

راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

 

خوردن و نوشیدن در استانبول
به بهشت غذا، شیرینی و چای خوش آمدید! خیابان های استانبول پر از فروشگاه های کباب، رستوران های دنج، چای و کافی شاپ می باشد. یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که همه چیز را امتحان کنید! غذا در ترکیه گران نیست، حتی در یک رستوران خوب، مبلغ زیادی پرداخت نمیکنید. شما میتوانید شام محلی را در اطراف میدان Taksim  و Istiklal Street تهیه کنید. به سلف سرویس رستوران های ترکی بروید تا طعمهای مختلف را همراه با دسر باقلوا و بستنی مخصوص ترکیه تجربه کنید. همچنین میتوانید غذاهای محلی را با کیفیت خوب و سلامت مواد غذایی در کوچه و محله ها امتحان کنید. چند غذای معروف از صدها نوع از غذاهای ترک را نام میبریم: سیمیت (Simit)، بالیک اکمک  (Balik-Ekmek)، لهمجون (Lahmacun)، دوروم (Durum)، تانتونی (Tantuni)، میدیه دولما (Midye Dolma)، کوکورچ (Kokorec)، کومپیر (Kumpir)، تاووک پیلاو (Tavuk Pilav)، بورک (Borek)و...

میتوان گفت هزینه ی خوراک در استانبول مشابه تهران است، برای مثال اگر شما بخواهید غذایی  در یک رستوران گران قیمت میل کنید باید به ازای هر نفر 20 لیر بپردازید و اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای یک نفره میل کنید، حدودا 40 لیر پرداخت میکنید. 
برای ساندویچ از مک دونالدز حدودا 15 لیر پرداخت میکنید و قیمت آب معدنی 2 لیر و یک فنجان قهوه 8 لیر است.

 

نوش جان!

راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

 

 

چه فصلی به استانبول سفر کنم؟
استانبول هر فصل از سال زیبایی دارد و ارزش دیدن را دارد، اما با توجه به تغییر فصل، گردشگران در شهر نیز تغییر می کنند. بهار و شروع تابستان زمان مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. ما توصیه می کنم اولین سفر خود را به استانبول در ماه های مه و ژوئن انجام دهید.
در تابستان، میتوانید با تورهای شگفت انگیز قایقی سفر کنید و وقتی که زمستان می رسد هوا بسیار سرد همراه با بادهای شدید است اما اگر خوش شانس باشید برف های اطراف آن را میبینید.

از چه چیز در استانبول اجتناب کنیم؟
میتوان گفت شهر بزرگ استانبول شهری امن است. شاید شما افراد بی سامان زیادی را در خیابانها ببینید اما اغلب اوقات آنها به شما آسیب نمی رسانند. به دلیل درگیری های خاورمیانه، بسیاری از پناهندگان در خیابان استانبول زندگی می کنند. 
منطقه ای به نام Tarlabasi Street در نزدیکی میدان Taksim  وجود دارد که به علت وجود مواد فروشان بهتر است در طول شب در این منطقه نباشید.
از آنجایی که در یک کشور مسلمان هستیم باید به سنتها و عادات مردم احترام بگذاریم. زمانی که در حال بازدید از شهر هستید نیازی نیست که پوشش زیادی داشته باشید اما زمانی که به مساجد و مکان های مقدس می روید، باید پوششی مانند بلوز و شلوار مناسب، روسری و حتی جوراب به پا داشته باشید.
اکنون که اطلاعات مفیدی دریافت کرده اید برای اولین تعطیلات خود برنامه ریزی کنید و از سفر به شهر رویایی استانبول لذت ببرید!



:: برچسب‌ها: استانبول, راهنمای سفر, راهنمای سفر به استانبول ,
تاریخ : چهار شنبه 7 شهريور 1397
بازدید : 1
نویسنده : admin

آنتالیا ، امروزه یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه محسوب می شود که در خلیج آنتالیا واقع شده است و در سواحل مدیترانه ای غرب ترکیه قرار گرفته است . این شهر ترکیب بسیار زیبایی از زندگی سنتی و مدرنیته امروزی است ، جاذبه های تاریخی و باستانی در کنار تفریحات و امکانات بی نظیر مدرن و امروزی ، از آنتالیا یک مقصد گردشگری کامل و بی نقص ساخته است . تفریح و گشت و گذار در شهرهای تاریخی این شهر ، فرصتی بسیار مناسب و عالی برای سفر به دل تاریخ است . سواحل بسیار زیبا به همراه تفریحات و فعالیت های آبی متفاوت و گوناگون نیز از دیگر جذابیت های آنتالیا می باشد . آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مطلب برای شماراهنمای سفر به آنتالیا را فراهم آورده تا با کمک این مطلب بتوانید سفری فوق العاده را برای خود رقم بزنید.

اطلاعات ضروری آنتالیا
اختلاف ساعت با تهران : 1:30- (یک ساعت و نیم عقب تر)
زبان رسمی : ترکی
واحد پول : لیر ترکیه
کد کشور : 90+
شماره های اضطراری : 112 
جهت رانندگی : راست
فرودگاه : فرودگاه بین المللی آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

وضعیت آب و هوا آنتالیا
آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم و بارانی است . تقریباً 300 روز از سال آفتابی است . همچنین میانگین دمای هوای دریا بین 16 درجه در زمستان و نیز 27 درجه در تابستان است . جولای گرمترین ماه سال در آنتالیا است و دمای هوا در این ماه به 28 درجه می رسد . سردترین ماه سال ژانویه می باشد که دمای هوا در این ماه نیز به 10 درجه می رسد . 

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است ، البته ماه ‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است . ماه‌ های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند  چرا که در این ماه‌ ها ، ممکن است هوا به شدت سرد شود و بازدید از جاذبه های توریستی و گردش در ساحل ‌ها سخت خواهد بود .

هزینه های سفر به آنتالیا

متوسط هزینه های روزانه در سفر به ترکیه به شرح ذیل می باشد . 
سفر ارزان : بیش از 135 لیر ترکیه
سفر میان رده : 150 الی 350 لیر ترکیه
سفر لوکس : بیش از 350 لیر ترکیه

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی با جاذبه های گردشگری فراوانی است که مسافران تور آنتالیا را بسیار سرگرم می کند. مناطق تاریخی این شهر، برای افرادی که علاقمند به تاریخ و همچنین برای باستان شناسان بسیار جذاب می باشد و در این شهرهای کوچک تاریخی، جاذبه های بسیاری منتظرند تا خودنمایی کنند. محل اقامت خود را که مشخص کردید، می توانید بعد از آن، برای خود تورهای نیم روزه و یا یک روزه را ترتیب دهید تا بتوانید از تمام جاذبه هایی که اطراف محل اقمتتان قرار دارند، دیدن نمایید. جدا از سازه های تاریخی و باستانی، آنتالیا تفریحات بسیار مهیج و عالی دارد که می توانید از آنها نهایت لذت را ببرید. سواحل شنی و آفتاب سوزان نیز از دیگر جاذبه های این شهر به شمار می روند. در ادامه چند نمونه از جاذبه های توریستی آنتالیا را برایتان نام می بریم تا بتوانید با کمک خواندن این مطلب، از سفر خود نهایت استفاده را ببرید و حسابی خوش بگذرانید.

شهر قدیم آنتالیا (Kaleci)

خانه های باستانی و قدیمی ساخت این محله متعلق به دوره عثمانی هاست. این محله برای قدم زدن و گشت و گذار ساخته شده است. خانه های این محله که دارای دیوارهای سفیر رنگ و سقف های قرمز هستند، با ظرافت و زیبایی بازسازی شده اند. 

بندر قدیمی آنتالیا

امروزه یکی از جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی آنتالیا، بندر قدیمی می باشد که در یک فرو رفتگی و در یک صخره ایجاد شده و به وجود آمده است. در این بندر و در مقابل آب های زلال و شفاف دریای مدیترانه بوتیک های متعدد، بازار، کافه های بسیار زیبا و نیز قایق های تفریحی وجود دارد. 

موزه آنتالیا

یکی از مکان های بسیار جذاب آنتالیا، برای علاقمندان به تاریخ، موزه باستان شناسی آنتالیا می باشد. نمایشگاه های بسیار دیدنی در این موزه، برترین و بهترین دستاوردهای باستان شناسان در سرتاسر سواحل ترکیه را در معرض دید گذاشته اند.

 
مناره ییولی (Yivli Minare) آنتالیا

به فرمان سلطان علاءالدین کیقباد، پادشاه سلجوقی بین سال های 1219 الی 1236 مناره ای در آنتالیا بنا شد که امروزه نماد شهر آنتالیا می باشد و متفاوت ترین جاذبه دیدنی آنتالیا به شمار می رود که یکی از برترین نمونه های معماری سلجوقی می باشد.

دروازه هادریان (Hadrian) آنتالیا

ورودی های متعددی برای شهر قدیمی وجود دارد، یکی از آنها نیز به نام دروازه هادریان معروف شده است. دیوارهای بخش شرقی شهر، به خوبی نگهداری شده اند و دروازه هادریان یکی از قابل توجه ترین قسمت های این دیواره های قدیمی این منطقه می باشد. 
برج و باروی رومی، شهر باستانی آسپندوس، شهر تاریخی ترمسوس، شهر باستانی پرگه، المپوس و چیمائرا، چشمه های کارستی، غار کارائین و غار کوکاین از دیگر جاذبه های توریستی و دیدنی آنتالیا به شمار می روند که بازدید از آنها می تواند سفر فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان آورد.

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

 
در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟
باید هدفتان از سفرتان را مشخص کنید و بعد از آن دنبال بهترین مکان برای اقامت باشید. چنانچه هدف اصلی شما گشت و گذار و بازدید از جاذبه ها و اماکن تاریخی باشد، بهتر است که در شهر قدیمی آنتالیا با خیابان های سنگ فرش شده و خانه های قدیمی عثمانی اقامت کنید که شما را به دل تاریخ خواهند برد. اما اگر که به آفتاب و ساحل علاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم که در شهر ساحلی و نیز تفریحی لارا اقامت کنید تا تفرجگاه های چند منظوره و لوکس آن منطقه، تمامی نیازهای شما را برآورده کنند. 

هتل های لوکس آنتالیا

هتل مردان پالاس (Mardan Palace):

هتل بسیار زیبای مردان پالاس در ساحل لارا قرار دارد و باعث شگفتی تمام مهمانان می شود. فضای داخلی آن الهام گرفته از دوران عثمانی است و دارای استخرهای بسیار مجلل و اتاق ها و سوئیت های بسیار شیک و مدرن می باشد که یکی از بهترین و لوکس ترین اقامتگاه های آنتالیا محسوب می شود.

هتل باروت لارا (Barut Lara):

از دیگر هتل های منطقه لارا که به نسبت قیمت مناسب تری دارد و فضای آن بسیار دنج و خصوصی است، هتل باروت لارا (Barut Lara) می باشد. 

هتل آی سی رزیدنس (IC Hotels Residence):

هتل بسیار لوکس دیری که در منطقه لارا وجود دارد، هتل آی سی رزیدنس می باشد که دارای ویلاهای مدرن و بسیار مجهز می باشد و استخر های خصوصی و کلبه های ساحلی آن، مهمانان را شگفت زده می کند. 

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

غذاهای محلی آنتالیا

در ترکیه زیاد مشکل غذا پیدا نخواهید کرد، چرا که رژیم غذایی ترکیه شباهت بسیاری به ایرانی ها دارد. بنابراین قطعاً غذایی پیدا خواهید کرد که مناسب میلتان باشد. 
صبحانه ترکی: صبحانه سنتی ترکی، از پنیر فتا، عسل، زیتون سیاه، مربا، گوجه، سوسیس، بیکن، سالامی، نان و تخم مرغ آب پز تهیه می شود و برای نوشیدنی نیز از چای سیاه استفاده می کنند. 
کباب ترکی: این غذا به عنوان یک غذای فست فودی در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان در دسترس همگان قرار می گیرد و برای ما ایرانی ها غذایی بسیار آشنا می باشد. برای تهیه این غذای لذیذ، گوشت را لایه لایه روی هم با ادویه چربی می فشارند و روی وسیله ای چرخان، روبه روی آتش می گذارند تا بچرخد و همه طرف گوشت پخته شود. انواع مختلف گوشت را در این غذا استفاده می کنند. گوشت های پخته و سرخ شده را می برند و معمولا با قارچ و فلفل دلمه سرو می کنند. 
لحم عجین (پیتزای ترکی): این غذا که نوعی نان پیتا می باشد، در تنور پخته می شود و روی آن را با موادی همانند فلفل سیاه و قرمز، سیر، گوشت و پیاز و جعفری می پوشانند. طعم این غذا فراموش نشدنی است. ظاهر لحم عجین بسیار شبیه به پیتزا می باشد. 
غذاهای خانگی: از لذیذ ترین و بهترین غذاهای خانگی ترکیه، می توان به یاپراک سارما، دلمه، مرغ و برنج ترکی، بادمجان شکم پر و انواع سوپ را نام برد. 
دسرها و شیرینی ها: دسرها و شیرینی های معروف و بسیار محبوب ترکیه شامل باقلوا، کادایف، بامیه و پودینگ برنج می باشد. 
نوشیدنی ها: ترکیه ها برای به کار بردن کلمه دوغ، از آیران استفاده می نمایند. آیران در ترکیه همانند ایران از ماست، آب، نمک و البته ادویه جات معطر و تازه ای درست می شود که یکی از محبوب ترین و معروف ترین نوشیدنی های ترکیه محسوب می شود. 

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

رستوران های آنتالیا

شهر آنتالیا از آنجایی که یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا می باشد، دارای رستوران های بسیار با کیفیت با غذاهای لذیذ است. در رستوران های آنتالیا نه تنها می توان غذاهای لذیذ محلی را امتحان کرد و از آنها لذت برد، بلکه غذاهای بین المللی نیز در آنها وجود دارد، بنابر این رستوران های آنتالیا، هر سلیقه و ذائقه ای را پوشش می دهد. از معروف ترین و بهترین رستوران های آنتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

کلوب آرما (Club Arma): این رستوران که به دست ایتالیایی ها در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، در طول دوران ها، کاربری های مختلفی داشته است. امروزه به عنوان رستوران، با چشم اندازی خیره کننده و با غذاهای دریایی و غذاهای لذیذ مدیترانه ای، پذیرای مهمانان خود می باشد. 
 وانیلا لانج (Vanilla Lounge): سر آشپز بریتانیایی که همسری ترک دارد، در فاصله 5 دقیقه ای از یکی از بهتریت جاذبه های توریستی آنتالیا به نام دروازه هادریان آنتالیا، رستورانی را اداره می کند به نام وانیلا لانج که تلفیقی بی نظیر از آشپزی امروزی، درون محیطی با معماری قدیمی و سنتی عثمانی است. 
 سراسر فاین دینینگ (Seraser Fine Dining): در خانه ای کهن و دارای 300 سال سن و در بخش مرکز تاریخی آنتالیا، یکی از بهترین رستوران های آنتالیا واقع شده است که نام آن سراسر فاین دینینگ می باشد. این رستوران لوکس و بسیار خاص، با اجرای زنده پیانو و غذاهای محلی ترکی و همچنین غذاهای بین المللی از مهمانان خود پذیرایی می کند. 
 کستل کافه بار (Castle Cafe Bar): کسانی که به میل کردن غذا در منظره ای رویایی و بسیار زیبا از دریای مدیترانه علاقمند هستند، می توانند به رستوران کستل کافه بار مراجعه کنند و از چشم انداز بی نظیر و خیره کننده خلیج آنتالیا نهایت لذت را ببرند.
 بیگ شف (Big Chefs): رستوران بیگ شف در سراسر ترکیه 18 شعبه در 6 شهر ترکیه دارد که در آنتالیا نیز موجود می باشد و رستوران زنجیره ای به شمار می رود. رستوران بیگ شف اولین شعبه خود را در آنکارا و در سال 2007 افتتاح نمود. منوی کامل رستوران با غذاهای محلی و نیز غذاهای بین المللی مشتریان را شگفت زده می کند.
 کراف واین بیسترو (Karaf Wine Bistro): خانه ای بسیار قدیمی از دوران عثمانی که هنوز اشیای قدیمی و تزئینات بسیار قدیمی و ظاهری قدیمی دارد، امروزه تبدیل به رستوران کراف واین بیسترو شده است و مکان بسیار مناسبی برای افرادی است که به تاریخ علاقه دارند. 
 آلپ پاشا (Alp Pasa): بوتیک هتلی در آنتالیا وجود دارد به نام آلپ پاشا، و رستوران این بوتیک هتل، یکی از بهترین رستوران های آنتالیا به شمار می رود. این هتل با رستورانش، در مرکز تاریخی آنتالیا و در ساختمان باستانی عثمانی بنا شده است. تنها با کمی قدم زدن که البته بسیار کم خواهد بود، می توانید از این رستوران به دروازه هادریان برسید. 
 مهمت سون (Mehmet 7): مهمت نام سر آشپزی است که کار خود را از خدمتکاری شروع کرده و امروز به درجه ای رسیده تا رستوران خود را به نام مهمت سون در چند کیلومتری مرکز شهر آنتالیا و روی یک تپه سرسبز راه اندازی کرده است. قابل ذکر است که رستوران وی، یکی از بهترین رستوران های شهر آنتالیا به شمار می رود و به دلیل موقعیتی که در آن قرار گرفته است، بسیار مورد استقبال گردشگران و مردم محلی قرار گرفته است. 
 پاسیو (Patio): در میان قلب قسمت تاریخی آنتالیا، یکی از بهترین رستوران های منطقه قرار گرفته است که نام آن، رستوران پاسیو می باشد. از این رستوران تا جاذبه های فرهنگی آنتالیا تنها چند قدم فاصله است. منوی رستوران کامل است به صورتی که نه تنها غذاهای محلی آنتالیا را سرو می کند که غذاهای بین المللی را نیز سرو می کند. همچنین می توانید صبحانه ای مفصل و لذیذ را در این رستوران نوش جان نمایید.

 

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

 



:: برچسب‌ها: آنتالیا, راهنمای سفر به آنتالیا, راهنمای سفر, ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 4
نویسنده : admin

فاماگوستا یکی از بهترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که سفر به این شهر می تواند خاطرات بسیار عالی و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. از مکان های تاریخی و باستانی گرفته، تا تفریحات هیجان انگیز و مراکز خرید و غیره، هرآنچه که در یک سفر ایده آل انتظار داشته باشید، همگی در تور قبرس شمالی، برای شما فراهم است. مسجد لالا مصطفی پاشا، یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی این شهر به شمار می رود.
مسجد لالا مصطفی پاشا در قبرس شمالی، پیش از هجوم عثمانی ها و گرفتن کشور به دست آنها، مورد استفاده اش کلیسا بوده است و درون آن نقاشی های متفاوتی ترسیم شده بود که با تبدیل آن به مسجد و یک مکان مذهبی، این تصویرها هم پاک شده و از بین رفتند. مسجد لالا مصطفی پاشا، تقریباً 7 قرن قدمت دارد که از قدیمی ترین بناهای قرون وسطی ایست که در شهر فاماگوستا قرار گرفته است و هم اکنون از جاذبه های تاریخی قبرس شمالی به شمار می رود. این مسجد، در زمان های دور، به نام کلیسای جامع سنت نیکولاس نام برده می شده است و نیز مکانی برای مراسم مذهبی و عبادت مسیحیان بوده است که برای تزئین و زیبایی آن از نقاشی های آبرنگی و مجسمه های گوناگون استفاده شده بود. این مسجد سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند و این امر، حاصل از جذابیت های شگفت انگیزی است که در خود جای داده است. 
ساخت این بنا در سال 1298 میلادی به دست "لوزئیان" شروع شد و بعد از سال های طولانی کوشش و تلاش و کار کردن پیاپی بالاخره در سال 1400 به اتمام رسید و کار احداث متوقف شد، پس از آن تا سال 1571 میلادی قبل از هجوم عثمانی ها به فاماگوستا، و به تصرف درآوردن شهر، کاربری کلیسا داشت و بعد از آن کلیسای جامع سنت نیکولاس، تبدیل به مسجد لالا مصطفی پاشا شد و بعده ها مناره های مسجد نیز به آن اضافه شد و محلی برای عبادتگاه مسلمانان شد. نکته قابل توجه این است که نام فعلی مسجد، در سال 1954 از نام وزیر اعظم عثمانی ها برگزیده شده است که در برابر "ونتیان" از سلطان مراد و قبرس حفاظت کرده بود. 
جذاب ترین و بهترین قسمت این مجموعه، نمای غربی مجموعه است که به کلیسای جامع ریمز فرانسه شباهت دارد. نمای جلویی دارای سه قوس می باشد که تا به امروز به خوبی از آنها نگهداری شده و حفظ شده اند که این قوس ها از اوایل قرن 16 میلادی به جای مانده اند. در بالای قوسی که در وسط قرار گرفته است، آرم "جیووانی رنیر" به چشم می خورد که در سال 1551 میلادی، کاپیتان و فرمانده قبرس بوده است. همچنین چهارستون آن از جنس گرانیت می باشد که از دوره سالامیس به جای مانده است. مسجد لالا مصطفی پاشا یا کلیسای سنت نیکولاس یا مسجد سنت صوفیا قبرس که یکی از بهترین و برترین و دیدنی ترین جاذبه قبرس شمالی و شهر فاماگوستا است، یکی از بزرگترین ساختمان های قرون وسطی در محدوده مدیترانه به شمار می رود.



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور قبرس شمالی, جاذبه های تاریخی قبرس شمالی, مسجر لالا مصطفی پاشا قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 4
نویسنده : admin

حمام بزرگ در نیکوزیا قبرس شمالی که به تازگی نوسازی و بازسازی شده است، حمام باستانی و تاریخی و بسیار معروف ترکی است که به گردشگران و توریست ها و مردمان محلی، سرویس هایی مشابه حمام های ترکی ارائه می دهد. این حمام باستانی تاریخی، یکی از جاذبه های توریستی قبرس شمالی محسوب می شود که بسیار پر طرفدار است و مراجعین بسیاری دارد. حمام بزرگ در نیکوزیا، یک مکان ایده آل برای استراحت و رفع خستگی است، برای گردشگرانی که بعد از خستگی گردش و یا خرید و یا پیاده روی های طولانی، نیاز دارند خستگی را از تن بیرون نمایند و بدن خود را آرام کنند، بهترین مکان به شمار می رود. 
درب ورودی حمام به زیبایی خاصی تزئین شده است و پائین تر از سطح خیابان ساخته شده است. معماری این حمام قدیمی و تاریخی است و بر زیبایی های حمام می افزاید. سونای بخار و ماساژ های گوناگون و مختلف نیز می توانند به رفع خستگی مراجعه کنندگان کمک بسیاری کند. 
پیشنهاد می کنیم، چنانچه مسافر تور لحظه آخری قبرس هستید و به نیکوزیای شمالی هم رفته اید، حتماً به حمام بزرگ تاریخی بروید تا تجربه ای فراموش نشدنی از سفرتان را برای خود رقم بزنید. 



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور لحظه آخری قبرس, جاذبه های توریستی قبرس شمالی, حمام بزرگ قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 1
نویسنده : admin

قبرس شمالی، قبرس ترک نشین می باشد. به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای، بسیار شبیه به شهرهای ترکیه می باشد و به دلیل گرم بودن این منطقه، پارک آبی در این کشور بسیار متداول است. قبرس پارک های آبی متعدد و بی شماری دارد، به عبارتی پارک آبی از جاذبه های تفریحی قبرس شمالی و در کل جزیره قبرس به شمار می رود. گیرنه در قبرس شمالی دارای یک پارک آبی است که بسیار منحصر به فرد می باشد. پارک آبی اختاپوس، پارک آبی بزرگ در گیرنه قبرس شمالی می باشد. این پارک آبی زیبا و پر هیجان بیشتر برای کودکان طراحی و ساخته شده است و می توان گفت، توانایی رقابت با پارک های آبی بزرگتر را ندارد، ولیکن برای خانواده هایی که جای خنک و دلبازی برای استراحت می خواهند، مکان بسیار مناسبی است. چرا که این پارک محل بازی عالی برای فرزندان می باشد و به دلیل امنیت بازی ها و دستگاه ها، خانواده ها می توانند با خیال راحت، کودکان را به بازی و تفریح بفرستند و خود در کنار آب استراحت نمایند. این پارک آبی نسبتاً ارزان می باشد و نیازی نیست هزینه گزافی برای ورود به این مجموعه پرداخت نمایید. والدین می توانند در آرامش، زیر آفتاب دراز بکشند و از مناظر عجیب و غریب و بازی های آبی را تماشا نمایند.
والدینی هم که علاقه به استراحت و یا ماندن زیر آفتاب ندارند، می توانند کودکان و فرزندان خود را به پارک آبی اختاپوس ببرند و سپس خودشان به باغ وحش کنار پارک آبی مراجعه نمایند و از دیدن حیات وحش از نزدیک نهایت لذت را ببرند. 
برای مراجعه به پارک آبی اختاپوس باید به جاده بشبارماک، جاتالکوی، قبرس، سی وای بروید، یا اگر که تاکسی کرایه کنید و نام پارک آبی را به راننده بگویید، شما را به راحتی به آنجا می برد. 

جهت اطلاع از قیمت تور قبرس شمالی، می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی در ارتباط باشید و یا از روی سایت مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, قیمت تور قبرس شمالی, جاذبه های تفریحی قبرس شمالی, پارک آبی اختاپوس گیرنه ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 10
نویسنده : admin

شهر گیرنه، جزو برجسته ترین و مهمترین مناطق توریستی در سواحل شمالی قبرس می باشد که 1600 سال پیش از میلاد مسیح بنا شده است. گیرنه یکی از بهترین و فوق العاده ترین شهرهای قبرس شمالی می باشد که همچنان همانند دوران عثمانی، بندرگاه باقی مانده است. قلعه گیرنه که مشرف به بندرگاه بزرگ می باشد، توانسته منظره ای بی نظیر را به گردشگران تور قبرس ارائه دهد. در اطراف اسکله، کوچه های پر پیچ و خم بسیاری وجود دارند که سرتاسر پوشیده شده اند از خانه های ویران چوبی. می توانید هنگام غروب آفتاب به کافه های روبه روی بندر بروید و در منظره ای تماشایی و خیره کننده غرق شوید و عصرانه ای لذیذ نوش جان کنید. 
گیرنه مرکز فرهنگی و اقتصادی و همچنین پایتخت قبرس شمالی می باشد. در گیرنه هر ساله فستیوال فرهنگ و هنر برگزار می شود، از این رو هر سال صدها شرکت کننده هنرمند از داخل و خارج قبرس، در آن شرکت می کنند. بندر زیبا و چشمگیر با ساحلی بی نظیر و دیدنی و همچنین با 22000 نفر جمعیت، یکی از جاذبه های دیدنی قبرس شمالی می باشد. از تفریحات شگفت و انگیز این منطقه که شاید به ندرت جای دیگری آنها را بتوانید تجربه کنید، می توان به قایق سواری، قدم زدن در کنار ساحل، بالا رفتن از قله عسلی رنگ بیزانس و تماشای قایق های ماهیگیری درون آب و نیز گشت و گذار در خلیج اشاره کرد. برای قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر و تماشای دقیق تر و بهتر سازه های قدیمی، بهترین زمان، صبح بسیار زود است، قبل از اینکه دستفروش ها و دوره گردها بیایند. در بندرگاه هلالی شکل گیرنه، رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری وجود دارند که در تابستان ها پذیرای مهمانان و گردشگران بسیاری می باشد. برعکس بخش غربی سواحل طلایی آن که بسیار پیشرفت داشته و مدرن شده است، قسمت شرقی سعی کرده تا طبیعت خود را حفظ نماید و آن را به صورت بکر نگهداری کند. افراد علاقمند به ورزش های آبی به خصوص غواصی، در این منطقه می توانند بسیار خوش گذارانی کنند و از اوقات خود هنگام ورزش نهایت لذت را ببرند. اینکه در چه سطح مهارتی هستید اصلاً مهم نیست، چرا که در این مکان شما را آموزش می دهند و یا به صورت تفریحی به غواصی می برند و شما می توانید مارماهی ها، لاک پشت ها، انواع ماهی تن و اختاپوس ها را از نزدیک مشاهده نمایید. در این منطقه می توانید سوار بر قایق ها با موزیک گشتی بزنید و شنا کنید و ناهار لذیذ نوش جان کنید و موج سواری با پاراشوت را تجربه کنید. در ماه های جولای و آگوست، نیز می توانید لاک پشت های بسیار بزرگ و سبز رنگی را که به ساحل می آید را از نزدیک مشاهده نمایید، البته دیدن این لاک پشت ها در یک تور و زیر نظر جامعه محافظت از لاک پشت ها انجام می پذیرد. 
بندر بی نظیر و فریبنده گیرنه، با دارا بودن کوه های سرسبز و نیز جنگل های انبوه و به تبع آب و هوای مطلوب، نسبت به دیگر مناطق قبرس، گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. چنانچه مسافر قبرس هستید، حداقل یک روز را برای گشت و گذار و دیدن این شهر کم نظیر در دنیا، وقت بگذارید.
گیرنه، یکی از بهترین و محبوب ترین مناطق در قبرس شمالی محسوب می شود که به جز قلعه گیرنه و بندرگاه دیدنی خود، جاذبه های توریستی بسیاری در کوچه های پیچ در پیچ و باریک خود جای داده است. گورستان عثمانی، کلیسای کریسوپولیتیسا، کلیسای آنگلیکان، موزه هنری کوچک، کافر پاشا کامی، بازارهای بی نظیر و موزه فرهنگی از دیگر دیدنی های تاریخی و فرهنگی گیرنه محسوب می شوند. 



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور قبرس, جاذبه های دیدنی قبرس شمالی, گیرنه قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

شهر باستانی سالامیس، جزو شهرهای قدیمی و باستانی قبرس می باشد که تا فاماگوستا 6 کیلومتر فاصله دارد. در این شهر قدیمی می توانید با تاریخ جزیره قبرس آشنایی دقیق تری پیدا کنید. این شهر زیبا، تقریباً 31 قرن قدمت دارد. آثار برجای مانده از دوران گذشته و دوران باستان در شهر سالامیس، بسیار مورد توجه گردشگران تور قبرس شمالی قرار گرفته است. طبق تحقیقات باستان شناسان درباره سالامیس، این شهر از قدیمی ترین نقاط در قبرس شمالی است که گردشگران با قدم زدن در آن می توانند ذره ای از تاریخ پر فراز و نشیب قبرس را مشاهده نمایند. همچنین گردشگران و توریست ها می توانند در این شهر زیبا، با خرابه های تاریخی و قدیمی عکس های یادگاری زیبایی بگیرند تا خاطراتی از سفر خود به این مکان تاریخی و شگفت انگیزی را برای خود به یادگار ببرند. شهر باستانی سالامیس، یکی از بهترین و برجسته ترین جاذبه های توریستی قبرس شمالی است که برای مردمان محلی، همانند تخت جمشید در ایران می باشد. 
تاریخ بنای سالامیس مربوط به 1100 سال قبل از میلاد مسیح می باشد و در نزدیکی سواحل فوق العاده کارپاس واقع شده است. طبق نظر بعضی از مورخان، اولین ساکنان سالامیس، انکومی ها بوده اند که بعد از زلزله سال 1075 از انکومی به سالامیس کوچ کردند و آنجا را برای زندگی انتخاب نمودند. شهر تاریخی سالامیس در قدیم جزئی از امپراطوری های مصر، آسور، روم باستان و ایران بوده است و با گذشت قرن های بسیار زیاد همچنان آثاری از آنها باقی مانده است تا گردشگران بتوانند از نزدیک ببینند و لمس کنند. 
سالامیس بعد از زلزله ها در قرن های یک و چهار بعد از میلاد مسیح، فرو ریخت و بعد از آن، کنستانتین دوم که امپراطور بیزانتین بود، آن را از نو ساخت و بازسازی انجام داد و کنستانتیا نام نهاد. بعد از آن بر اثر حملات متعدد و زلزله های دیگر در قرن هشتم بعد از میلاد مسیح، به طور کلی نابود شد و مردم ساکن آنجا به شهر "آرسینو" که امروزه با نام فاماگوستا شناخته می شود، کوچ کردند و در فاماگوستا ساکن شدند. 
خرابه های معبد، آمفی تئاتر، ساختمان های مدنی و خانه ها، موزائیک های شگفت انگیز و معبد زئوس همگی از بهترین جاذبه های شهر باستانی سالامیس می باشند که معمولاً گردشگران و توریست های بسیاری فراموش می کنند که از آنها دیدن نمایند. در میان و مرکزیت ویرانه های این شهر مجسمه های بدون سر هلنی بسیار بزرگ که به دست مسیحیان متعصب شکسته شده اند، به زیبایی قابل رویت هستند. 



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور قبرس شمالی, جاذبه های توریستی قبرس شمالی, شهر باستانی سالامیس قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 2
نویسنده : admin

در قبرس شمالی، شبه جزیره ای دورافتاده در بخش شمال شرقی جزیره قبرس قرار گرفته است که بهترین و زیباترین منطقه در قبرس به شمار می رود. این منطقه کمتر کشف شده در قبرس دارای روستاهای عجیب و مکان های باستانی و تاریخی پنهان می باشد. چنانچه علاقه دارید مکان های دیدنی دست نیافته و بکر را تجربه کنید، در تور لحظه آخری قبرس شمالی، شبه جزیره کارپاس در فاماگوستا را انتخاب کنید و از مناظر و منطقه های بی نظیر و بسیار زیبای آن، نهایت لذت را ببرید. در این شبه جزیره می توانید از سکوت محض و سواحل شنی لذت ببرید و یک استراحت در آرامشی بی بدیل را تجربه نمایید. شبه جزیره کارپاس که در سمت شرق ترکیه واقع شده است، دارای دست نخورده ترین و بکرترین سواحل قبرس می باشد که بیشتر از انسان ها، پاتوق لاک پشت های دریایی است. 
در این منطقه، صومعه های با شکوه ارتودوکس از "آپوستولوس آندریاس" به زیبایی به چشم می آیند. شبه جزیره کارپاس در قبرس شمالی، یکی از مکان های دیدنی قبرس شمالی می باشد که از فاماگوستا تا شمالی ترین نقطه قبرس، امتداد پیدا کرده است. طول و عرض جغرافیایی این شبه جزیره با طول 80متر و عرض 20 متر، یکی از برجسته ترین ویژگی های جغرافیایی جزیره قبرس محسوب می شود. 
شبه جزیره کارپاس فاماگوستا از نظر آبهای زیرزمینی بسیار غنی است، بنابر این طبیعی است که محصولات زراعی بسیاری در این منطقه رشد کنند و کشاورزی، شغل اصلی محسوب شود. در بسیاری از روستاهای این منطقه، تراکتور همچنان از اسب برای شخم زدن استفاده می کنند و وسایلی همانند تراکتور، نوآوری محسوب می شود. بعد از کشاورزی، ماهیگیری به عنوان شغل دوم شناخته می شود. روستای "بوگاز" و نیز "کومیالی"، مراکز اصلی قبرس شمالی هستند که بهترین رستوران های قبرس شمالی را نیز دارند. 
کارپاس با وسعتی برابر 898 کیلومتر مربع، حدوداً 27% از مساحت قبرس شمالی را به خود اختصاص داده است. در سال 2010 آمارگیری انجام شد که طبق آن، تراکم جمعیت به این شکل بوده است که در هر کیلومتر مربع، 26 نفر بوده اند. 
مسافران و گردشگران علاقمند به گشت و گذار می توانند با کرایه اتومبیل، از موزائیک های "آگیا تریادا" در روستای سپاهی دیدن نمایند، و بعد از آن به روستای دورافتاده "دیپکارپاز" در شمال شرقی بروند و از خرابه های "کلیسای آگیوس فیلون" دیدن نمایند و بعد از تماشای جاذبه های توریستی متفاوت همانند صومعه "آپوستولوس آندریاس" و لذت بردن از طبیعت بکر و بی نظیر و آرامشی خاص در این منطقه، در نهایت به ساحل طلایی این شبه جزیره بروند و از تفریحات آبی و غیر آبی این مکان نهایت لذت را ببرند.



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور لحظه آخری قبرس شمالی, مکان های دیدنی قبرس شمالی, شبه جزیره کارپاس قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 13
نویسنده : admin

استان لارناکا یکی از استان های قبرس به شمار می رود و شهر لارناکا نیز در این استان قرار گرفته است. این شهر، در سواحل زیبای مدیترانه ساخته شده است که این امر باعث شده تا آب و هوای بسیار خوبی داشته باشد. این شهر زیبا با آب و هوای عالی و جاذبه های گوناگون گردشگری مقصد عالی جهت استراحت و تفریح و توریستی برای مسافران خارجی به شمار می رود. گرمای بسیار زیاد تابستان در لارناکا، نتوانسته مانع حجوم گردشگران و توریست ها در این شهر شود. 
کسانی که برای اولین بار به این شهر می آیند و یا حتی کسانی که برای چندمین بار به این منطقه سفر می کنند، هرباره غرق در طبیعت بی نظیر و آرامش و نیز فلامینگوهایی می شوند که در لا به لای درختان سواحل فوق العاده، می چرخند و قدم می زنند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که مهمان نوازی و رفتار بسیار خوب مردم قبرس نیز در جذب توریست بی تأثیر نبوده است. 
در زمان های دور و گذشته، لارنا را به نام کیشون (Kition) و سیتیوم (Citium) نیز می شناختند که البته سیتیوم همان کیشون است البته در زبان لاتین. در انجیل کلمه کیتیم (Kittim) به کار رفته، به این علت بعضی ها سیتیوم را مشتق این واژه می دانند. در انجیل، کیتیم با قبرس، یونانی، یهودی و رومی مترادف شده است. 
زبان مردم قبرس دو زبان یونانی و ترکی می باشد که در لارناکا نیز این دو، زبان های رسمی به شمار می روند. مردم لارناکا و قبرس، از یورو به عنوان پول رایج استفاده می کنند. زمان لارناکا به دلیل موقعیت جغرافیایی، یک ساعت و نیم از تهران جلوتر می باشد. 
از سال 1975 تا به امروز، اقتصاد لارناکا رشد چشمگیری داشته است. این رشد به دلیل توجه بیشتر و خاص تر به بنادر و به تبع مبادلات تجاری بیشتر و وسیع تر بوده است. با افتتاح و بهره برداری از فرودگاه بین المللی لارناکا، سفر گردشگران به این شهر بسیار آسان تر شد و از این رو صنعت گردشگری نیز رشد بسیاری پیدا کرد. جدا از صنعت گردشگری، پالایشگاه های نفتی نیز در اقتصاد، تأثیر مثبتی داشته اند. لارناکا در صنعت کشاورزی هم فعالیت چشمگیری دارد که این امر نیز در اقتصاد شهر کمک شایانی می کند. با تمام این اوصاف و با توجه به تمامی این امور، در حال حاضر، بیشتر درآمد لارناکا از صنعت گردشگری و توریستی تأمین می شود. 
لارناکا از نظر بهداشتی نیز موقعیت تقریباً مناسبی دارد، به طور مثال خدمات اورژانس رایگان به گردشگران. چنانچه در تور ارزان قیمت قبرس، دچار سانحه و تصادف شوید، فوراً به بیمارستان دولتی انتقال داده می شوید. خدمات درمانی در لارناکا، هزینه بسیاری دارد، ولیکن بیمه هایی که به متقاضیان ارائه می شوند، این هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. قابل ذکر است که بیشترین مشکل جدی که برای گردشگران در لارناکا پیش می آید، گرمازدگی است که توصیه می شود همیشه آب همراهتان داشته باشید. 
لارناکا، شهری ساحلی است که از نظر آب و هوایی بسیار شبیه به شهرهای جنوبی ترکیه می باشد که دارای آب و هوای مدیترانه ایست. شهر لارناکا، نیمه خشک می باشد و میزان بارش باران در آن به صورت سالانه کم و ناچیز است و به این دلیل است که تابستان های این شهر، بسیار گرم و سوزان است. فصل بهار در شهر لارناکا معتدل  است و البته شرجی، و هوا سریع به گرمی می رود و تابستان شروع می شود. تابستان های لارناکا، همانطور که گفتیم، گرم و خشک است و ظهر دمای هوا به 41 درجه سانتیگراد می رسد. پاییز، از نظر گردشگری بهترین فصل برای سفر به لارناکا می باشد، چرا که آفتاب سوزان، قدرت خود را از دست می دهد و باد و نسیم خنک و دلنشین شروع به وزیدن می کنند. زمستان در لارناکا خشک می باشد. این شهر در زمستان به ندرت سفیدپوش می شود، ولیکن هراز چند گاهی بارش باران را مشاهده می کنید. در این فصل زیبا به دلیل اینکه آب شورتر از فصول دیگر می شود، می توانیم فلامینگوهای بیشتری را مشاهده نماییم. 
قبرس شهرهای گوناگونی دارد، ولیکن یکی از زیباترین و بهترین آنها لارناکا می باشد. زیبایی های مثال زدنی و بی نظیر و عالی این شهر شگفت آور مقصدی بسیار عالی برای تفریح و گردش و استراحت پدید آورده اند.
برای رزرو تور قبرس و یا اطلاعات بیشتر از قبرس شمالی می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: قبرس, قبرس شمالی, تور ارزان قیمت قبرس, آژانس مسافرتی, لارناکا قبرس ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 12
نویسنده : admin

تپه کوریون در فاصله 18 کیلومتری ساحل لیماسول و همچنین در 4 کیلومتری روستای اپیسکوپی (Episkopi) در لیماسول قرار گرفته است. اطلاعات و شواهد ابتدایی نشان از آن دارد که دوران زندگی در این منطقه مربوط به زمان 3900سال الی 5500سال قبل از میلاد مسیح و یا به اصطلاح مربوط به دوران "نوسنگی" بوده است. این در حالی است که کشفیات تازه تر و دقیق تر از بقایای این شهر و آگورا و دیگر سازه ها و بازماندگان، نشان از آن دارد که دوران زندگی در این منطقه مربوط به اواسط و یا حتی اواخر دوره برنز بوده است. در کتب قدیمی آمده که شهر باستانی کوریون توسط آرگیوز (Argives) در قرن 12 قبل از میلاد مسیح تأسیس شده است. این شکل گیری تمدن و آمدن انسان ها به این مکان، شاید به دلیل تمدن میسنی بوده باشد که باعث شده است، جمعیت به شرق روانه شوند. 
حفاری اصولی و حرفه ای در این شهر باستانی از سال 1933 به دست موزه "پنسیلوانیا" بر روی بقایای شهر آغاز شد و تا زمان جنگ جهانی هم ادامه پیدا کرد. در طول جنگ حفاری و کشف در این شهر باستانی، متوقف شد و بعد از تمام شدن جنگ، از سر گرفته شد. حفاری در شهر کوریون به دست موزه تا سال 1954 ادامه پیدا کرد. پس از آن در سال های 1974 الی 1979 یک سازمان آمریکایی مطالعه و حفاری در این منطقه را آغاز می کند. همزمان با سازمان آمریکایی یعنی حدوداً از 1975 الی 1998، یکی از متولیان کشف و نگهداری از آثار باستانی قبرس، نیز شروع به جستجو و کشفیات در شهر باستانی کوریون می نماید. آنها در کنار هم توانستند خانه گلادیاتورها، آگورا، قصر سلطنتی و کلیسای کوچکی در کنار استادیوم را حفاری کنند و از زیر خاک بیرون بکشند. قابل ذکر است که این سازمان علاوه بر وظیفه ای که برای حفاری کشفیات داشته، وقت و تمرکز بسیار خاصی بر روی مدیریت، حفظ و تبلیغ و توسعه آثار باستانی شهر کوریون نیز داشته است که در رابطه با توسعه و حفظ این شهر باستانی بسیار زیبا و با قدمت، قدم های خوب و موثری برداشته است.
مهمترین آثار تاریخی که در شهر باستانی هستند، عبارتند از:
آگورا، در ابتدای قرن سوم بعد از میلاد مسیح، بنا شده است و برخی از قسمت های آن در اوایل دوره مسیحیت به بنا، افزوده شد اند. آگورا توسط ایوان هایی که دارای ستون های مرمری بوده اند، از دو طرف محاصره شده است. حمام عمومی شهر و نیز آب انباری که آب شهر را تامین می کرده است هم در قسمت شمال غربی آگورا قرار گرفته اند.
خانه آشیل، تنها بخش این منطقه است که در انتهایی ترین قسمت شمال غربی کوریون نزدیک به جاده قدیم لیماسول- پافوس واقع شده است. این خانه ویلایی که در نیمه اول قرن چهارم بعد از میلاد مسیح درست شده است، دارای اتاق های بسیاری است و کفپوش تمام بخش ها از موزائیک می باشد. جذاب ترین و بهترین قسمت این خانه، موزائیک هایی است که "داستان محبوب آشیل" از دید هومر در کتاب "ادیسه" را به تصویر می کشد. 
خانه گلادیاتور، در نیمه دوم قرن سوم بعد از میلاد مسیح تأسیس شده است و در قسمت شرقی خانه آشیل قرار گرفته است. این خانه دارای یک حیاط مرکزی با 4راهرو و تعدادی اتاق می باشد که همگی به حیاط مرکزی راه دارند. موزائیک کاری کف خانه به خصوص در قسمت شرقی و جنوبی آن، بسیار دیدنی است و به طرز بسیار خاصی کار شده اند. 
آمفی تئاتر، که در قرن دوم قبل از میلاد مسیح بنا شده است، طی اتفاقاتی که برای این بنا پیش آمده بسیار عوض شده است و تحت تأثیر این اتفاقات تغییراتی داشته است و آن چیزی که امروزه مشاهده می کنیم، به قرن دوم و سوم بعد از میلاد مسیح بازمی گردد. 
حمام و اتاق ها، مجموعه ای از حمام های عمومی و اتاق ها در جنوب شرقی کوریون ساخته شده اند. این مجموعه که دارای تعداد بسیاری اتاق و حمام و نیز دو حیاط می باشد، اقامتگاه یکی از ثروتمندان این منطقه بوده است که در اواخر قرن چهارم و ابتدای قرن پنجم میلادی ساخته شده است. 
هزینه ورود به شهر باستانی کوریون برابر 4.5 یورو
در این شهر قدیمی برای افراد معلول امکاناتی فراهم آمده است که به راحتی بتوانند از تمام تقاط شهر بتوانند دیدن نمایند. 
برای رفاه حال مسافران و گردشگران تور قبرس شمالی، پارکینگ و نیز اتاق های استراحت تعبیه شده است. 
ساعت کار شهر کوریون: در روزهای سرد و گرم سال، ساعت کار این منطقه متعیر خواهد بود، به عبارتی دو فصل گردشگری دارد. ساعت کاری در فصل های سرد سال: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 05:15 الی 17:15 و نیز در فصل های گرم سال  دوشنبه تا یکشنبه 08:15 الی 19:45 می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر از شرایط و قیمت ها می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: قبرس شمالی, تور قبرس شمالی, تور قبرس, آژانس مسافرتی, شهر باستانی کوریون قبرس شمالی ,
تاریخ : شنبه 3 شهريور 1397
بازدید : 6
نویسنده : admin

مرکز خرید مرکاتور (Mercartor) یکی از زیر مجموعه های فروشگاه های مرکارتور است که در بلگراد نو قرار دارد . شما می توانید در این منطقه بعد از دیدن از جاذبه های گردشگری بلگراد نو , به این فروشگاه آمده و خرید بسیار خوبی داشته باشید . برای مسافرانی که با تور لحظه آخری صربستان به این شهر تاریخی و دیدنی سفر می کنند , این فروشگاه یک انتخاب فوق العاده و بسیار عالی برای خرید است . این فروشگاه در سال 2002 در منطقه بلگراد نو افتتاح شده است . 
این مجموعه دارای 74 فروشگاه و یک هایپر مارکت می باشد و هر آنچه که مورد نیازتان باشد را می توانید در این مکان پیدا کنید .



:: برچسب‌ها: صربستان, تور صربستان, تور لحظه آخری صربستان, جاذبه های گردشگری بلگراد, مرکز خرید مرکاتور بلگراد ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان mehrparvaz و آدرس mehrparvaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com
تشریفات عروسی
تشریفات صبور بهترین برگزار کننده تشریفات عروسی
www.tashrifatsabour.com

سقف کاذب
آذران فضانما ارائه دهنده انواع سقف کاذب پی وی سی
www.azaran.com


کاشت مو
موسسه کلینیک کاشت مو و زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تور استانبول
آفر ویژه تور لحظه آخری استانبول
www.alefbatour.com

تور آنتالیا
تور لحظه آخری آنتالیا
www.mehrparvaz.com

دستگاه لیزر
قیمت دستگاه لیزر
http://www.personageco.com

سئو وب سایت
بهینه سازی سایت
www.papgroup.ir

<
تخلیه چاه
تخلیه چاه آریا
www.evacuation.ir

غرفه سازی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان
www.raykasazan.com

تشریفات عروسی
تشریفات عروسی ثمین
www.tashrifatsamin.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

پله برقی و آسانسور
پله برقی فوجی
www.fuji-lift.com

مبلمان اداری
مبلمان اداری محیط آرا
www.mohitara.com

hotels in tehran
Ferdowsi International Grand Hotel
www.ferdowsihotel.com

خدمات مجالس
خدمات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

کلینیک جوانسازی پوست
نماینده رسمی تالگو
www.thalgoparis.com

قیمت مبلمان اداری
مبلمان اداری فضاگویا
www.fazagooya.com

بهترین جراح بینی
دکتر کریمیان فوق تخصص عمل جراحی زیبایی بینی
www.iran-plasticsurgery.ir

باغ و سالن عروسی
تشریفات مجالس ملل
www.melalceremony.com/

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

مبلمان اداری مدرن
مبلمان اداری شرکت آذران فضانما
www.afn-furniture.com

عطر
فروش بهترين خوشبوترين عطر و ادکلن های زنانه و مردانه
www.atrara.ir

راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

کاغذ دیواری
فروشگاه اینترنتی پارسیان آذین زند
www.azinzand.com

تور مالزی
آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
www.asemanabi.net

گوسفند زنده
قيمت گوسفند زنده
www.alivesheep.com

خدمات مجالس
خدمات مجالس الهه ناز
www.tashrifatelahenaz.com

شرکت غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی رایکا
www.rayka.design

کلینیک بتن
کلینیک بتن ایران
www.clinicbeton.ir

تشریفات عروسی
بهترین برگزار کننده تشریفات عروسی
www.tashrifataroos.com/

طراحی سایت وبهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afn-furniture.blogspot.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaran-fazanam.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.blogspot.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.blogspot.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.blogspot.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.blogspot.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony1.blogspot.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbatour.blogspot.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.blogspot.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.blogspot.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afnfurniture.wordpress.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaranblog.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.wordpress.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.wordpress.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.wordpress.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.wordpress.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony.wordpress.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbasafar.wordpress.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.wordpress.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.wordpress.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان